lujo Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Ik heb Dreambox 500+ met Gemini 4.70 en die meet SNR op dit moment in procenten (%). Ik zou SNR waarde ook graag in dB willen zien. Met PLi dacht ik dat er een optie was om SNR en andere waardes in dB te weergeven ipv procenten. Maar waat kan ik dat in Gemini vinden? Ik zie nergens waar ik dat vinkje kan zetten....
vGnp Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Ik weet niet of dat op een 500+ ook werkt (neem aan van wel) maar de Sherlock plugin geeft % en dB weer. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
lujo Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 Ok, dan zal ik later op zoek gaan naar die Sherlock plugin. Wat is trouwens maximale waarde van dB die ik kan krijgen? Met procenten is dat makkelijk, namelijk 100% :-) maar met dB?
Littlesat Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Ik weet dat dit met Gemini met speciale skins zou moeten kunnen. Met PLi kun je dit selecteren en dan krijg je het in dB. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Seca3 Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Ik gebruik daarvoor de Satfinder plug-in van Adenin zowel in de DM500+ als in de 600PVR. Meer info kun je vinden op het Duitse Ihad board. Het zijn twee bestandjes die je in de /etc/tuxbox/plugin map van je box zet (attributes moeten op 755 staan). Voor het gemak heb ik beide bestandjes bijgevoegd. Je start de plugin uit het menu via de gele knop. Je kunt naast de uitlezing van de S/N waarde ook een audiotoon activeren, ideaal als je je schotel wilt afstellen! Voordat je de plugin start moet de Dreambox enige tijd aanstaan, anders wil Enigma wel eens spontaan herstarten.... Ik heb de maker van de plugin al eens gevraagd hoe dat komt maar daar is nooit een oplossing voor gekomen. Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen