Ga naar inhoud


Vermoedelijk test signaal!


TokeMUp

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: felicasat

Kan je een stukkie opnemen 10 sec ofzo en dan hier posten, ik wil het welleens zien smile .?

Ik moest even aan de versterker pielen om de ontvangst blokvrij te krijgen, ontvangst is echt op het randje, al helemaal met een tuner in de PC. Maar het is gelukt! Ik heb de hele loop opgenomen, dus als je dit blijft herhalen heb je eigenlijk hetzelfde als de TV-zender. wink

http://hotfile.com/dl/39481727/2860519/RTBFTESTDIVER.mpg.html

Ik ben er nu ook zo goed als zeker van dat er geen condities voor de ontvangst nodig zijn aangezien ik nog steeds beeld heb. Toch niet gek over 70km+. cool

Iemand een idee van welke zendlocatie dit signaal dan komt? Ik zou gokken Tour des finances daar het Hilton geen DVB-T heeft? Als dat het geval is ligt het vermogen waarschijnlijk hoger dan 2kW, want de RTBF ontvang ik verticaal niet. Is wel een hoger kanaal natuurlijk. Horizontaal wel maar dan komt het uit Waver.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zender van Brussel zend met 10 Kw en heeft een hoogte van 172 meter, altitude is 55 meter. Die van Waver zend met 20 Kw en heeft een hoogte van 232 meter, altitude is 99 meter.

 

Waver is dus een stuk hooger dan Brussel. Ze zende beide op de zelfde frequentie uit c56 754 MHz. Brussel vertikaal, Waver horizontaal.

 

mvg

Zender Brussel.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Ik moest even aan de versterker pielen om de ontvangst blokvrij te krijgen, ontvangst is echt op het randje, al helemaal met een tuner in de PC. Maar het is gelukt! Ik heb de hele loop opgenomen, dus als je dit blijft herhalen heb je eigenlijk hetzelfde als de TV-zender. wink.
Volgens mij is dit het beeld en geluid uit een Rohde & Schwarz TS generator :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Ik moest even aan de versterker pielen om de ontvangst blokvrij te krijgen, ontvangst is echt op het randje, al helemaal met een tuner in de PC. Maar het is gelukt! Ik heb de hele loop opgenomen, dus als je dit blijft herhalen heb je eigenlijk hetzelfde als de TV-zender. wink.
Volgens mij is dit het beeld en geluid uit een Rohde & Schwarz TS generator :D

Dat staat bij de netwerknaam ja. :D

@TokeMUp: volgens http://tvradio-nord.com/emetteurs/emetteurs_belge/galerie/bruxelles.html is alleen de VRT (kanaal 22) daar 10kW.

De VRT ontvang ik trouwens ook op kanaal 22 maar is zelfs nog iets zwakker dan Diver. Maar of dat van Egem, Gent, Brussel of Veltem komt valt moeilijk te zeggen. Gent en Veltem lijken wat minder waarschijnlijk.

Antenne is gericht op Roosendaal trouwens. blush

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: felicasat
Origineel bericht van: W3ird_N3rd

Ik moest even aan de versterker pielen om de ontvangst blokvrij te krijgen, ontvangst is echt op het randje, al helemaal met een tuner in de PC. Maar het is gelukt! Ik heb de hele loop opgenomen, dus als je dit blijft herhalen heb je eigenlijk hetzelfde als de TV-zender. wink


Bedankt het ziet er prima uit :D !


Ik heb vandaag nog een keertje gescand op kanaal 36 en ik ontvang het signaal nu ook! Dit in Vlaams-Brabant

Mvg,

S.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Romeooscarlima

Diver kanaal 36

Ik ontvang "Diver" in Edegem / Buizegem met signaalsterkte 55 à 60% - kwaliteit: +/- idem ( met WISI raamantenne en achter dubbel vensterglas op 2e verdieping.

Dacht eerst dat het signaal van de Financien toren te Brussel/Kruidtuin kwam maar vermoed dat signaalbron +/- 3° meer Oost is t o v Financietoren >> ( pal zuid - -> Vilvoorde? ) aangezien dan Diver signaal het sterkst en RTBF (Financietoren) zwakker doorkomt.

Groeten,

Romeooscarlima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...