Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tja dat wordt het lastig om er nog wat over te zeggen zo op afstand....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid.

Je gebruikt de fritzbox als router/switch in je netwerk.

Zet die eens op ip 10.0.0.1 wat meteen ook de default gateway voor je netwerk word. Subnetmask 255.255.255.0

Zet de dhcp range bijvoorbeeld tussen 10.0.0.2 en 10.0.0.10

Dat is voor toestellen die af en toe in je netwerk komen en geen vast ip hoeven. (laptop via wifi bijvoorbeeld)

Al de rest van de toestellen in het netwerk steek je in dezelfde WORKGROUP en geef je een vast ip adres tussen 10.0.0.11 en 10.0.0.254

Standaard gateway 10.0.0.1 met Subnetmask 255.255.255.0

Nu zou je alles moeten zien dat in je netwerk hangt, op voorwaarde dat mappen, printers, enz gedeeld staan.

Je zal de lacie (en de ander toestellen) dus niet zien als erop die toestellen geen gedeelde mappen/printers aanwezig zijn.

succes

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Ik heb zelf ook zo'n Schrijf, je schrijft dat je er wel in komt van buiten, dan kun je ergens rechtsboven kiezen voor "Beheer HipServ" daar naar Netwerk/LAN verbinding daar een vast ip instellen.

Dan bij "Windows Networking" de juiste WERKGROEP kiezen.

misschien moet je de eerste keer even in een verkenner venster \\Je_Lacie_ip\ intoetsen in de adres balk.

"My next wife will be normal"

Geplaatst:
Origineel bericht van: marcel1970
Ik heb zelf ook zo'n Schrijf, je schrijft dat je er wel in komt van buiten, dan kun je ergens rechtsboven kiezen voor "Beheer HipServ" daar naar Netwerk/LAN verbinding daar een vast ip instellen.
Dan bij "Windows Networking" de juiste WERKGROEP kiezen.
misschien moet je de eerste keer even in een verkenner venster \\Je_Lacie_ip\ intoetsen in de adres balk.

Nee, ik om er niet in van buiten, alleen op mijn werk kom ik er via netwerk in.
Heb hem nu ook al rechtstreeks aan pc gehangen maar niets.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen