Ga naar inhoud


ECO cheques: een belgische uitvinding(ziekte) of ook in NL?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

ECO cheques worden in belgenland uitgegeven met de bedoeling de werknemer een deel van zijn loon uit te betalen zonder er sociale lasten op te moeten betalen...

De cheques kan je in deelnemende verkoopspunten uitwisselen als betaling voor "ecologische produkten"...

Tot zover de theorie!

Nu moet je als handelaar 5% beheerskosten betalen op de waarde van die cheques, en moet je die aangetekend opsturen...

Dus een behoorlijk deel van je winst gaat verloren als je hieraan deelneemt! (op sommige artikelen zit maar enkele % winst...)

Ik vraag me af of het wettelijk is dat er op een "wettig betaalmiddel" kosten gerekend mogen worden ter verrekening?

Het is eigenlijk "iets" dat gecreëerd werd om belastingen te omzeilen zoals bij de maaltijdcheques.

 

Als de ecocheques een wettig betaalmiddel zijn, mag ik er dan ook mijn BTW en balastingen mee betalen, want dit is toch een onder het toezicht van "vadertje staat" uitgegeven betaalmiddel?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er nog nooit iets over gehoord... maar, wat erg als je betaald wordt met die dingen!! Je MOET dan "ecologische" bio producten kopen met dat "geld"??? Ik zou het vreselijk vinden om op die manier geld te moeten verliezen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roger4007

een deel van zijn loon uit te betalen zonder er sociale lasten op te moeten betalen...

en als je dan onverhoops werkloos wordt heb je dan ook geen rechten over het deel waar geen sociale lasten over betaald zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

JUIST maar dat zien de uitgevers en begunstigden blijkbaar zo niet!!!

Bovendien is het de plicht van de staat voor zijn burgers allerlei voorzieningen aan te leggen... die kosten worden betaald door zijn staatliche inkomsten: belastingen!

Dus de staat ondergraaft zichzelf!

Hij gaat hier impliciet akkoord met "zwartwerk"!

Ecocheques uitgeven zie ik als het vaticaan dat voorbehoedsmiddelen promoot.... sick

Oh ja in belgenland bestaan meerdere dergelijke cheques....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...