Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Geen geluid op een aantal HD zenders


richyk

Aanbevolen berichten


Heb jij al deze HD zenders met Fastscan en de optie HD ingescand?

Zo ja, dan zou het geluid toch echt aanwezig moeten zijn.

Zo niet, dan even met een Fastscan, optie HD, de zenders al dan niet tijdelijk opnieuw inscannen en kijken of het probleem dan verholpen is.

Vooraf wel eerst even de huidige zenders zowel op T1 als op T2 via het Menu wissen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Rebox 8000 met de laatste firmware. Zo nu en dan heb ik ook dat het geluid gewoon ineens wegvalt, als ik vervolgens de decoder uit en aan zet, dan is het probleem verholpen.. Dit hoeven bij mij dan ook geen HD zenders te zijn. Mijn rebox 9000 met v97 firmware heeft dit niet...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vorige week hetzelfde met mijn nieuwe RE-9000. Ik had echter wel in de AV opties een paar opties mbt dolby/digitaal geluid gewijzged (aangezet geloof ik). Ik weet even niet uit mijn hoofd welke opties dat waren.

 

Toen ik deze weer terug had gezet deed het geluid het weer op alle kanalen. SD & HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Heb jij al deze HD zenders met Fastscan en de optie HD ingescand?
Zo ja, dan zou het geluid toch echt aanwezig moeten zijn.
Zo niet, dan even met een Fastscan, optie HD, de zenders al dan niet tijdelijk opnieuw inscannen en kijken of het probleem dan verholpen is.
Vooraf wel eerst even de huidige zenders zowel op T1 als op T2 via het Menu wissen.



Heb alles opnieuw ingescand, maar het probleem is nog niet opgelost frown T1 en T2 zijn bij mij doorgelust, dus dan wordt alles toch automatisch overschreven ? Daarnaast heb ik ook nog de av-instellingen anders gezet, maar ook dat biedt geen soelaas....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: richyk

Heb alles opnieuw ingescand, maar het probleem is nog niet opgelost frown T1 en T2 zijn bij mij doorgelust, dus dan wordt alles toch automatisch overschreven ? ....

Nee, als je de zenderlijst niet handmatig hebt gewist worden de zenders niet overschreven, ook al heb je doorgelust.
Als de zendernaam niet is gewijzigd gaat de ontvanger ervan uit dat de zender al bestaat en wordt niet overschreven.
Als er nu echter inhoudelijk iets is gewijzigd zoals b.v. PID`s dan wordt de wijziging niet doorgevoerd.
De laatste tijd vinden er nogal wat wijzigingen plaats.
Dus ik zou je toch willen adviseren om eerst de zenderlijst te wissen, baadt het niet, schaadt het niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...