Karlosax Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Deze Blackpearl is onbedoeld als waterzuiger gebruikt bij het uitzuigen van de auto ... Na droging en vervanging van filters en zak werkt het apparaat alleen op volle kracht. Mijn idee de electronica onder de vermogensknop (draaiknop) is defect. De print EDW 711 kost in de onderdelenwinkel zo'n 60 a 70 euro dit is nogal begrotelijk voor een stofzuiger. Iemand een idee om het voordeliger op te lossen? Of zit de fout dieper dwz meer in de buurt van de motor?
Steve Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 ga naar een goedkopere onderdelen zaak.de print kost ong 35 euro
PHVB Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Klinkt als een defecte TRIAC/THYRISTOR. Deze kosten doorgaans een paar euro.
Karlosax Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Geplaatst: 8 april 2010 @ Steve bedankt voor de snelle reactie, @ PHVB een triac lijkt me nog niet zo'n slecht idee, zou deze vlak bij de motor zitten? Dat zou wel eens waterschade kunnen hebben gehad. De regelprint ziet er eigenlijk schoon en onbeschadigd uit.
Karlosax Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 @ PHVB Je hebt me inderdaad op het goede spoor gezet ,de TRIAC (BTB16 600BW) zag er nogal gehavend uit, dat is dan ook de reden dat de motor alleen op volle kracht draaide. Ik heb de triac online kunnen bestellen en vandaag vervangen, op de print die aan de motor hangt. Duidelijk was te zien dat er water onderin de stofzuiger is geweest. Opvallend is dat van de triac maar twee van de drie pootjes met de print verbonden zijn en de middelste zweeft in een uitsparing in de print, maar dit terzijde de stofzuiger functioneert weer als vanouds. Bedankt voor de tip, op naar het volgende project die beeldbuis die tegenstribbelt
jeevanhoof Geplaatst: 19 april 2010 Geplaatst: 19 april 2010 Hoi, middelste pin is gelijk aan de metalen achterkant van de triac. Via de schroef of koelplaat maakt die contact met de print. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Karlosax Geplaatst: 19 april 2010 Auteur Geplaatst: 19 april 2010 OK. Nu is het helemaal duidelijk ,dus toch drie connecties met de print, niet voor niets heet zo'n ding Triac... Bedankt voor deze aanvulling.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen