Ga naar inhoud


[Afscheid] Wij stoppen als administrators


Duwgati

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Duwgati
Dus met spijt in het hart nemen we nu alweer afscheid als administrators en wensen jullie en Sat4all het allerbeste.

Alan Sodenkamp (Alans)
Mattie Vandenberg (Duwgati)


Dat is zeker spijtig!
Afgelopen week kreeg ik echt het gevoel "nou komt het goed".
De sfeer op het forum veranderde direct in positieve zin.
Heel erg jammer dat jullie nu stoppen als admins.
Ik wil jullie hartelijk danken voor jullie manier van aanpak.
Nu maar weer afwachten wat het gaat worden hier.
Het allerbeste Alan en Mattie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 209
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast schotelkop
Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: schotelkop
soap4all lol.gif


Ach, ge moet het zo zien, bevalt je het nie?
Ken je d'r ech nie mee leven nie, kunde altijd nog naar www.sesamstraat.nl goan. smile

Ik zie meer heil in de volwassen benadering en wij gaan ons in ieder geval inzetten om er wel wat van te maken.

Mvg,

Michel


ACH =Michel=

Maak mijn niet zo veel uit .schijnbaar. heb je nu even de pik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Ik denk dat Michel het heeft over een forum waarvan de naam begint met het Engels van "^#$#%^@" en vervolgens het Engels van "%$@#@#^@%"


Als je dit kunt zeggen, kun je dus ook ***geen-reclame*** zeggen, want dit is toch echt hetzelfde.

Verder Michiel en Ronald, ik bewonder jullie geduld en begrip en hoop dat jullie succes hebben met het voortzetten van deze site.

Ik denk dat het goed is om zo snel mogelijk duidelijk te maken wat de eventuele veranderingen in de regels zijn, dat houd discussies kort. Nu heeft iedereen een idee (of angst) wat er zou kunnen veranderen, maar niemand weet het: discussie dus.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

schotelkop en MICHEL (michel vooral jij als eigenaar) kunnen jullie dit via de mail met elkaar bespreken dit is nog erger dan reclame wat ook vervuiling is

 

de topic titel moet je dan veranderen in een ruzie tussen jullie

 

ik heb verder geen menining over het stoppen van de 2 en wacht gewoon af hoe het verder gaat met dit forum

hoop nog steeds op een goede suport van een ieder die meer weet dan ik en mijn vragen goed beantwoord word.

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Beste leden van sat4all,
Wij hadden graag bewezen dat we het board zouden kunnen leiden op een andere manier dan tot nog toe gebeurde, maar dat zou betekend hebben dat we jullie meer ruimte cq vrijheden hadden moeten toestaan dan Medialabs verantwoord vindt.

Dus met spijt in het hart nemen we nu alweer afscheid als administrators en wensen jullie en Sat4all het allerbeste.

Alan Sodenkamp (Alans)
Mattie Vandenberg (Duwgati)


jammer dat jullie moeten stoppen ,kijk vooruit met opgeheven hoofd en volg je eigen weg ,langzaam zal dit board gaan verdwijnen (heb ik de indruk),door een te strak handelen van de leiding ,een board waar ik de eerste jaren graag was (tot 2006),daarna maar grotendeels gestopt door teveel te vaak verwijderde berichten .

het gaat jullie goed mods en sat4all.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Ik denk dat het goed is om zo snel mogelijk duidelijk te maken wat de eventuele veranderingen in de regels zijn, dat houd discussies kort. Nu heeft iedereen een idee (of angst) wat er zou kunnen veranderen, maar niemand weet het: discussie dus.

 

Ik heb de afgelopen dagen de regels van dit forum meermaals van onder naar boven aandachtig doorgelezen maar kan daar niets vreemds in ontdekken.

 

Die regels zijn al diverse keren door diverse moderators en admins onder handen genomen, dus gaan we er vooralsnog vanuit dat er niets mis mee is.

 

Wat wel moet gaan gebeuren is een soepelere minder politieagentje achtige opstelling van toezichthouders in het algemeen. Daarbij is het natuurlijk belangrijk dat leden zich ook coulant en netjes blijven gedragen, want als je een moderator of een ander lid tot aan het bot afzeikt, moet je natuurlijk niet rekenen op een hele vriendelijke en coulante houding van de moderator(s).

 

Zelf zie ik net als Alan en Duwgati heil in de vriendelijke en rechtlijnige behandeling van leden.

 

Wij willen naar een moderator groep die deskundig, geduldig en vooral behulpzaam is en als het nodig is ook niet bang is om op te treden.

Raddraaiers blijf je altijd houden en als waarschuwen niet helpt en het forum er onder leid, moet je die gewoon vriendelijk maar nadrukkelijk verzoeken ergens anders naar toe te gaan.

Helpt niets meer? Dan maar een ban er op, maar dan als het echt niet anders kan.

 

We gaan de censuurlijst volledig herzien en een hoop er uit halen. Winkels en aanverwante, maar ook key sites blijven er natuurlijk gewoon in staan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad heel erg jammer dat duwgati en alans ermee (willen) stoppen.

Maar ik vindt wel dat we de nieuwe eigenaren een kans moeten geven. En volgens mij moet dat wel goed komen want volgens mij stond michel samen met oa Ron aan de wieg van deze pagina.

Ik hoop niet dat Alan en duwgati hier niet verdwijnen want ook zij hebben bijgedragen aan het succes van deze pagina.Het zou toch mooi zijn als beide partijen water bij de wijn konden doen. Maar goed ik weet het fijne er niet van. En wat betreft die reclame zie ik vooralsnog geen problemen. Tenminste als er geen popups te voor schijn schieten als je een topic zit te lezen :D

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een kleine correctie:

 

Dit forum heb ik februari 2000 samen met Martin Bishop opgericht en Ron kwam pas ruim anderhalf jaar later als beheerder op dit forum.

 

Ronaldd volgens mij ergens rond 2003 als lid en 2 jaar later als dreambox moderator. Later toen sat4all over ging van Windows server op Centos Linux werd Ronaldd systeembeheerder.

Begin 2009 werd Ronaldd partner in Media Labs BV en verricht daar nu ontwikkelings- en beheerswerkzaamheden.

 

Ronaldd is een KEI en met zo'n systeembeheerder mag sat4all zich echt wel gelukkig prijzen.

Misschien kan er dus ietsie pietsie vriendelijker gereageerd worden door enkele leden.

 

Wij zijn overigens echt niet de beroerdsten. Als iemand ergens problemen mee heeft of het gewoon leuk vind om een praatje te maken, staat op ons kantoor in Budel de koffieautomaat altijd aan.

Even bellen om te vragen of het gelegen komt en je bent welkom.

 

Ik hou alleen niet zo van die schreeuwlelijken die alleen verscholen achter een toestebord en een internet draadje praatjes hebben. In een goed gesprek los je alles op.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fred_M
Zonde, zonde, zonde

Alans en duwgati waren erg goed bezig! Zij drukten een positieve stempel op Sat4all. Openheid, vriendelijkheid en een duidelijke positieve communicatie.

Binnen een week wordt er dus "ingegrepen" en gaat het klaarblijkelijk zo ver dat alans en duwgati geen compromis kunnen sluiten over het beleid.

Ik vat dat op dat beide partijen dus lijnrecht tegenover elkaar stonden en staan, anders leg je niet binnen een week het bijltje er bij neer toch?

Het spijt me, maar alans en duwgati hebben binnen één week voor mijn gevoel al veel positieve stappen ondernomen. De stap die door Michel (sorry één naam, want dat is de enige die reageert) genomen is, is simpelweg gewoon negatief. Uiteindelijk is hij dus degene die bepaalt wat er hier gebeurd. Zo komt het op mij over.

Ik ben benieuwd wanneer deze soap die Sat4all heet een goed of slecht einde krijgt, want dit is niet goed voor een populair forum. Ik ben sinds dit gebeuren ook naar alternatieven aan het zoeken en ik zal vast niet de enige zijn. Ik hoop dat alles nog goed komt, de positieve vibe moet er in blijven.

AlanS en Duwgati, bedankt voor jullie moedige poging! Ik hoop (echt niet opruiend bedoelt!) dat jullie het moderator/admin vak in de toekomst nog ergens mogen uitvoeren, want dat is mij zeer goed bevallen!


Ik sluit me aan bij het bovenstaande citaat.
Wat ontzettend jammer dat de overgang van het forum op deze wijze moet
plaatsvinden. Ik ken niet de inhoudelijke discussie, maar we verliezen
hier 2 goede moderators. Laat iedereen zich ervan bewust zijn dat
negativiteit op dit moment het einde van het board kan betekenen.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn.

AlanS en Duwgati, bedankt voor alles wat jullie voor dit
board hebben gedaan en het ga je goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Wat wel moet gaan gebeuren is een soepelere minder politieagentje achtige opstelling van toezichthouders in het algemeen.


Ik ben bang dat als dit al nodig is geweest, aan de hand van de huidige regels, dit altijd zo zal blijven. Feit is nu eenmaal dat mensen zich veilig waanen achter een schermpje en zich ineens allerlei priveleges toe eigenen wie men in het dagelijks leven niet zou durven dromen.

Kijk maar eens naar de banlijsten. Je zult zien dat er een grote groep is waarmee je nooit last hebt, en een groep waarmee je constant last hebt. Deze groep zal niet veranderen en je manier van aanpak zal daar ook niet debet aan zijn. Zij zullen consequent de grenzen blijven opzoeken en erover heen gaan.

Tenzij je de regels aanpast zodat deze 2e groep de regels niet meer kan overtreden met hetgeen wat zij willen zal dit ook niet veranderen. Een enkeling uitgezonderd.

Dan zal je uiteindelijk weer terugglijden in bans. Omdat na 355x proberen erover te praten de pijp leeg is. Dan krijg je het zelfde gezeur weer als voorheen dat jullie te streng zijn. Echter vergeet men 99% en wordt er alleen naar die ene actie gekeken.

Dit forum is en was absoluut niet streng en/of bezaaid met teveel regeltjes en censuur. In feite zijn er maar 3 regels.
1. Geen reclame
2. Gedraag je
3. Wees duidelijk in de draad titel/post in het jusite forum

Mensen die het hier te streng vinden zouden mij eens als admin/mod mee moeten hebben gemaakt... Bij ons was de rode draad 'Het niet hebben gelezen van de regels is geen excuus. We willen 1x het door de vingers zien, 2x kon ook afhankelijk van de 'overtredingen', maar bij 3x was het hoe dan ook perma ban'. Ter vergelijking, wij hadden geen draad titel regels, maar bij ons kreeg je dus gewoon een perma ban (ip range als je je weer aanmelde - en dat trokken we door naar waarom je op deze forums kwam) als je 3x een verkeerde titel gebruikte.

Zoiets groeit. Toen wij de forums opstarte waren en totaal geen regels. Op een gegeven moment kom je op een punt dat je niet anders meer kan dan zo handelen. Mailtjes zoals Ron posten zijn bijvoorbeeld aanleiding geweest om uiteindelijk zo te modereren. En dan krijg je het eeuwige gedoe weer dat mensen zeurden over dat het te streng was etc. Daar was 1 antwoord op, Wij modden zo, als het je niet bevalt ga je maar weg.

Dus lieve mensen, Sat4All is een leuk forum waar er heel erg soepel wordt gemod. En ik zou nu graag gewoon weer lekker willen keuvelen met mensen over pc en sat problems.

Ondanks mijn pessimise, hoop ik dat van harte dat ik 100% ongelijk heb en jullie plan tot een positief resultaat zal leiden.

Heren Formally-Known-As-Admins, i.i.g. bedankt voor het proberen en suc6 verder.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel......kijk maar uit ik ben service engineer in brabant zeeland en limburg.....en loop op koffie....... :D

wie weet houd ik je er wel aan.

 

mvg

Michiel

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd zal het leren dat sat4all weer een populair board gaat worden.

 

Je moet het samen maken met de gebruikers en die zal je hard nodig hebben om het board weer de juiste richting in te sturen ga die regels eens herzien en minimaliseren.

Zoek de juiste mensen die er wat van kunnen maken en dan is het halve werk al gedaan.

 

Jammer dat er niet aan de eisen voldaan kon worden van Alans & Duwgatti als je ziet watvoor inzet deze mannen hebben getoond de afgelopen jaren dan zet je de 2 betere mensen met kennis van zaken aan de kant jammer is dat.

 

MICHEL ik ken je al langer dan vandaag je bent een doorzetter en hoop dat je er weer iets moois van maakt. Maak het eerst maar beter dan ben je een eind in de goeie richting.

 

 

 

Have a Nice Weekend

Avalon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Voor jou maken we een speciale hijglijn smile

 

Welkom bij de sat4all hijg-in:

 

Toets 1 om te hijgen

Toets 2 om je vorige gehijg nogmaals te beluisteren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...