Gekkenhuis Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 ik ben vandaag ook overgegaan na een andere provider want telfort kan het niet meer waarmaken wat ze zeggen. En ja ik wou toch al sneller internet dus dit was de druppel in de goed richting. Vriendelijke groet, Gekkenhuis
iemand Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Ook al is alles nu weer ok, Toch ff een vraag voor een " VOLGENDE KEER" ;-)) hoe stel je een alternatieve DNS-server in op je PC ? gr. Erik
klinkie Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 in je router de dns aanpassen. dan krijgt elke pc die op dhcp staat het alternatieve dns adres dat zeg ik ..............linux
RVP Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Maakt niet uit. Bij de storing van gisteren kregen we niet eens een IP adres meer. Dus een andere DNS server invullen is nogal kansloos
Codx Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 je hoeft ook geen IP adres te krijgen want die had je al (een bestaande lease) Alleen als je het modem zou rebooten kreeg je geen verbinding meer. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Gast aart44 Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Origineel bericht van: Sjaak(k) Hoe kun je dan een ander DNS kiezen? Hier hetzelfde @Sjaak(k)ook een avond het internet en telefoon er uit, een ander modem geprobeerd maar helaas. Maar je vraag netwerkverbindingen, kies je verbinding rechts klikken eigenschappen,Internet protocal TCP/IP eigenschappen klikken, automatisch veranderen naar voorkeur en kun je bijvoorbeeld de DNS adressen van "Open DNS" gebruiken. De DNS adressen van "Open DNS" zijn 208.67.222.222 en 208.67.220.220 maar dat had bij deze storing helaas ook niet geholpen. Kan wel handig zijn als je een bepaalde site niet kan berijken dat er iets niet werkt bij je provider.
RVP Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Origineel bericht van: Codx je hoeft ook geen IP adres te krijgen want die had je al (een bestaande lease) Alleen als je het modem zou rebooten kreeg je geen verbinding meer. Nee, ik had geen ip adres meer op dat moment.
dream7020 Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Lijkt mij raar. Als het lampje rood brand kun je wel in je modem kijken maar dan heb je geen ip Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
Gast aart44 Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Origineel bericht van: RVP Nee, ik had geen ip adres meer op dat moment. En nu heb je zeker net als hier je oude ip adres van voor de storing.
RVP Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Origineel bericht van: dream7020 Lijkt mij raar. Als het lampje rood brand kun je wel in je modem kijken maar dan heb je geen ip LAN <> WAN IP enzo...haha
RVP Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Origineel bericht van: aart44 En nu heb je zeker net als hier je oude ip adres van voor de storing. Dat klopt Aart
henkvd1 Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 In dit geval was de DSL verbinding wel aanwezig maar geen internet doordat de servers plat lagen, met een alternatieve DNS maak je dan gebruik van de nog werkende DSL lijn ( behalve als je het modem had gerest) en was ook hier internetten geen probleem. Draai hier al jaren op een alternative DNS, vind de servers van Telfort erg traag.
RVP Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Nogmaals, mijn modem had geen wan ip meer, dus aan een andere dns server had ik totaal niets.
klinkie Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Draai hier al jaren op een alternative DNS op welke draai jij ? dat zeg ik ..............linux
henkvd1 Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: klinkie Draai hier al jaren op een alternative DNS op welke draai jij ? Open DNS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen