Gast ronaldbob Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 ik zat daarnet naar SBS6 HD Harry Potter te kijken..... Dit is toch geen HD zo, het is helemaal niet scherp!!!!!
Alfons Verbiest Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Ik heb het niet gezien, maar dan zal het geen HD zijn. Het kanaal heet dan wel SBS6 HD, maar dat wil niet zeggen dat alles in HD wordt uitgezonden. Sterker: er wordt, net als de andere "nederlandse" zenders, vrij weinig HD uitgezonden. Over een paar jaar zal het wel de moeite waard zijn.
Zuppelan Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Dit wordt eentonig... Het feit dat je HD kan ontvangen betekent niet dat er in HD uitgezonden wordt. Wat was trouwens het beeldformaat? 22:9, 16:9 of 4:3? Ik heb namelijk recent eens de 22:9-versie met de 4:3-versie vergeleken, en het viel me op dat 4:3 veruit te prefereren viel, veel details zijn bij de 22:9-versie uit beeld geknipt. Beetje het omgekeerde van de meeste films...
Harley Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Origineel bericht van: DeBeek Bitrate viewer geeft wat anders aan.. Klopt, maar het is net halmark VU+ Duo2 - PrismCube
boaz Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Afgezien daarvan, ik had om de zoveel tijd even een zwarte flits, of 1 beeldje even wegvalt, zat dat in de uitzending of zit dat probleem aan de ontvangst kant. Op andere zenders dit nog nooit waargenomen. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 5 april 2010 Geplaatst: 5 april 2010 Origineel bericht van: boaz Afgezien daarvan, ik had om de zoveel tijd even een zwarte flits, of 1 beeldje even wegvalt, zat dat in de uitzending of zit dat probleem aan de ontvangst kant. Op andere zenders dit nog nooit waargenomen. Duhh dacht al dat het aan mij lag ben ik dus niet de enigste waar dit bij gebeurde
Gast ronaldbob Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 uitzending was 16:9 Harry Potter is in HD opgenomen, wel gek natuurlijk als we HD materiaal op een zender die SBS6 HD heet in SD gaan uitzenden. Gezien de bitrate door een collega hier gemeten kan dit niet waar zijn. ben dus maar naar top gear gaan kijken op BBC HD, gestoken scherp en heb dus geen hoofdpijn gekregen.
Gast ronaldbob Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 shownieuws vanavond zag er gestoken scherp uit!!!
IanPH Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Als ze Harry Potter al in SD op de plank hebben liggen gaan ze heus niet opeens de HD variant aanschaffen omdat men in HD kan uitzenden. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Pjotrb Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Origineel bericht van: IanPH Als ze Harry Potter al in SD op de plank hebben liggen gaan ze heus niet opeens de HD variant aanschaffen omdat men in HD kan uitzenden. Dan moet je niet met HD beginnen... 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Littlesat Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Citaat: Dan moet je niet met HD beginnen... Ooit moet je beginnen.... en dat vanaf het begin nog niet alles HD is is logisch... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Neptunus Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Zouden die amerikaanse series op Net5 zoals Grey Anatomy en The Good Wife wel in HD uitgezonden gaan worden, zoals Dexter op Nederland3? Ik mag toch hopen van wel! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Ou-Tannu Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 k vermoed dat SBS een andere ( betere? ) upscaler gebruikt dan RTL Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast patje7of9 Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Origineel bericht van: Neptunus Zouden die amerikaanse series op Net5 zoals Grey Anatomy en The Good Wife wel in HD uitgezonden gaan worden, zoals Dexter op Nederland3? Ik mag toch hopen van wel! Als ze in native HD uitzenden staat er een HD logo op het beeld. Bij FAKE HD staat er dan geen logo op.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen