bv65 Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Hallo allemaal, Ik heb een vraag over schakelen met diseqc 1.1. Het gaat om de volgende configuratie: EMP P.168 W V2: ing 1 Astra 19.2 ing 2 Astra 23.5 ing 3 Hotbird ing 4 Astra 28.2 ing 5 Astra 19.2 ing 6 Astra 23.5 ing 7 Hotbird ing 8 Astra 28.2 de uitkabel aangesloten op Arion pvr9300AF tuner 1 en deze doorgelust naar tuner 2. Instelling Arion T1/T2, diseqc 1.1 en T1 op 1 t/m 4 en T2 op 5 t/m 6. Ik dacht op deze manier met 1 kabel naar binnen toch 2 tuners separaat aan te kunnen sturen. Als ik nu opneem op bijv. Ned 1 dan kan ik wel schakelen naar de BBC maar daar heb ik dan geen beeld. Wat gaat hier niet goed. Alvast dank. Met vriendelijke groet. Bernard Verheij
vGnp Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: bv65 Ik dacht op deze manier met 1 kabel naar binnen toch 2 tuners separaat aan te kunnen sturen Helaas gaat dat niet werken. Als tuner 1 via DiSEqC geschakeld wordt naar 19,2E, en tuner 1 schakelt voor Ned1 naar transponder 105, frequentie 12515 Horizontaal, dan is tuner 2 gebonden aan die instellingen en kun je op tuner 2 alleen zenders zien op diezelfde transponder. Dat zijn Film 1.1, Sport 1 (Netherlands), Film 1.2, Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, Nickelodeon Nederland, Comedy Central Nederland en National Geographic Channel Nederland & Vlaanderen De enige oplossing is twin LNBs, twee switches en aparte kabels naar beide tuners. Alleen op die manier kunnen ze onafhankelijk van elkaar werken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
bv65 Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 Bedankt voor je reactie. Ik begrijp het. Groet. Bernard
vGnp Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Nog een linkje met wat meer info. Edit: Ik was even in de war gebracht door jouw nogal ongebruikelijke manier van LNBs aansluiten op een switch en deze via 1 kabel vervolgens op een twin tuner aan te sluiten, door te lussen en in te stellen. Je kunt op tuner 2 (als tuner 1 zoals in het voorbeeld dat je noemde op Ned 1 staat) alles zien wat op de hoge band horizontaal worden uitgezonden op 19,2E, en dat zijn er veel meer dan die ik hiervoor genoemd heb. Zie voor een overzichtje hier. Waarbij we de mazzel hebben dat (bijna) al de voor ons interessante zenders op 19,2E op de hoge band horizontaal zitten. Maar Ned 1 op tuner 1 en BBc op tuner 2, dat gaat met die opstelling niet lukken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen