druup Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Probeer eens in windows de partitie die op de schijf staat te wissen en hem dan opnieuw aan te sluiten op de DB. Ik heb het zelfde probleem gehad op mijn DM800, hetgeen wat bij mij de oplossing heeft gegeven was opnieuw pli te flashen toen was hij direct zichtbaar! Suc6 VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
eagle Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 eerst orginele image op flashen hd erin als het goed is dan werkt alles weer goed daarna image naar keuze succes gr eagle
Gast Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: eagle nog steeds problemen ?? gr eagle Ik heb het vandaag even werkend gehad, maar door een vastloper zie ik de harddisk niet meer. Na het weekend verder. De oplossing was inderdaad het opnieuw flashen en alles weer terug zetten.
Gast Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 Origineel bericht van: eagle eerst orginele image op flashen hd erin als het goed is dan werkt alles weer goed daarna image naar keuze succes gr eagle En dit was uiteindelijk de oplossing, eerst de laatste versie (2.80) van de originele Dream image flashen, de verdere instellingen (o.a LNB´s) doen, even de harddisk checken op een goede werking, vervolgens flashen met OpenPLi en via menu<>applicaties via softcams cccam installeren en aktief maken, daarna hetzelfde via settings de henksat lijst installeren en tenslotte cccam ftp-en met het eigen bestandje. Als laatste moet nog wel een harde reboot worden gedaan en het geheel draait. Iedereen bedankt voor meedenken!
tvr4ever Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Origineel bericht van: ron1872 Origineel bericht van: eagle eerst orginele image op flashen hd erin als het goed is dan werkt alles weer goed daarna image naar keuze succes gr eagle En dit was uiteindelijk de oplossing, eerst de laatste versie (2.80) van de originele Dream image flashen, de verdere instellingen (o.a LNB´s) doen, even de harddisk checken op een goede werking, vervolgens flashen met OpenPLi en via menu<>applicaties via softcams cccam installeren en aktief maken, daarna hetzelfde via settings de henksat lijst installeren en tenslotte cccam ftp-en met het eigen bestandje. Als laatste moet nog wel een harde reboot worden gedaan en het geheel draait. Iedereen bedankt voor meedenken! En nu alleen nog proberen de logica hierachter te ontdekken
Lite On Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Had ook goed gegaan als je Newnigma2 opnieuw had geflashed. Het ging erom dat het pad naar de HD niet goed stond. Misschien eerst een netwerkschijf eraan gehad?? Door een nieuwe flash wordt het pad (als er een esata HD aanhangt) opnieuw aan gemaakt.
Gast Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 Ik heb er nog nooit een andere schijf aan gehad, maar het aangegeven pad was inderdaad de boosdoener, misschien was die ook via telnet aan te maken, maar daarvoor ontbreekt bij mij de kennis. Door dubbel te flashen staat die opeens wel goed. Met alleen flashen met OpenPLi is het me meerdere keren niet gelukt. Newnigma2 heb ik verder niet geprobeerd, ik ben tevreden over OpenPLi.
tvr4ever Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Origineel bericht van: ron1872 Ik heb er nog nooit een andere schijf aan gehad, maar het aangegeven pad was inderdaad de boosdoener, misschien was die ook via telnet aan te maken, maar daarvoor ontbreekt bij mij de kennis. Door dubbel te flashen staat die opeens wel goed. Met alleen flashen met OpenPLi is het me meerdere keren niet gelukt. Newnigma2 heb ik verder niet geprobeerd, ik ben tevreden over OpenPLi. Ik heb om e.e.a. te testen een upgrade gedaan van de versie van Open-pli die ik gebruik, en ja hoor, geen werkende esata schijf meer, de schijf wordt niet meer herkend. De schijf wordt wel herkend als je hem aan een pc hangt, vreemd. In navolging van de tip van eagle heb ik de originele Dream image geflashed, daarna de laatste Open-pli, en ziedaar, de schijf wordt weer herkend. Dit is toch wel lastig als je telkens twee keer moet flashen als er een nieuwe Open-pli is. Is daar geen andere oplossing voor, of wordt er door de ontwikkelaars aan gewerkt ? Ik ben geen expert op het gebied van Telnet, maar als er iemand is die mij / ons kan uitleggen welke commando's er gegeven moeten worden, dan zou dat voor de volgende keer dat ik Open-pli flash erg handig zijn. Telnet experts ?
vGnp Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Als eenmaal de laatste OpenPli erop staat dan kun je toch via het menu de software updaten? Wil je dat per telnet doen, dan: init 4 ipkg update ipkg upgrade reboot vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Geplaatst: 13 april 2010 Origineel bericht van: tvr4ever Ik heb om e.e.a. te testen een upgrade gedaan van de versie van Open-pli die ik gebruik, en ja hoor, geen werkende esata schijf meer, de schijf wordt niet meer herkend. De schijf wordt wel herkend als je hem aan een pc hangt, vreemd. In navolging van de tip van eagle heb ik de originele Dream image geflashed, daarna de laatste Open-pli, en ziedaar, de schijf wordt weer herkend. Dit is toch wel lastig als je telkens twee keer moet flashen als er een nieuwe Open-pli is. Is daar geen andere oplossing voor, of wordt er door de ontwikkelaars aan gewerkt ? Ben ik dan eigenlijk ook heel erg benieuwd naar, waarom via OpenPLi het pad naar de harddisk corrupt raakt of wellicht zelfs helemaal verdwijnt.
tvr4ever Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Origineel bericht van: vGnp Als eenmaal de laatste OpenPli erop staat dan kun je toch via het menu de software updaten? Wil je dat per telnet doen, dan:init 4 ipkg update ipkg upgrade reboot vGnp Voor alle duidelijkheid, ik heb beide mogelijkheden geprobeerd. Ten eerste via Telnet en de bovenstaande commando's. Ten tweede de optie om te updaten uit het menu. In beide gevallen moest ik eerst de originele Dream image flashen om mijn esata disk weer te zien. In ieder geval had ik die avond wat te doen... "Telnet experts gevraagd die mij kunnen vertellen hoe ik het pad naar de esata schijf kan herstellen."
vGnp Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Het schijnt vaker voor te komen, en er wordt, als ik alles zo eens lees, aan gewerkt vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Geplaatst: 13 april 2010 Zo te lezen is het probleem bij de VU+ inderdaad opgelost. Nu nog voor de Dream images.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen