Ga naar inhoud


Buiten antenne voor slechts nog geen 7 euro


Klinknagel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: DX'r
De KPN binnen en buitenantenne zijn net zo goed als een hark van Funke of Konig alleen die laatste twee zijn nogal lomp in omvang dus hulde voor de compacte KPN antenne. Gooi die harken maar weg met de KPN antenne hetzelfde resultaat !


Dit vind ik toch wel veel gezegd . zendmasten op 70 km vang je bij uw kpn antenne niet . Met een harkje is dat wel anders , zeker als je ze gaat versterken .

Ik zit in de grensstreek met nederland en duitsland en wallonie , passief vang ik 37 zenders met een hark . Dit zie ik nog niet echt lukken met die kpn antenne's

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in de grensstreek met nederland en duitsland en wallonie , passief vang ik 37 zenders met een hark . Dit zie ik nog niet echt lukken met die kpn antenne's

 

Tja ik zit in de grensstreek met Duitsland (Arnhem)en ontvang met de KPN buitenantenne 53 zenders. 26 Duitse, de 25 Digitenne zenders +2 extra regio's (Brabant en Utrecht). Die Duitse zender staat in Wesel en dat is hemelsbreed 60 km. En dan is die ook nog is gedeeltelijk afgeschermd richting Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Roger Vdheijden
Origineel bericht van: smoking

Dit vind ik toch wel veel gezegd . zendmasten op 70 km vang je bij uw kpn antenne niet . Met een harkje is dat wel anders , zeker als je ze gaat versterken .


Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn vader heeft de KPN Funke buitenantenne op de schoorsteen zitten en ontvangt:

- 25 Digitenne zenders uit Heerlen
- 26 Duitse zenders uit Aachen (publieke zenders) en Düsseldorf (commerciële zenders)
- 4 Belgische zenders uit Genk
- 4 Belgische zenders uit Luik

Maakt in totaal 59 zenders met de KPN buitenantenne. Verder is Düsseldorf (Rheinturm) 63 kilometer hemelsbreed van het huis van m'n ouders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roger Vdheijden


Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn vader heeft de KPN Funke buitenantenne op de schoorsteen zitten en ontvangt:

- 25 Digitenne zenders uit Heerlen
- 26 Duitse zenders uit Aachen (publieke zenders) en Düsseldorf (commerciële zenders)
- 4 Belgische zenders uit Genk
- 4 Belgische zenders uit Luik

Maakt in totaal 59 zenders met de KPN buitenantenne. Verder is Düsseldorf (Rheinturm) 63 kilometer hemelsbreed van het huis van m'n ouders.



63 km is niet zover hoor , en dat is dan ook neem ik aan passief die kpn antenne . Bij een versterkt harkje en goede omstandigheden verdubbel je die afstand al snel ( heb er hier zo al de mast van wesel zien pakken , en dat is dan bijna 120 km van hier ).

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
@Smoking Het ging erom dat jij stelde dat je met de KPN antenne geen zenders van 70 km afstand kon ontvangen, niet wat jij kan ontvangen. Overigens worden kanalen snel hergebruikt dus je hebt wel wat geluk nodig om 120 km ver te kijken of een hele goede richtantenne


Die kanalen storen elkaar niet . aken is een steunzender , wesel heeft ook de comerciele paketten . En hoe je het draait of keert , een harkje passief heeft een evengoede dekking als een kpn actief ding . Of zet anders de 5v van je receiver eens af wink.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Die kanalen storen elkaar niet . aken is een steunzender , wesel heeft ook de comerciele paketten . En hoe je het draait of keert , een harkje passief heeft een evengoede dekking als een kpn actief ding . Of zet anders de 5v van je receiver eens af wink.

Als je de 5 volt afzet dan heb je niet opeens een passieve antenne hoor. Dan heb je electronica ertussen zitten die niet gevoed wordt en de boel flink verzwakt.

Wat ik bedoelde is dat de kanalen van Wesel bijvoorbeeld weer worden hergebruikt voor andere zenders. Voor NL weet ik het wel maar niet voor Duitsland, België of Frankrijk. K29 wordt behalve in Wesel ook gebruikt in Den Burg, Roosendaal en Goes. K35 wordt in Noord-Holland gebruikt. K48 in Goes en Roosendaal, K52 in Zuid-Holland noord en K55 in Leeuwarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die freq worden zeker hergebruikt , maar ze storen elkaar niet hoor als je een deftige hark ( richt antenne dus ) gebruikt .

 

IK ga op zolder waarschijnlijk nog een rotor erop zetten , als er meer aanbieders komen dan het huidige telenet .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DX'r
De KPN binnen en buitenantenne zijn net zo goed als een hark van Funke of Konig alleen die laatste twee zijn nogal lomp in omvang dus hulde voor de compacte KPN antenne. Gooi die harken maar weg met de KPN antenne hetzelfde resultaat !


En dat zegt een DXér ?

In Rotterdam is de zender in Schoten op kanaal 25 niet te onvangen met de KPN buitenantenne.
Met de 'ouderwetse' hark heb ik prima beeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan de Vries
Origineel bericht van: DX'r
De KPN binnen en buitenantenne zijn net zo goed als een hark van Funke of Konig alleen die laatste twee zijn nogal lomp in omvang dus hulde voor de compacte KPN antenne. Gooi die harken maar weg met de KPN antenne hetzelfde resultaat !


En dat zegt een DXér ?

In Rotterdam is de zender in Schoten op kanaal 25 niet te onvangen met de KPN buitenantenne.
Met de 'ouderwetse' hark heb ik prima beeld.


Natuurlijk, dat is toch ook logisch? Ik snap die hele discussie hier niet... Wie de KPN antenne's (en bierblik-gevallen) op één lijn zet met de reguliere hoogwaardige UHF TV antenne's snapt er echt helemaal niets van...

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smoking,

 

Ik ontving in mijn huiskamer met de KPN binnenantenne naar het noord-westen gericht dezelfde zenders als Roger en dan ook nog Steunzender Eindhoven met Omroep Brabant op 95 Km afstand. En dat ondanks dat mijn geïsoleerde ramen voorzien zijn van de beruchte coating.

 

Op de zolder met een ouderwetse hark ontvang ik weliswaar met sterke s/r maar is de boel ook nog veel richtingsgevoeliger.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat
@smoking,
Ik ontving in mijn huiskamer met de KPN binnenantenne naar het noord-westen gericht dezelfde zenders als Roger en dan ook nog Steunzender Eindhoven met Omroep Brabant op 95 Km afstand. En dat ondanks dat mijn geïsoleerde ramen voorzien zijn van de beruchte coating.
Op de zolder met een ouderwetse hark ontvang ik weliswaar met sterke s/r maar is de boel ook nog veel richtingsgevoeliger.

Toch is hij slechter dan een Yagi hoor Dutchsat want een Yagi is nu eenmaal veel beter dan die KPN antenne sleep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...