Ga naar inhoud

Welke HD skin laat "DVDburn" plugin goed werken?

Aanbevolen berichten

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Hoi Dreamers :D

Even een vraag.

Sinds vandaag een mooie DVD-RW slim slot-in ingebouwd.

Alles perfect. DVDplayer functie ook.

Maar het gaat natuurlijk om het kunnen fikken naar DVD van opnames.

Daarvoor is de "DVDburn" plugin voor enigma2.

Maar....SD skins laten die plugin netjes werken.

Nu schijnt het zo te zijn dat er DVDburn code in HD skins staat, en dat is de rede waarom DVDburn plugin crasht(enigma2 crasht hiedoor) bij gebruik van HD skin.

Nu is mijn vraag, weet iemand ergens HD skins voor download, liefst als *.IPK file (plugin install file) maar dan zonder DVDburn code erin, zodat DVDburn werkt op HD skin.

Ik heb vernomen dat de HD skins de boosdoeners zijn, en niet de DVDburn plugin.

Of weet iemand een totorial/manual/howto hoe je HD skins kan aanpassen op computer(remove DVDburn code) zodat HD skins DVDburn niet laten crashen?

Nog mooierzou zijn als huidige HD skin bouwers zelf hun HD skin updaten naar een "softwarematige nette skin"(zonder DVDburn code).

Dank alvast namens vele DM8000 bezitters met slim DVD-RW ingebouwd.

Geplaatst:

Best kans dat je hier een antwoord krijgt,

maar is het niet beter jevraag te stellen

op 't PLi forum,en je crashlog erbij te zetten?

Aangezien je PLi draait,volgens je handtekening,

lijkt me dat ook een optie. wink

Gast Jeroensky
Geplaatst:

haha. Ik had de vraag in 1e instantie reeds op OpenPli forum gezet met crash reports. (ik gebruik idd OpenPli).

Ik had voor de zekerheid OpenPli ge herflashed, zodat ik wist dat ik schone lei DM8000 had.

Maar zodra ik een HD skin gebruikte gaf DVDburn een enigma2 crash.

Bij SD skins (zeg maar gewone) werkt de DVDburn plugin probleemloos. (is nu HD opname aan het omzetten en dan overzetten alszijnde video DVD met menu).

Maar gezien alle HD skins in OpenPLi (dmv plugin download) DVDburn laten crashen, dacht ik, als ik nou hier post, waar ook niet OpenPli Enigma2 gebruikers zijn.

Misschien zijn er bij met DVDburn(&DVD-R(W)slim hardware onboard DM8000) plugin in combinatie met bepaalde HD skin (die niet default bij OpenPLi zit) maar wel DVDburn correct laat werken.

Op OpenPli forum geeft men aan dat de HD skin eigenlijk geen DVDburn gerelateerde code mag hebben.(die code in HD skin is hoogstwaarschijnlijk ookzaak van crash).

Vandaar... Ik ben benieuwd.

(ik weet nog niet hoe ik skin op computer kan downloaden om zodoende DVDburn code uit hd skin *.xml file te slopen, om vervolgens weer als skin te kunnen installeren bv dmv *.ipk file.

M'n DM8000 net verse OpenPli flash gegeven, dus wil effe niet tig HD skins activeren.

Geplaatst:

Probeer het te wissen in skin.xml

begint met de volgende codering.

<screen name="TitleList".....

..

..

..

</screen>

Als je een fout maakt

Verwijder foute skin.xml

Image zal opstarten met default skin.

probeer het opnieuw met test skin.

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Ik had gisteren deze code in skin.xml verwijderd (brushedalu-HD op OpenPli)

<!-- DVD Burner -->

<screen name="DVDToolbox" position="0,0" size="1280,720" title="DVD media toolbox" flags="wfNoBorder">

<ePixmap position="0,0" zPosition="-10" size="1280,720" pixmap="BrushedAlu-HD/menu/menu.png" />

<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="1130,40" size="80,26" font="Regular;26" halign="right" foregroundColor="grey" backgroundColor="black" shadowColor="black" shadowOffset="2,2" transparent="1">

<convert type="ClockToText">Default</convert>

</widget>

<widget source="global.CurrentTime" render="Label" position="1000,72" size="210,22" font="Regular;20" halign="right" foregroundColor="grey" backgroundColor="black" shadowColor="black" shadowOffset="2,2" transparent="1">

<convert type="ClockToText">Format:%d.%m.%Y</convert>

</widget>

<eLabel text="DVD media toolbox" position="80,110" size="350,70" zPosition="3" font="Regular;30" foregroundColor="grey" backgroundColor="black" shadowColor="black" shadowOffset="2,2" transparent="1" />

<ePixmap position="70,200" size="390,225" zPosition="2" pixmap="BrushedAlu-HD/frame/pig_bg.png" />

<widget source="session.VideoPicture" render="Pig" position="75,205" size="380,215" zPosition="3" backgroundColor="#ff000000" />

<widget source="info" render="Label" position="550,120" size="660,100" font="Regular;22" backgroundColor="darkgrey" transparent="1" />

<widget name="details" position="550,250" size="660,250" font="Regular;20" backgroundColor="darkgrey" transparent="1" />

<widget source="space_bar" render="Progress" position="540,580" size="680,26" borderWidth="1" backgroundColor="grey" />

<widget source="space_label" render="Label" position="550,584" size="660,22" zPosition="2" font="Regular;18" halign="center" transparent="1" foregroundColor="black" backgroundColor="grey" />

<ePixmap pixmap="BrushedAlu-HD/buttons/red.png" position="80,450" size="30,30" alphatest="blend" />

<ePixmap pixmap="BrushedAlu-HD/buttons/green.png" position="80,500" size="30,30" alphatest="blend" />

<ePixmap pixmap="BrushedAlu-HD/buttons/yellow.png" position="80,550" size="30,30" alphatest="blend" />

<widget source="key_red" render="Label" position="130,452" size="220,30" font="Regular;24" halign="left" foregroundColor="grey" backgroundColor="darkgrey" shadowColor="black" shadowOffset="2,2" transparent="1" />

<widget source="key_green" render="Label" position="130,502" size="220,30" font="Regular;24" halign="left" foregroundColor="grey" backgroundColor="darkgrey" shadowColor="black" shadowOffset="2,2" transparent="1" />

<widget source="key_yellow" render="Label" position="130,552" size="220,30" font="Regular;24" halign="left" foregroundColor="grey" backgroundColor="darkgrey" shadowColor="black" shadowOffset="2,2" transparent="1" />

</screen>

Resultaat was dat de DM8000 in een loop kwam;

reboot->crash->reboot->crash etc.etc.

Ik heb nu Gemini er op, die heeft gewijzigde HD skins ivm DVDburn issue.

Het zijn dus de HD skins die de boosdoener zijn.

Nu denk ik als ik nou die skin.xml files van Gemini overzet in OpenPli. maar dat vind ik nogal ombeschoft, dus heb ik op gemini forum gevraagd of die skin editor z'n kennis wilt sharen met OpenPli.

Ik geef de voorkeur aan OpenPli.

Geplaatst:

Goede kans dat het morgen of overmorgen opgelost is. Vannacht worden de skins bijgewerkt, dus als je morgen upgrade komt het wel goed.

Als de skin update niet voldoende is, maak ik wel een patch in de build die de DVD-burn spullen uit de dTV-HD skin sloopt.

Tot die tijd zou je de Magic skin kunnen gebruiken (ik ben nog niet aan Magic-HD toegekomen nee).

• 2 weken later...
Gast Jeroensky
Geplaatst:

Update:

Er zijn op dit moment twee HD skins in OpenPLi die DVDburn plugin goed laten werken. Dat zijn de HD skins:

-dTV-HD

-Kerni-HD1r2

• 3 maanden later...
Gast Jeroensky
Geplaatst:

Alle HD skins in OpenPli supporten sinds aantal weken DVDburn + DVDbackup plugins.

Alleen sinds kernel update werkt DVDburn plugin niet meer volledig.

De maker van DVDburn plugin hoort z'n plugin eens te updaten, zodat deze werkt op recente kernel(OpenPli gebruikt nieuwste software vandaar).

Want nu werkt DVDburn niet goed omdat de plugin verouderd is in vergelijking van besturingssysteem (OPenPli).

Is ook bij DVDbackup plugin. jammerdat deze niet door OpenPli onderhouden worden.

Dus wie kent de makers van DVDburn & DVDbackup plugins?

Gast karamanli67
Geplaatst:

ik had tot gisteren Gemini 5.0 op mijn dreambox 8000 ook elke keer fout melding met dvdburn sinds gisteren ben ik overgestapt naar Open Pli en ik gebruik magic skin en zonder probleem mijn 1e dvd gebrand.

Gast Jeroensky
Geplaatst:

Dat dvdburn plugin niet geheel werkt, heeft te maken met ProjectX.

Onderdeel van DVDburn.

Als je in DVDburn het brand als data dvd met *.ts videofile, werkt het wel.

OpenPli is op de hoogte van deze issue, en er zal aan gewerkt worden, maar niet op korte termijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen