dreamerrob Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Hallo, Ik wil de dir /media en /media/hdd verwijderen op mijn dreambox 7000(PLI) via dcc telnet. Met rm /media/hdd maar krijg deze niet verwijderd probleem is waarschijnlijk de L die ervoor staat zie afbeelding. Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Dit ivm de dreambox aansluiten op een NAS. Wil een afbeelding plaatsen maar dat lukt me niet dus even zo: lrwxrwxrwx 1 root root staat er voor de bestanden die ik wil verwijderen. Groeten, Rob
Lamko Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Probeer eens rm -rf Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
dreamerrob Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Geplaatst: 6 april 2010 Zal het vanavond eens testen. Maar ben een leek met telnet moet dit er dan zo uit zien? rm -rf /media/hdd En nog bedankt, Rob
jopiesat Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Directories weghalen doe je met rmdir, niet rm.
dreamerrob Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Geplaatst: 6 april 2010 heb rmdir /media/hdd geprobeerd maar krijg melding: read-only file system ook rmdir -rf /media/hdd geprobeerd maar lukt ook niet. Invalid option --r Iemand nog een ideetje? Rob
dreamerrob Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Geplaatst: 6 april 2010 Nog even ter info er staat een handje voor de bestanden die ik wil verwijderen dat wil zeggen als ik het goed heb dat het een symlink is? Misschien dat de dir /media/hdd en /media daarom ook moeilijk te verwijderen zijn? En dat er: lrwxrwxrwx 1 root root staat er voor de bestanden die ik wil verwijderen. Heb dus wel eerst de dir proberen te verwijderen via telnet en dcc. Maar nog steeds zonder resultaat. Rob
Lucky_Luke Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Read only? Kijk even wat 'mount' geeft --> ext3 (rw) is wat je hoopt te zien. root@dm8000 ~ # mount | grep hdd /dev/discs/disc0/part1 on /media/hdd type ext3 (rw)
Big fellow Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 Die "l" geeft een "hard link" aan. Met rm -f <link naam> moet je hem kunnen verwijderen. Als dat niet lukt type dan eens "mount" in en post de output hier. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Lucky_Luke Geplaatst: 6 april 2010 Geplaatst: 6 april 2010 /media/hdd is trouwens de node waarop waarschijnlijk je harddisk is gemount. Deleten lukt dan niet. Eerst de disk unmounten, dan kun je de directory /media/hdd wissen. De directory /media zou ik niet wissen als ik jouw was. Deze directory wordt onder Linux gebruikt om 'removable media' te mounten (USB sticks en dergelijke...)
dreamerrob Geplaatst: 7 april 2010 Auteur Geplaatst: 7 april 2010 Bedankt allemaal maar ik zal pas volgende week de tijd hebben om het te proberen wat jullie voorstellen. Effe vakantie maar ik hou jullie op de hoogte. Groeten, Rob
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen