Ga naar inhoud


Atari game Asteroids high score na 28 jaar verbroken


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Bron: Telegraaf wo 07 apr 2010, 13:50

 

Citaat:

 

28 jaar oude gamescore verbroken

AMSTERDAM - De 41-jarige John McAllister uit de Amerikaanse stad Seattle is het gelukt om een gamescore te verbreken die al 28 jaar vast stond.

McAllister wist een score neer te zetten van 41.338.740 in de Atari-game Asteroids. Dat is maar 2.300 punten meer dan het vorige record, dat in 1982 door Scott Safran. McAllister heeft er 58 uur gedaan om het nieuwe record te halen.

 

De nieuwe score moet nu alleen nog erkend worden door Twin Galaxies, de organisatie die wereldrecords in games bijhoudt.

 

 

asteroids_639543i.jpg

 

 

Ik denk nu terug aan die oude Atari 2600 die ergens in een doos moet liggen op zolder. Tja, Frogger.....uren....dagen...weken....maanden. eek

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat brengt me terug:) smile

 

Heb dat spel met 2 vrienden destijds 2 dagen en een nacht lang gespeeld...Geen idee welke score we hadden, maar we waren 3 keer klokkie rond.. Qua levens konden we door, maar we waren kapot.. Wat wil je: op een gerepareerde Philips K7 semi buizenbak die ik tijdens mijn krantenwijk aan de straat had gevonden met een convergentiefout van hier tot Tokyo.... Wat een lol...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... en dat geluid van Asteroids......

 

eh oh eh oh eh oh eh oh eh oh pieuw pieuw eh oh eh oh ......

 

Denk dat ik maar een emu gaat downloaden. Staat veel op internet met bergen spelletjes. Ook hele arsenalen van de SID-Chip. Een ongeevenaard kenmerkend geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

doet mij ook weer terug denken aan die oude tijd.

niet met dit spel,maar op de amiga een spel met 2 tovernaars.

moest je met 2 personen allerlei zaken activeren of wegtoveren om bij een uitgang te komen.

 

ik werkte toen in de horeca, en ik speelde na werktijd dit spel met de eigenaar boven de zaak.

man man man...wat heb ik slechte nachten gehad...hahaha..

 

trouwens, de eigenaar van die horecazaak heeft nu al jaren in het zelfde pand een gamecafe in groningen, en na al die jaren (23 jaar !) kom ik nog steeds regelmatig bij hun om aan mijn verslaving te werken ( call off duty)

 

zie je wel...gamen is geen eenzame bezigheid, je kunt vrienden voor het leven daarmee maken !!

 

 

 

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...