Gast NewAgeMan Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Er zijn nogal wat mensen die de vraag hebben van,hoe plaats ik een nieuwe zender in m`n Panasonic tv. Wel nu,ik zal naar aan leiding van het volgende (proberen) (uit) te leggen hoe dit in zijn werk gaat. Druk op de knop MENU en ga naar INSTELLINGEN,van daar uit ga je naar DVB-S AFSTEMMENU, daarin kies je voor KANAALLIJST UPDATEN, in dit menu geef je de gegevens op,en daarna druk je op Okè. Kort samen gevat:MENU>INSTELLINGEN>DVB-S AFSTEMMENU>KANAALLIJST UPDATEN>GEGEVENS INVOEREN>OKE Deze handeling is ALLEEN noodzakelijk als je de tv NIET automatisch laat zoeken.(wat ik iedereen ook af raad,i.v.m betaal zenders die je toch niet kunt zien + je krijgt een boel verkoop/onzin zenders erbij waar je niet op staat te wachten) Het kan ook gebeuren dat het niet werkt volgens bovenstaande manier.(bv. BBC HD, Luxe tv HD) Dan moeten we dit (uiteraard) handmatig doen. Hierbij wil ik de gegevens van 3 zenders geven die op deze manier toegevoegd kunnen worden. Alle 3 de zenders zijn te ontvangen via de ASTRA2 (28.2 E) BBC HD Frequentie 10847 Symbool Auto Polarisatie Verticaal Modulatie Auto Service ID 6940 LUXE TV HD Frequentie 12643 Symbool Auto polarisatie Horizontaal Modulatie Auto Service ID 54206 ITV1 HD Frequentie 10832 Symbool Auto Polarisatie Horizontaal Modulatie Auto Service ID 10000 Deze laatste zou je ook kunnen proberen volgens de eerste optie. Ik hoop dat ik hiermee voldoende mensen help met hun probleem. Mochten er nog vragen zijn, dan vind ik ze uiteraard hier wel terug. Elkaar helpen is toch wel het minste wat we kunnen doen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen