manitou Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 TV Vlaanderen wordt nu toch heel erg benadeeld op zenderkeuze door de M7 Group. In Luxemburg kiest men nu resoluut voor de Nederlandse markt. Alle commerciele zenders van Nederland (behalve RTL8) zijn ten laatste eind april in HD te zien.Dat zijn er heel wat !!! Het complete aanbod inclusief ongecodeerde HD zenders komt dan op 27 stuks. En...waar blijft TVV ? Als Vlaming moeten we het doen met 1Vlaamse HD zender. Awel proficiat TVV u bent goed bezig. Ik ben satellietkijker sinds 1988 (voor de allereerste Astra bestond) en was enkele jaren geleden blij toen er eindelijk een Vlaamse provider kwam en ik de kabel kon stopzetten. Nu denk ik er sterk over om opnieuw deze te laten aansluiten voor het ruimere aanbod aan HD zenders zowel nu als naar de toekomst toe. Volgens mij zit er de komende tijd geen Vlaamse zenderuitbreiding meer in bij TVV omdat Canaal Digitaal het voor het zeggen heeft en er veel meer abonnees zijn in NL. Er is blijkbaar geen plaats meer voor Vlaamse zenders. Vanaf nu raad ik een abonnement bij TVV ook af wanneer mij die vraag wordt gesteld.
haelewyn Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Ik vind de HD-zenders nu niet iets waar ik zit op te wachten. Als het me enkele euros meer zou kosten hoef ik ze niet eens. Ik zie niet goed in wat de echte meerwaarde ervan is. Voor mijn part dan liever een paar echt goeie kanalen erbij, zoals de NGC's of Discovery's. Ieder zijn meug zeker ?
manitou Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Geplaatst: 8 april 2010 ok,ieder zijn mening over het aanbod. Ik kijk via een full HD televisie en dan merk je direct de slechte beeldkwaliteit bij sommige SD zenders. Ik kijk dus meestal naar de HD zenders één,NL3,Discovery HD en NG HD en verder nog zeer weinig naar de gewone SD kanalen. Maar ook op dat vlak blijft het een zeer miniem Vlaams aanbod bij TVV tegenover TN en Belgacom. Akkoord de prijs is ook minder bij TVV maar ik ben nu op een leeftijd gekomen dat het aanbod mij meer aanspreekt dan de prijs.
Bangkok By Night Geplaatst: 8 april 2010 Geplaatst: 8 april 2010 Ik denk dat jij nog naar een klein schermpje zit te kijken. Ik kijk bijna enkel hd kanalen, wat een verschil ! Ik ben best bereid om enkele euro's meer te betalen voor HD zenders, kwaliteit kost nu éénmaal geld. Mvg, BbyN Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze… VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5
mebo870 Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Bij TV Vlaanderen zal men wellicht wachten tot alles via mpeg4 gaat en iedereen met een HD decoder kijkt. Dan kan men rustig van de ene dag op de andere overschakelen naar HD, zonder extra kosten. The key to happiness. Stay away from idiots
haelewyn Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 32" Philips 32PFL5604 , waar de software het beeld reeds scherper maakt. Pixel Plus HD, Full HD (i know - minder goed dan HD ready). Ik zie zo goed als geen verschil tussen EEN of EEN HD. Astra HD levert puik promomateriaal op, mooie beelden om te zien. BBC HD idem. Ik denk ook dat het niet meer van deze tijd zal zijn om mensen te laten bijbetalen voor HD. Zelf zou ik nooit van operator veranderen, gewoon om meer HD kanalen te hebben. Daar gaat dan je investering voor schotel, ontvanger en dergelijke ! Ik heb enkel op de kanalen waar ze ouwe films draaien minder goed beeld. De rest is sowieso prima. Ik vind digitale tv sowieso al puik, de kabelkwaliteit was voor mij goed genoeg geweest. Ieder zijn meug...
Bangkok By Night Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Idd. ieder zijn meug Maar spijtig genoeg, ook al ben ik bereid om iets meer te betalen ... er zijn gewoon te weinig HD zenders beschikbaar bij TVV. Ik blijf voorlopig nog wel schotel kijken. Mijn vriendin is Thais en kijkt ook via sat naar TGN, anders was ik al lang terug aan de kabel. Wat ik ook niet begrijp is waarom Tvv nog steeds geen filmkanaal heeft, onbegrijpelijk !! Mvg. BbyN Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze… VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5
Pieter-Brugge Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Ja, je hebt naast MGM ook nog Hallmark Channel en TCM, dit zijn ook eigenlijk filmkanalen. Maar daar zijn voornamelijk oudere of familiefilms te zien. Een echt filmkanaal met recente films zoals Film 1 of Prime is er niet te zien. Prime is blijkbaar niet mogelijk want is exclusief voor Telenet. Maar waarom kunnen ze Film 1 niet beschikbaar maken voor TVV-abonnee's?? Denk toch dat ze van koers zullen moeten veranderen, en eens dringend canvas-hd en vtm-hd moeten toevoegen om niet nog meer klanten te verliezen... Groeten, Pieter Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3) Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module) M-7 Telesat officiële box Sony HX-850 (40 inch) Sony W85C (65 inch)
thierry Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: mebo870 Bij TV Vlaanderen zal men wellicht wachten tot alles via mpeg4 gaat en iedereen met een HD decoder kijkt. Dan kan men rustig van de ene dag op de andere overschakelen naar HD, zonder extra kosten. das grote zever vind ik ze zijn al rustig genoeg die gasten daar bij TV vlaanderen had twee abbos de ene is al de deur uit de andere zal volgen zie deze week ik heb al twee keer een mail gestuurd met een vraag ivm hun omschakeling naar mpeg 4 naar die gasten, maar steeds zonder antwoord ik heb een full abbo en kan die zenders nu niet meer ontvangen op men sd ontvanger ze zijn daar zeer goed bezig die gasten met al hun klanten te verliezen Telenet en belgacom zullen in hun handen wrijven en eerlijk gezegd ze hebben een ruimer aanbod dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver telenet abbo
kenis Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Eerlijk gezegd, VTM HD en Canvas HD (Canvas iets minder dan VTM omdat zij weinig HD content uitzenden) worden hoe langer hoe meer een breekpunt voor mij. Al die thema kanalen kunnen me geen zak schelen, er zijn er weinig waar je niet echt zonder kan. Bij de overgroote meerderheid staat 95% van de tijd toch altijd de gewone Vlaamse kanalen op. En als je moet kiezen tussen het onscherpe blokjesfestijn in SD of het scherp kanaal in hoge resolutie zonder blokjes ..... altijd HD dus ... Vu+ Solo 2Telenet HD Digibrolx
spongebob Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 het ziet er trouwens naar uit dat CanvasHD en VTMhd snel op de sat zullen komen... Er zijn inmiddels twee extra HD-testkanalen op de nieuwe transponder opgedoken. Dus, wie weet... dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Paullo Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Of misschien voor Animal Planet HD en Nat Geo Wild HD ? Greets
Gerard 76 Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Denk 't niet... Ik schat de kans erg groot in dat hier 2 TVV HD zenders komen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen