Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ben vandaag ook overgegaan na een andere provider want telfort kan het niet meer waarmaken wat ze zeggen.

En ja ik wou toch al sneller internet dus dit was de druppel in de goed richting. :D

Vriendelijke groet,

Gekkenhuis

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Maakt niet uit.

Bij de storing van gisteren kregen we niet eens een IP adres meer.

Dus een andere DNS server invullen is nogal kansloos laugh

Geplaatst:

je hoeft ook geen IP adres te krijgen want die had je al (een bestaande lease) Alleen als je het modem zou rebooten kreeg je geen verbinding meer.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Hoe kun je dan een ander DNS kiezen?

Hier hetzelfde @Sjaak(k)ook een avond het internet en telefoon er uit, een ander modem geprobeerd maar helaas.
Maar je vraag netwerkverbindingen, kies je verbinding rechts klikken eigenschappen,Internet protocal TCP/IP eigenschappen klikken, automatisch veranderen naar voorkeur en kun je bijvoorbeeld de DNS adressen van "Open DNS" gebruiken.

De DNS adressen van "Open DNS" zijn 208.67.222.222 en 208.67.220.220 maar dat had bij deze storing helaas ook niet geholpen.
Kan wel handig zijn als je een bepaalde site niet kan berijken dat er iets niet werkt bij je provider. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: Codx
je hoeft ook geen IP adres te krijgen want die had je al (een bestaande lease) Alleen als je het modem zou rebooten kreeg je geen verbinding meer.

Nee, ik had geen ip adres meer op dat moment.
Geplaatst:

Lijkt mij raar. Als het lampje rood brand kun je wel in je modem kijken maar dan heb je geen ip

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:
Origineel bericht van: RVP
Nee, ik had geen ip adres meer op dat moment.

En nu heb je zeker net als hier je oude ip adres van voor de storing. laugh
Geplaatst:
Origineel bericht van: dream7020
Lijkt mij raar. Als het lampje rood brand kun je wel in je modem kijken maar dan heb je geen ip

LAN <> WAN IP enzo...haha
Geplaatst:

In dit geval was de DSL verbinding wel aanwezig maar geen internet doordat de servers plat lagen, met een alternatieve DNS maak je dan gebruik van de nog werkende DSL lijn ( behalve als je het modem had gerest) en was ook hier internetten geen probleem.

Draai hier al jaren op een alternative DNS, vind de servers van Telfort erg traag.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen