krui21 Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Kocht eergisteren een oud computertje via marktplaats voor mijn dochter. (HP Pavilion A750NL) Mag niet veel verwachten van z'n oud beessie, en de drivers was die persoon ook kwijt. Daarom heb ik vanaf de hp-site de drivers gedownload, maar mijn probleem is dat hij bij "apparaatbeheer" uitroeptekens blijft geven bij de "usb universal host controller", en dus de usb poorten niet werken. Moet ik er nu van uit gaan dat de hardware defect is of kan er nog iets anders aan de hand zijn ? Ik dacht namelijk dat windows deze drivers zelf installeerde. Heb ook nog in de bios gekeken of usb aanstaat, en dat is wel het geval. Wie oh wie weet de oplossing voor mijn dochter ???? BvB hartelijk dank !
krui21 Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Geplaatst: 8 april 2010 Oh en nog extra info: "Kan dit apparaat niet starten. (Code 10)"
winwiz Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Altijd handig om te weten welk os er op staat. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Kimble Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docum...;product=436527 Weet niet of je bovenstaande link al hebt geprobeerd. Staat wat info op voor een BIOS update ivm USB 1.0 1.1 en 2.0 Ook drivers voor USB (afhankelijk chipset), dus ik zou je adviseren om de HP advisor driver update tool te gebruiken als eerste.
krui21 Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 Dank je wel Kimble, deze link ga ik vanmiddag eens proberen kijken of dit een oplossing bied. Laat de afloop nog even weten...
satencom Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 ik had hier ook hp pavilion te staan ,daar zat geen Windows sp 3 op dat heb ik er op gezet en het probleem was op gelost Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
krui21 Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 Ik had enkele windows xp's pirated versie's die ik erop heb gezet. dus vanmiddag pak ik een orginele windows xp pro cd en wat denk je ? geen conflicten meer. Nu zit ik wel op sp1 maar ga van het weekend de updates tot sp3 proberen binnen te halen kijken of alles blijft werken. Ik heb in ieder geval de oplossing gevonden door een orginele xp versie te gebruiken. Bedankt iedereen voor de reaktie en voor het meedenken... fijn weekend !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen