groeselt Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Ik probeer een lacie netwerkschijf te koppelen aan mijn netwerk met fritzbox 7170. lacie heeft 10.0.0.152, netwerk zit in range 192.168.178.xx, fritzbox is 192.168.178.1. Nu weet ik dat dit niet kan, hoe kan ik het beste zorgen dat mijn netwerk de lacie schijf ziet?
winwiz Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Ik weet niet welke netwerkschijf je hebt en dus de mogelijkheden daarvan, maar het werkt makkelijker als de Lacie in de 192.168.178.xx range wordt gezet en dat de werkgroep naam hetzelfde is. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
groeselt Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: winwiz Ik weet niet welke netwerkschijf je hebt en dus de mogelijkheden daarvan, maar het werkt makkelijker als de Lacie in de 192.168.178.xx range wordt gezet en dat de werkgroep naam hetzelfde is. Het is een homelacie hipserv. Op mijn werk met de range 10.0.0.xx, zie ik hem wel. Ik weet alleen niet of ik het ip adres van de lacie kan aanpassen
winwiz Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: groeselt Origineel bericht van: winwiz Ik weet niet welke netwerkschijf je hebt en dus de mogelijkheden daarvan, maar het werkt makkelijker als de Lacie in de 192.168.178.xx range wordt gezet en dat de werkgroep naam hetzelfde is. Het is een homelacie hipserv. Op mijn werk met de range 10.0.0.xx, zie ik hem wel. Ik weet alleen niet of ik het ip adres van de lacie kan aanpassen Ik zou zeggen duik in de interface. Maar volgens mij hoort er gewoon software bij... dat hipserv. Dat verzorgt je netwerkconnectie als ik het goed heb. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Rob-DM800 Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: groeselt Origineel bericht van: winwiz Ik weet niet welke netwerkschijf je hebt en dus de mogelijkheden daarvan, maar het werkt makkelijker als de Lacie in de 192.168.178.xx range wordt gezet en dat de werkgroep naam hetzelfde is. Het is een homelacie hipserv. Op mijn werk met de range 10.0.0.xx, zie ik hem wel. Ik weet alleen niet of ik het ip adres van de lacie kan aanpassen Op je werk? Je moet werken en niet met je schijf spelen. DM800 HD PVR
groeselt Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: Rob-DM800 Origineel bericht van: groeselt Origineel bericht van: winwiz Ik weet niet welke netwerkschijf je hebt en dus de mogelijkheden daarvan, maar het werkt makkelijker als de Lacie in de 192.168.178.xx range wordt gezet en dat de werkgroep naam hetzelfde is. Het is een homelacie hipserv. Op mijn werk met de range 10.0.0.xx, zie ik hem wel. Ik weet alleen niet of ik het ip adres van de lacie kan aanpassen Op je werk? Je moet werken en niet met je schijf spelen. haha collega, het is de ethernet disk mini home edition. Ik denk dat alleen de optie is formateren, maar er staat veel op wat ik nog nodig heb. Kan ik het ip van de fritzbox in range 10.0.0.xx zetten, of is dit gevaarlijk?
winwiz Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: groeselt Origineel bericht van: Rob-DM800 Origineel bericht van: groeselt Origineel bericht van: winwiz Ik weet niet welke netwerkschijf je hebt en dus de mogelijkheden daarvan, maar het werkt makkelijker als de Lacie in de 192.168.178.xx range wordt gezet en dat de werkgroep naam hetzelfde is. Het is een homelacie hipserv. Op mijn werk met de range 10.0.0.xx, zie ik hem wel. Ik weet alleen niet of ik het ip adres van de lacie kan aanpassen Op je werk? Je moet werken en niet met je schijf spelen. Lijkt me sterk dat je alleen kunt formatteren... Je kunt je Fritzbox ook omzetten alleen dan moet je goed in je netwerk kijken wat de consequenties kunnen zijn met andere apparatuur. Mocht je verder alleen pc's hebben die een adres krijgen via dhcp zal het weinig kwaad kunnen. haha collega, het is de ethernet disk mini home edition. Ik denk dat alleen de optie is formateren, maar er staat veel op wat ik nog nodig heb. Kan ik het ip van de fritzbox in range 10.0.0.xx zetten, of is dit gevaarlijk? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: groeselt Origineel bericht van: Rob-DM800 Origineel bericht van: groeselt Origineel bericht van: winwiz Ik weet niet welke netwerkschijf je hebt en dus de mogelijkheden daarvan, maar het werkt makkelijker als de Lacie in de 192.168.178.xx range wordt gezet en dat de werkgroep naam hetzelfde is. Het is een homelacie hipserv. Op mijn werk met de range 10.0.0.xx, zie ik hem wel. Ik weet alleen niet of ik het ip adres van de lacie kan aanpassen Op je werk? Je moet werken en niet met je schijf spelen. Lijkt me sterk dat je alleen kunt formatteren... Je kunt je Fritzbox ook omzetten alleen dan moet je goed in je netwerk kijken wat de consequenties kunnen zijn met andere apparatuur. Mocht je verder alleen pc's hebben die een adres krijgen via dhcp zal het weinig kwaad kunnen. haha collega, het is de ethernet disk mini home edition. Ik denk dat alleen de optie is formateren, maar er staat veel op wat ik nog nodig heb. Kan ik het ip van de fritzbox in range 10.0.0.xx zetten, of is dit gevaarlijk? Mijn eigen bericht was verdwenen zag ik. Het lijkt me sterk dat je alleen maar kunt formatteren vanuit je interface. Je kunt je router in een andere ip range zetten, maar let wel even op andere netwerkapparatuur. Staat alles op automatisch zou het geen kwaad moeten kunnen. Maar heb je dat bijbehorende programma al getest? Kun je hem niet benaderen als //ip adress in de verkennen bijvoorbeeld? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
groeselt Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 Ik heb de fritzbox op 10.0.0.200 gezet. maar vind de lacie nog niet op 10.0.0.152 ook niet met de bijgeleverde software. hoe zou dit nog kunnen
winwiz Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: groeselt Ik heb de fritzbox op 10.0.0.200 gezet. maar vind de lacie nog niet op 10.0.0.152 ook niet met de bijgeleverde software. hoe zou dit nog kunnen * Hoe staat je pc/laptop qua IP? * Is je netwerkkabel wel in orde? (branden er ledjes bij je aansluiting) * Is de werkgroepnaam gelijk? om maar eens wat te noemen Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
jeevanhoof Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Hoi, Als je de netwerkschijf niet ziet, dan stop je de bijhorende cd in je pc en start het programma om de schijf te zoeken. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
henkvd1 Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Je schijf heeft nu een vast IP adres in een range die je via je thuis netwerk nooit gaat bereiken. De enige manier is de schijf direct op de PC prikken met een netwerkkabel, dan kan je hem wel bereiken en dan met de hipserv software het IP adres op een ip adres zetten in de range van je netwerk.
winwiz Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: henkvd1 Je schijf heeft nu een vast IP adres in een range die je via je thuis netwerk nooit gaat bereiken. De enige manier is de schijf direct op de PC prikken met een netwerkkabel, dan kan je hem wel bereiken en dan met de hipserv software het IP adres op een ip adres zetten in de range van je netwerk. Wel even bij de les blijven Citaat: Ik heb de fritzbox op 10.0.0.200 gezet. maar vind de lacie nog niet op 10.0.0.152 Als zijn pc ook in deze range zit (dat was mijn vraag) zit alles in dezelfde range.. Dan mag het allemaal niet zo'n probleem zijn. Ik heb zelf geen Lacie dus heb ook geen idee wat dat hipserv doet. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
groeselt Geplaatst: 10 april 2010 Auteur Geplaatst: 10 april 2010 Alle apparaten zitten in de zelfde range als de lacie. ook met de meegeleverde cd vind hij de lacie niet. poort is niet kapot op fritzbox en de lampjes branden conform de beschrijving. raar maar waar
Pionewbie Geplaatst: 10 april 2010 Geplaatst: 10 april 2010 Alles een keer uitzetten en opnieuw opstarten. Laatst een gelijksoortig probleem.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen