Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een poosje bemerk ik af en toe een vreemd gedrag van de time-shift functie. Als ik het beeld pauzeer, en vervolgens ga eten of iets dergelijks, en een half uurtje later terugkom om het programma te vervolgen dan springt de time-shift in één keer naar het eind, dus terug naar live zeg maar. Gelukkig kan ik terugspoelen naar het punt waar ik pauzeerde, maar dit hoort niet natuurlijk.

Komt iemand dit bekend voor of ligt dit probleempje bij mij?

Geplaatst:

Dat is inderdaad al een paar maanden aan de hand. Ik heb het al een keer bij het PLi team gemeld. Daarna is het heel even weg geweest maar het is al tijden weer terug.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Geplaatst:

Buiten dat, kan je ook niet ff zappen als je hem op pauze hebt staan, ook al een paar keer ondervonden.

Neem het nu gewoon op als ik wat wil pauzeren, veeeeelll stabielerder :D

VU+ Duo2 - PrismCube

Geplaatst:

Heb laatst een image getest en die timeshift was precies zo als bij de 7020 met nabilio

DreamEliteBH_DM8000_11C.nfi

Dit was de image. Op zich was het wel een leuke image alleen niet voor mij. Ik kon de functie fan laten door draaien in standby niet goed krijgen.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb hier nu ook weer last van een bug van een jaar geleden: de 1/4/7 en 3/7/9 toetsen zijn helemaal de weg kwijt als je hiermee door de time shift heen spoelt. Vooruitspoelen gaat dan niet meer alleen maar terug.

Loopt Dream nou zo te kutten met de code? Dit is toch gewoon schandalig te noemen dat men de time-shift functie maar niet goed krijgt. mad

• 2 weken later...
Geplaatst:

De bug dat de time-shift in 1 keer naar het eind springt is bij mij verholpen, echter valt er nog steeds niet fatsoenlijk door een time-shift heen te spoelen. De 1/4/7-3/6/9 toetsen zijn compleet de weg kwijt. En gebruik ik "pijltje naar rechts" om vooruit te spoelen dan spoelt ie wel, maar de verkeerde kant op.

Om een eind te maken aan de anderhalf jaar durende ergenis heb ik maar besloten om nooit meer gebruik te gaan maken van de time-shift, en voortaan op te gaan nemen.

Time-shift en Dreambox = definitief waardeloos. Onbegrijpelijk voor een receiver van 1000 euro maar waar.

Geplaatst:

Ik maak gebruik van de 800HD en Newnigma erop en gebruik het welleens niet langer dan een 15 minuten maar dat gaat verder goed en verder spoelen doe ik met de pijltjes toetsen en dat gaat goed hoor ik merk er weinig van wat jij opnoemt.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Timeshift & een dmm (8000 of 7025+) is (nog steeds) waardeloos. Als je dat ding (een uur) laat timeshiften dan werk je jezelf in de nesten. DMM zou er een developer op moeten zetten om dit goed te krijgen.

Gert.

Origineel bericht van: Cobus R
Ik maak gebruik van de 800HD en Newnigma erop en gebruik het welleens niet langer dan een 15 minuten maar dat gaat verder goed en verder spoelen doe ik met de pijltjes toetsen en dat gaat goed hoor ik merk er weinig van wat jij opnoemt.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Oh dat zal ongetwijfeld zo zijn maar een time shift is toch niet echt bedoelt om langer dan een uur te gebruiken lijkt mij

dan kun je toch beter gewoon opnemen ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Dan ken je blijkbaar de gemiddelde pvr's van ziggo niet. Die timeshiften zolang je wil, met een max van een paar uur. En dat wil ik bij m'n 8000's ook. Timeshift is een keuze en dat is opnemen ook.

Gert.

Origineel bericht van: Cobus R
Oh dat zal ongetwijfeld zo zijn maar een time shift is toch niet echt bedoelt om langer dan een uur te gebruiken lijkt mij

dan kun je toch beter gewoon opnemen ?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Ik heb de afgelopen 2 jaar een stuk of 5 verschillende merken HD-PVR's in huis gehad en bij allen werkte de time-shift feilloos. Zelfs de PVR van UPC koud uit de fabriek (zonder een update te hebben gehad) kon je toendertijd al probleemloos tot 2,5 uur timeshiften zonder gekke bijverschijnselen.

Ik houd het er maar op dat het een tekortkoming van Enigma(2) is waar we mee zullen moeten leren leven.

Geplaatst:

Het vreemde is, dat ook bij de 800 timeshiften prima ging tot een aantal maanden geleden...

Toen, ineens ?, na een update ?, was het probleem er.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

Het heeft inderdaad een poos aardig gewerkt.

Momenteel is de time-shift echter weer terug op het niveau van pak 'm beet anderhalf jaar geleden. Ik ondervind vrijwel dezelfde ellende als toen. Lijkt bijna alsof ze een oud stuk code teruggezet hebben.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen