dreambox1963 Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Als je een obstakel hebt dat 2 meter hoog is dan moet de schotel 4 meter naar achter dat de satelliet over het obstakel kijkt. Dit is in Nederland op 19 oost van pas. Nu woon ik vlak onder de evenaar geldt deze regel dan ook?
vGnp Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Origineel bericht van: dreambox1963 Nu woon ik vlak onder de evenaar geldt deze regel dan ook? Dan hangen de satellieten zowat boven je dus. In Nederland geldt die regel omdat we onder een hoek van ongeveer 30 graden naar de satellieten boven de evenaar kijken. Voor een schotelopstelling waar jij woont geldt een heel andere hoek, en gaat die regel dus niet op. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
firescoob Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Ik kan je 1 site adviseren, daarmee zou je jou ideale hoek moeten kunnen berekenen http://www.***geen-reclame***/nl/technology.html kijk bij calculators en geef bij google het volgende maar eens in: googlemaps satellite finder Gigablue Quad Plus, Maximum T90, Inverto Black Ultra Quad LNB's uitgericht op 13-19.2-23.5-28.2
APPLE Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 http://www.onastra.nl/Satellietontvangst/installation-assistent/index.php
dreambox1963 Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Geplaatst: 6 april 2010 Dank jullie voor de tips. Ik laat het weten als we beeld hebben.
Alex1970 Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Origineel bericht van: APPLE http://www.onastra.nl/Satellietontvangst/installation-assistent/index.php hmmm, Astra ontvangst in Brazilië... Heb er wel eens van gehoord bij Dr.Dish en/of TELE-satelliet, maar die had dan ook een 8m schotel! Maar ongetwijfeld gaat het om andere satelliet, ook al zijn de elevatiewaardes hoger op de evenaar, stelregel blijft hoe meer westelijker of oostelijker uit het zuiden hoe lager de schotel kijkt en obstakels een probleem gaan geven. Ook op de evenaar als je satellieten wilt ontvangen die ver uit het zuiden staan zal de elevatie naar nul gaan.Dishpointer is ook een handige site.brazilia_hotbird_8m_dish.pdf Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
dreambox1963 Geplaatst: 7 april 2010 Auteur Geplaatst: 7 april 2010 Ik heb zelf al bvn via de satmex 113 west. Alleen het signaal is zeer zwak maar er valt naar te kijken. Heb zelf een 1.50 schotel. Een kennis van mij wilde dus ook bvn en met de tips in dit forum zijn we tot de conclusie gekomen dat waar hij woont het niet gaat lukken. In ieder geval nogmaals bedankt voor de tips vanuit een zonnig Natal.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen