Ga naar inhoud


Hardware lnb's ed. icm. vu+


FrankieV

Aanbevolen berichten

Nou, op naar de volgende stap.

 

Op dit moment hangt er bij mij een ongeveer 10 jaar oude 80cm Triax schotelantenne, voorzien van een diseqc en monoblock astra19.2 en Hotbird13 lnb. Aangesloten met 1 kabel. Staat van de schotel is nog goed. Is wat dof en omgezette randen zijn een beetje aan het roesten en bladderen. Kan een schotel verslijten? Of kan die nog wel een tijdje mee?

 

Wat is interessant om nu aan te schaffen? Mij lijkt in ieder geval Astra19.2 en Astra23.5. Is Hotbird13 nog interesant genoeg? Laat ik het zo zeggen, welke configuratie is tegenwoordig het "slimst" om aan te schaffen?

 

De lnb houders zijn natuurlijk voor iedere schotel anders. Misschien is alles, als pakket vervangen wel slimmer? Tevens zou ik graag de mogelijkheid hebben om op de eerste en bovenste verdieping een decoder neer te zetten en aan te sluiten. Wie weet raad? Graag met merken die goed compatibel zijn met de Vu+.

 

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou opteren voor ofwel:

triax 88cm met 4 lnb's (13/19/23/28)

of je gaat naar een T90 met als start 4 lnb's.

dan kan je altijd uitbreiden indien er nog verschuivingen komen (wat volgens mij wel zal gebeuren)

 

en je lbn's neem dan zeker Twin lnb's zodat je met je twee ontvangers apart kan kijken.

 

en nu je toch wilt herbeginnen, neem dan direct Quad lnb's.

dan heb je per lnb twee uitgangen voor de vu (kan je kijken en opnemen terzelfde tijde naar twee verschillende sat's) en de derde uitgang op iedere lnb gebruik je voor boven in je slaapkamer, de vierde gebruik je dan wel niet, maar kan je afsluiten en ooit komt er misschien een derde decoder en dan heb je direct nog een uitgang voor gebruik.

 

qua diseqc kan je opteren voor een simpele 4/1 of ga je direct voor een 8/1 zodat je later makkelijk lnb's kan bijzetten.

 

hopelijk heb je hier al iets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reakties. Ik zal jullie antwoorden goed bestuderen. Ik ben nog niet zo thuis in de wereld van de lnb's en diseqc switches.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

aansluitingjpg.jpg

 

Is dit ongeveer zoals het zou moeten? Als ik met de twee humax-en slechts CD, het nederlandse pakket wil kijken, heb ik voor deze tuners toch geen diseqc switch nodig?

 

Verder is dit toch altijd uit te breiden?

Dus in dit geval 4x quad lnb en 2x 4/1 switch.

 

Ik twijfel nog over Hotbird en Astra 28.2. Volgens mij ga ik hier nooit naar kijken. Of mis ik iets geweldigs?

 

Maakt het nog iets uit als ik een 4/1 switch gebruik, en er maar 2 lnb's op aansluit? Of moet ik als ik maar voor 2 lnb's ga een 2/1 switch gaan gebruiken?

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, waarom gewoon dan niet alles benutten wat je hebt en het zo doen zoals ik bij kleurde in rode lijnen.

 

je kan gerust op een 4/1 slechts 2 coaxen zetten, enkel moet je wel de open poorten met een afsluiter voorzien, anders gaat daar vuiligheid en vocht in gaan...

 

post-43448-1318260853,7587_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo aansluit zoals in mijn eigen schema, dan heb ik voor de 2 humax-en, toch geen switch nodig? Dus rechtstreeks van de lnb naar de box. Op deze twee wordt toch niet meer gekeken dan het CD pakket.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankieV
......Ik twijfel nog over Hotbird en Astra 28.2. Volgens mij ga ik hier nooit naar kijken. Of mis ik iets geweldigs?.....

Aan Hotbird niet, maar wil je al die geweldige Engelse FTA kanalen echt missen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je in jouw posting van

#1826650 - Gisteren om 14:14

schrijft is alles correct.

 

Helaas is de humi geen eeuwig leven beschoren en als je huisgenoten

zien wat met de Vu+ kan, heb je zelfs niets meer erover te vertellen.

 

(weet niet wat jouw huiselijke situatie is en gaat worden[kinder])

 

Zelf zou ik in jouw situatie de uitbreiding met 2 schwitchen en alle sats meteen doen, hoef je "naderhand" alleen maar recievers te wisselen en niet nogmaals het dak op.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guykers
Zoals je in jouw posting van
#1826650 - Gisteren om 14:14
schrijft is alles correct.

Helaas is de humi geen eeuwig leven beschoren en als je huisgenoten
zien wat met de Vu+ kan, heb je zelfs niets meer erover te vertellen.

(weet niet wat jouw huiselijke situatie is en gaat worden[kinder])

Zelf zou ik in jouw situatie de uitbreiding met 2 schwitchen en alle sats meteen doen, hoef je "naderhand" alleen maar recievers te wisselen en niet nogmaals het dak op.


Mijn vrouw kijkt af en toe boven als ik voetbal of iets dergelijks kijk. We hebben 1 kind die nu bijna 16 is. Die is ook niet veel meer thuis en kijkt alleen af en toe voor het slapen gaan. Dus hoofdzakelijk kijken we beneden. Zij geven zelf aan dat het basis-pakket voor boven voldoende is.

Ik wil nu gewoon de knoop doorhakken, en de kabel van UPC af laten sluiten. Scheelt toch weer 16 euro in de maand. Voor dit geld kan ik dan 2 extra CD kaartjes aanschaffen voor 1 euro p/st/m en de HD kanalen voor ik geloof 5 euro p/m. Dan heb ik nog geld over.

Op dit moment denk ik te gaan voor Astra 1,2 en 3. Dus 3x quad lnb's en 2x 4/1 diseqc switches. Ik twijfel nog over een nieuwe schotel, hij is wat dof maar ziet er nog goed uit (10 jaar oud). Moet trouwens ook nog 1 extra decoder aanschaffen, want op dit moment is alleen de VU+ en een Humax5400 ter beschikking. Alle ideeen zijn welkom.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankieV
...... Scheelt toch weer 16 euro in de maand. Voor dit geld kan ik dan 2 extra CD kaartjes aanschaffen voor 1 euro p/st/m en de HD kanalen voor ik geloof 5 euro p/m. Dan heb ik nog geld over....

Nou: voordat je de aanschaf en activatiekosten er uit hebt? Het duurt wel lang hoor, voordat je dat geld overhoudt cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: FrankieV
...... Scheelt toch weer 16 euro in de maand. Voor dit geld kan ik dan 2 extra CD kaartjes aanschaffen voor 1 euro p/st/m en de HD kanalen voor ik geloof 5 euro p/m. Dan heb ik nog geld over....

Nou: voordat je de aanschaf en activatiekosten er uit hebt? Het duurt wel lang hoor, voordat je dat geld overhoudt cry


Ja, dat klopt, maar 10 jaar geleden zij ik ook "dat duurt te lang voordat ik het terugverdiend heb".
Nu heb ik spijt dat ik de kabel 10 jaar geleden niet al opgezegd heb. Je moet er toch eens aan beginnen he.... smile

Activatiekosten??? Hoeveel is dat. Je bedoeld voor de 2 extra kaartjes?

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: FrankieV
... Je moet er toch eens aan beginnen he.... smile

Activatiekosten??? Hoeveel is dat. Je bedoeld voor de 2 extra kaartjes?

Daar heb je gelijk in: je moet er eens aan beginnen. Maar je moet je niet rijk rekenen: alle kosten voor een goede satellietinstallatie zijn behoorlijk hoog. Maar: dan heb je ook wat!

Ik meen dat de activatiekosten zo'n €30 per kaart zijn, maar daarvoor kan je beter even op de site van CD kijken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Op dit moment denk ik te gaan voor Astra 1,2 en 3. Dus 3x quad lnb's en 2x 4/1 diseqc switches. Ik twijfel nog over een nieuwe schotel, hij is wat dof maar ziet er nog goed uit (10 jaar oud). Moet trouwens ook nog 1 extra decoder aanschaffen, want op dit moment is alleen de VU+ en een Humax5400 ter beschikking. Alle ideeen zijn welkom.


Beetje roest en doffe verf maakt niet uit,
zolang er maar geen deuken in zitten.

Die extra investering om alles "compleet" te maken zal je de kop niet kosten maar levert naderhand profijt op.

Als je vrouw en kind straks de pvr ondekt hebben, hou je maar vast.
Als je afwisseld onder en boven kijkt, kun je jouw kaartje ook mee nemen of het gebruikersgemak van de box gebruiken om jouw kaartje over de 2 recievers te delen (ook sharen genoemd)(meer info via google)
Ga ervan uit dat je jouw box met het interne netwerk thuis verbind.
Een andere linuxbox of een pc zouden nu van de VU een stream kunnen krijgen of op de hdd kunnen kijken.

Bedenk dat je met de VU+ veel mogelijkheden hebt.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...