Ga naar inhoud

HD beeld kwaliteit SBS6

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: patje7of9
Origineel bericht van: Neptunus
Zouden die amerikaanse series op Net5 zoals Grey Anatomy en The Good Wife wel in HD uitgezonden gaan worden, zoals Dexter op Nederland3?

Ik mag toch hopen van wel!

Als ze in native HD uitzenden staat er een HD logo op het beeld.

Bij FAKE HD staat er dan geen logo op. laugh

OK, dan komt het wel goed want ik heb dat logo zien staan. Ook wel goed dat ze het aangeven.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Alleen wordt het ff-tjes aangegeven na de reclame... en niet de hele uitzending.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Ou-Tannu
k vermoed dat SBS een andere ( betere? ) upscaler gebruikt dan RTL smile

Dit was mij ook opgevallen dat sbs kw upscaling beter is dan rtl, ook valt het op dat bitrate ongeacht wat ze uitzenden op gemiddelde zitten van rond 9Mbit dit is bij npo/rtl 5.2Mbit/s
Gast braveheart29
Geplaatst:

Kan iemand me misschien duidelijk maken hoe dat precies zit met die bitrate? Als de bitrate hoog is bv 11000, is het dan zeker native hd of kan het dan ook een upscale zijn? Het blijft me maar onduidelijk, ik vind het vaak irritant, ik zit me bij veel programma's altijd af te vragen of het native hd is en ik kan het maar nergens zien. Of weet iemand misschien een site waarop programma's staan aangegeven die native hd zijn?

Geplaatst:

Als je het niet kan zien of het native HD dan kun je beter SD gaan kijken...

Een logootje helpt je hierbij natuurlijk niet.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus

Gert.

Een brilletje misschien? laugh
Geplaatst:

Lijkt me ook, eigenlijk.

Als je afhankelijk bent van een logo om te denken dat het HD is...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Gast braveheart29
Geplaatst:

Niet zo bijdehand, er zijn genoeg programma's waar je niet direct aan ziet of het hd is. Ik zie ook wel op discovery dat het native is, ook met voetbalwedstrijden zie je het direct. Maar zie jij dan ook meteen of het nieuws, talkshows of dat soort programma's native hd zijn, beste Gert.

Origineel bericht van: satfanaat

Gert.

Geplaatst:
Origineel bericht van: braveheart29
Niet zo bijdehand, er zijn genoeg programma's waar je niet direct aan ziet of het hd is. Ik zie ook wel op discovery dat het native is, ook met voetbalwedstrijden zie je het direct. Maar zie jij dan ook meteen of het nieuws, talkshows of dat soort programma's native hd zijn, beste Gert.

Gert.

JAZEKER!!!!!!!!!!!!

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:

Beste braveheart29, cool

Ik ben 47 (wellicht bijdehand smirk ) maar ik zie toch wel of het beeld van het scherm afspat of niet. Daar heb ik geen logo voor nodig om te constateren of het HD is.

Als je niet direkt ziet of het HD is dan is het (upscaled) SD en dat ziet er anders uit.

Gert.

Origineel bericht van: braveheart29

Gert.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen