Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Op dit moment zijn wij aan het verbouwen, en ik heb nu de kans om alle kabels e.d. netjes in de muren te verwerken.

Ik zit nu te twijfelen om de coax kabels en de utpkabels los over het plafond te leggen, ipv door pvcbuis, naar ieder punt wil ik minimaal 2 coaxkabels (twin tuner) en 3 x utpkabels aanleggen, (en 2 wcd's die worden zeker met PVC en vd draad aangesloten natuurlijk) in totaal wordt dit op 3 of 4 plaatsen in huis zo aangesloten. (mochten we ooit de kamer anders in gaan delen dan heb ik in de nieuwe situatie ook alles in de muren netjes weggewerkt zitten)

Belangrijk detail is dat het huis houtskeletbouw is, dus met raggelwerk en gipsplaten tegen het plafond en houten frame voor de muren met ook gipsplaten als muur.

En weten jullie een nette oplossing voor de surround speakers van de 5.1 set? zijn hier ook nette inbouw doosjes voor?

Gr, Terror

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Geplaatst:

Als "polderdeskundige" weet ik uit jarenlange ervaring dat je nooit een kabel zomaar los moet leggen op het plafond.

Muizen hebben maar een gaatje (ontluchting spouw oid) nodig om daarna hun volle Lindstrom zijkniptang in je kabel te zetten.

Daar wordt je absoluut niet gelukkig van.

Verder kan je bij diverse autoshops en ook leveranciers van autoluidsprekers losse roosters kopen voor je luidsprekers.

(Let je er wel op dat je de speaker niet koud gaat monteren, maar een klankkastje nodig is, als de speaker zelf open is.)

Dus dan bij het plaatsen van de de gipsplaten de speaker met kastje boven het gat monteren en aan de onderzijde het roostertje erop zetten, en op naar de volgende plaat.

Je kan overigens ook de houders nemen van muur/plafond houders die Bose ook gebruikt en ook in het assortiment van Vogels zitten. Kan je namelijk wel eea uitrichten ipv geluid wat direct rechtreeks naar beneden gaat.

Geplaatst:

bedoel je deze Sokkel luidsprekeraansluiting 2-voudig (max 4mm²

post-33015-1318260856,3109_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Hallo Kimble bedankt voor je antwoord, ik had inderdaad nog niet aan eventuele muizen gedacht.

Qua luidspreker denk ik dat je me verkeerd had begrepen (of ik was niet duidelijk genoeg)

Ik was op zoek naar zoiets wat Satencom had laten zien bedankt daarvoor

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen