Ga naar inhoud


[Televisie] Eerste TV op de markt die draait op Google's Android


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Citaat:
Zweedse tv draait op Android

 

De Zweedse tv-fabrikant People of Lava heeft naar eigen zeggen de eerste tv ter wereld gemaakt, die gebaseerd is op Googles besturingssysteem Android.

Google riep onlangs al iets over het aanbieden van allerlei Google-diensten op televisies. People of Lava nam deze kreten ter harte en heeft de eerste televisie ter wereld ontwikkeld die volledig gebaseerd is op Googles besturingssysteem Android.

 

De televisie – die de naam ‘Scandinavia’ zou dragen – heeft een schermdiagonaal van 42 inch, een Full-HD resolutie en beschikt over een internetaansluiting. Via deze verbinding en voorgeïnstalleerde widgets biedt de tv toegang tot YouTube, Google Maps, het weer, een webbrowser, Facebook, Twitter en meer.

 

m1dzuqmaqhrn.jpg

 

 

Het apparaat is volgens Wired vanaf september te koop en moet tussen de 2000 en 2500 euro gaan kosten. Ook zou de Zweedse fabrikant aan grotere broertjes werken van de Scandinavia: eentje van 47 en eentje van 55 inch. Wanneer deze modellen zullen verschijnen, is nog niet bekend.

 

Bron Nu.nl @ 7 april 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


YouTube op een monitor van 19 inch is al niet zo van kwaliteit, laat staan op 42, 47 en 55 inch, maar mogelijk zal dat in de toekomst beter worden, ik vraag me wel af hoe lang dat zal gaan duren.

 

Ik vind 32 inch al een groot scherm, maar smaken verschillen.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...