Gast calculator Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 http://satundkabel.magnus.de/satellit/ar...aufloesung.html Eerder dan oorspronkelijk gepland, heeft de satelliet operator SES Astra zijn 3D-Demokanaal ingeschakeld. Sinds donderdag zijn de eerste beelden te zien op 23,5 graden Oost, (11,778 GHz, verticale polarisatie), Symbolrate 27.500 MSym/s, FEC 9/10). De 3D beelden worden in "Side by Side" variant uitgezonden. De 3D-beelden werden uitgezonden op de zogenaamde "Side by side"-proces. De resolutie wordt verminderd naar 960 x 1080 pixels.
Neptunus Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Heb je er zo'n bril bij nodig: Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Littlesat Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Je hebt er nog meer dan een bril bij nodig. Je kunt namelijk kiezen. Het is feitelijk een gewoon HD-kanaal waar links en rechts gesplit zijn en elk een resolutie hebben van 960x1080i50. De ontvanger/TV of wat dan ook moet dit beeld dan weer zo omvormen dat het weer goed zichtbaar gemaakt wordt. Afhankelijk van de techniek (shutter, polarisatie, anaglyph enz...). Dus welke bril je nodig hebt is afhankelijk van hele andere faktoren. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
SalimRMAF Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Ok.. Ik ontvang op die freq 2 zenders: Astra Rai Demo, en "Test". Test geeft geen beeld hier, maar 3D TV: Je hebt hier ten eerste een TV nodig die 3D Support heeft! Dus bijvoorbeeld de Samsung C 7,8 of 9 serie. De LG LX9500 etc. Die heb ik niet dus ik kan ook niet naar deze zenders kijken. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
edbe Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 en ga ervan uit dat je alleen met een HD ontvanger kunt bekijken en niet met de SD ontvangers ?? 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Gast aart44 Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Origineel bericht van: edbe en ga ervan uit dat je alleen met een HD ontvanger kunt bekijken en niet met de SD ontvangers ?? Hier heb ik 3 HD ontvangers maar heb ook geen beeld zal aan de TV liggen.
view Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Ik snap een ding niet, misschien zit ik wel helemaal fout hoor. Maar eind jaren '70 heeft het ARD en ZDF een paar keer 's avonds na zendtijd getest met 3D. Dat was met een gewoon groen/rood brilletje te bekijken en was toen prachig om te beleven. Origineel bericht van: Littlesat Je hebt er nog meer dan een bril bij nodig. Je kunt namelijk kiezen. Het is feitelijk een gewoon HD-kanaal waar links en rechts gesplit zijn en elk een resolutie hebben van 960x1080i50. De ontvanger/TV of wat dan ook moet dit beeld dan weer zo omvormen dat het weer goed zichtbaar gemaakt wordt. Afhankelijk van de techniek (shutter, polarisatie, anaglyph enz...). Dus welke bril je nodig hebt is afhankelijk van hele andere faktoren Waarom moet er nu ineens aan zoveel dingen worden voldaan? Is dit met digitale uitzendingen zoveel moeilijker dan analoog?
Littlesat Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Natuurlijk is dat nu ingewikkelder. Met rood/groen gaat de kleureninfo verloren en met deze methode niet... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast calculator Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Krijg je op een LCD dan geen gewoon beeld op dit kanaal? Bij mij ook geen beeld overigens.
jellesbode Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Op het test kanaal heb ik een test beeld (kleuren balken) 17:30 uur Na 5 minuten weer zwart. Duidelijk test kanaal. VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple
Ou-Tannu Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 hmm.. is dat net zo iets als dit: 3dtest @ 9E Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
sathopper Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: calculator Sinds donderdag zijn de eerste beelden te zien op 23,5 graden Oost, (11,778 GHz, verticale polarisatie), Symbolrate 27.500 MSym/s, FEC 9/10). geen signaal op deze frequentie
emree Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 op turksat 42E ook een 3d kanaal waar ik wel beeld op heb. 12685 H 30000-5/6
me1966 Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Laten ze eerst het hd gebeuren eens goed op de rit hebben, dan pas aan 3d beginnen. Niemand aan het lijntje houden dus zeker niet aan de kabel.
Ou-Tannu Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 maar ff een klein beetje offtopic.. die 2 beelden.. die kan je toch ook wel buiten je TV over elkaar heen leggen :? lijkt me dat dat met een stukje software op een linux based ontvanger ( en HTPCs ) wel mogelijk moet zijn :? Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen