tosca Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Hoi allemaal Even een klein verhaal,ik heb een db 7000 en een abo van canaal digital. Kreeg 2 weken te horen dat ik straks op de dm 7000 niks meer ontvang van hun alleen de vrije zenders,oke jammer niks aan te doen. Ze hadden een aanbieding van een Philips ontvanger ja stom die heb ik dus gekocht.Kan je mee opnemen maar moet je wel twee schotels of duo kop. Helemaal geen fijn ding. Nu mijn vraag welke dreambox is volgens jullie nu het beste wat ik kan gebruiken ? Geen dreambox db 8000 vind die te duur. Welke de dm 500 hd of de dm 800 hd? Vast bedankt mensen. Groeten Aad
Tuurtje Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 tosca in elk geval een twin-tuner. De DM8000 is absurd qua prijs dus de enige logische keus is de VU+ Duo Draait dezelfde software op als Dreambox zoals OpenPLI en nog een aantal andere. Lees eens in de onderstaande post, kun je zien wat de dreambox mensen er van vinden (zijn al diverse vreemd gegaan ;-) : http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/forums/56/1/Vu Tuurtje p.s. heb er zelf ook 1 in order staan als vervanging voor mijn dreambox 7025+ en als hij bevalt vervang ik mijn andere dreamboxen er ook mee. Zeer dom dat Dream Multimedia geen normale HD Twin-tuner heeft gaat ze veel klanten kosten.
Sjattuh Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Van wie heb je gehoord dat je kaart niet meer zal werken met de Db7000? Kan iemand dat bevestigen? En over je vraag, het hangt er allemaal vanaf wat je ermee wilt gaan doen. Kun je wat meer vertellen? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast MiLo Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Origineel bericht van: tosca Kreeg 2 weken te horen dat ik straks op de dm 7000 niks meer ontvang van hun alleen de vrije zenders, Dan werken die op de andere dreamboxen ook niet meer, en moet je dus zeker geen dreambox kopen. Maar het is toch een broodje aap.
Gast Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Origineel bericht van: tosca Ze hadden een aanbieding van een Philips ontvanger ja stom die heb ik dus gekocht.Kan je mee opnemen maar moet je wel twee schotels of duo kop. Nu mijn vraag welke dreambox is volgens jullie nu het beste wat ik kan gebruiken ? Geen dreambox db 8000 vind die te duur. Welke de dm 500 hd of de dm 800 hd? Met die laatste twee kan je kijken naar de ene zender en een aantal anderen opnemen (bij een 500HD vier tegelijk) MITS ze op dezelfde transponder zitten. Daar heb je dus geen duo LNB voor nodig. De 500HD en 800HD ontlopen elkaar niet zoveel. Bij de eerste kan je extern een harddisk aansluiten, bij de tweede is die intern te monteren.
bigtwin Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Dat hangt er inderdaad helemaal vanaf wat je ermee wilt gaan doen, zoals Sjattuh al opmerkt. Wel/niet twee zenders tegelijk opnemen/kijken, wel/niet (HD) zenders op 23,5 kijken, wel/niet nog ander sat's ontvangen etc... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Origineel bericht van: bigtwin wel/niet (HD) zenders op 23,5 kijken HD en 23.5 is nu zo ongeveer een minimum vereiste als je een nieuwe ontvanger wil gaan aanschaffen
tvr4ever Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Origineel bericht van: ron1872 Origineel bericht van: bigtwin wel/niet (HD) zenders op 23,5 kijken HD en 23.5 is nu zo ongeveer een minimum vereiste als je een nieuwe ontvanger wil gaan aanschaffen Inderdaad, beste tip tot nu toe
Gast SatMann Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 HD is vanaf nu als decoder een must. en zowel de dm500HD als Vu is zeker HD. het aantal LNB's (Sat's) die je wilt ontvangen is een vrije keuze, maar ik zou toch sneller de hotbird 13 opgeven en gaan voor 19/23/28 of je neemt ze alle vier ik heb een donkerbruin vermoeden dat TV-vlaanderen ook nog wel hun zenders zal doorschuiven naar 23.5. en wat je moet nemen is idd totaal afhankelijk van wat je wilt. VU kan je kijken EN opnemen op verschillende sat/transponder. met dm500HD enkel kijken en opnemen op dezelfde sat/transponder. neem je bijna nooit iets op, dan zou ik zeker dm500HD nemen. ik denk dat je de keuze zelf zal moeten maken
Gast Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Origineel bericht van: SatMann en zowel de dm500HD als Vu is zeker HD. Is er nou al bekend wanneer de VU Solo op de markt komt? Kan nog wel eens een flinke concurrent van Dreambox gaan worden in het ´goedkopere´ segment
Cobus R Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Hij word net zo duur als de 500HD en dus niet echt een concurrent. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
bigtwin Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Wat een commentaar op de vraag of hij wel niet (HD) zenders via 23,5 wilt ontvangen. Ik probeer niet een losse flodder als antwoord te geven, maar met de behoeftes van de vraagsteller rekening te houden. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gina Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 De DM500HD heeft mijn voorkeur, de ontvanger heeft namelijk een andere tuner, deze ontvangt de HD zenders beter. Met de DM800HD heb ik nogal eens dat ik eerst TV gelderland moet kiezen en daarna de HD zenders. Mij is toen geadviseerd om een grotere schotel te kopen . Dit heb al gedaan maar nog niet geinstalleerd, en nu ik de nieuwe DM500HD heb zie ik verschillen dus in ontvangst. De DM500HD pakt de HD zenders meteen goed! DM500HD,OoZOon, CCcam 2.14 DM800HD, Gemini 4.6, CCcam 2.14 DM100S, 2x
bigtwin Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Vandaar dus mijn vraag hierboven, die 800 heeft nogal eens last met diseqc aansturing. Als je geen 23,5 hoeft te ontvangen (bijvoorbeeld omdat je een settopbox abbo hebt of geen HD tv), kun je die dus (eventueel tweedehands) kopen, en eventueel de FTA HD zenders wel bekijken. Wil je dat HD/Astra3 verhaal wel, zou je voor de 500HD kunnen gaan, mits je meerdere dingen tegelijk wilt kunnen zien/opnemen. Dan wordt de optie de 8000, of de VU+, of Kathrein of noem de alteratieven maar op, afhankelijk van wat je uit wilt geven en wat je verder wilt, of wat je aan support wilt. Ron en tvr4ever, mijn vraag was niet voor niets... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast SatMann Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 hmm de kathrein zou ik niet nemen als hoofdontvanger. ook al omdat hij ook maar een single tuner is. dus enkel kijken en soms opnemen = dm500HD kijken en opnemen terzelfde tijd = dm8000hd of Vu+duo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen