devisser Geplaatst: 7 april 2010 Geplaatst: 7 april 2010 Hallo dreambox vrienden. Heb een dreambox 500S en wanneer ik hem op bvn zet of op een andere zender dan heb ik geen signaal sterkte , deze is 0 procent Ik denk dat het een hardware fout is, misschien de antenne kabel er in gezet en sluiting gemaakt. Nu is mijn vraag , wat is er kapot in de dm500S en kan ik dat pepareren, Met vriendelijke groet. devisser
Frans B Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Waarschijnlijk is de q72 defect, misschien ook de zekering die er vlakbij zit. System Administrator (niet van deze site)
devisser Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 hallo dreambox vrienden. Waar zit Q72 en waar zit de zekering ??? Kan ik Q72 bestellen ??? en wat is het voor een component. Met vriendelijke groet< jeroen
lujo Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Je kan hier even kijken: http://sat box 4 all.nl/Forum/thread-10290-page-1.html Hier vind je ook een duidelijke foto van die Q72 Succes.
iemand Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Probeer eerst de LNB-fix eens; maw overbrug met een draadje de Q72. Q72 doet nl niets anders dan de 12 volt "op verzoek" doorgeven; zie schema. Door dat even met een draadje (rood ingetekend) mechanisch te doen, kom je er achter of Q72 niet meer functioneert. Zo ja, dan moeten je op zoek naar een leverbare vervanger; m.i. is de waarde niet zo kritisch, als ie de stroom maar kan schakelen. gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen