gattaccio Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 beste linux gebruikers, ik zit met het volgende probleem: ik heb enige tijd geleden een eeepc gekocht waar xp op draait. Nu zou ik graag een linux distro erop willen installeren die zou moeten opstarten via het sd slotje. Het is mij al gelukt bt4 erop te installeren met persistent optie maar wat ik heb gemerkt is dat hij dan zeer traag wordt. heb daarna een distro van ubuntu geprobeerd. hier starte hij ook mee op maar aangezien dat het een live distro was kon ik geen gegevens opslaan, en ook hier merkte ik dat hij vrij traag was. ik zou dus graag willen weten wat ik mis doe of is dit normaal via een sd card.
Lamko Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Volgens mij is de snelheid vanaf een sd kaart niet om naar huis toe te schrijven. Je zou beter een snelle usb stick of een externe hd kunnen nemen. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
gattaccio Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 had ik ook al gedacht. maar hoe zit het dan met die kleine laptops die ze verkochten zonder harde schijf
ruwebol Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Heb je al eens Puppy Linux geprobeerd? Op zowel een SD kaart en USB stick draait deze razendsnel en je kan alle gegevens saven. Gebruik dit zelf pas sinds kort erbij en de configuratie van mijn laptop met XP opgeslagen (sorry voor de XP, maar helaas nodig vanwege mijn werk :)Reeds op meerdere pc's mee opgestart en alles werkt steeds weer, zelfs de pc's via HDMI, wireless etc. DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
verkerkbr Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Beste G, wil je XP vervangen door een Linux versie of Linux er naast als dual boot ? Ik heb hier twee Eeepc's en die draaien op Mandriva 2010. De bijgeleverde standaard versie, Xandros Linux heb ik vervangen door Mandriva. Voor het opstarten van de installatie gebruik ik een usb CD speler, maar het kan natuurlijk ook vanaf een usb stick. Je start slechts de basis van Mandriva op. Is gering van omvang. Je stelt vervolgens het netwerk in. En daarna doe je de verdere installatie volledig vanaf de Mandriva servers. Is erg eenvoudig. En je hebt dan tegelijk de nieuwste bestanden. Mandriva 2010 doet het overigens prima op de Eeepc. Alles werkt zo "uit de doos". Was nog wel even zoeken voor de webcam. Maar met het SayCheese programma werkt dit nu ook perfect. Zelfs Virtualbox bleek ook nog te werken met daarin Puppy Linux. Maar dat is wel erg veel gevraagd van het kleine apparaatje. Gebruik Bluetooth in combinatie met mij Nokia GSM of de Huawei G3/Umts module E220 voor mobiel internet. En uiteraard werkt ook Samba en Wifi. Dit alles zonder ingewikkelde installaties of separate drivers. Het zit er allemaal standaard in. Groet, Bram
gattaccio Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Geplaatst: 9 april 2010 ok. dan zal ik eens met puppy proberen op sd kaart te installeren( heb je hier mss een link voor waar ik kan lezen hoe ik tewerk moet gaan). Wel spijtig dat ik zo een klijne distro op een sd kaart van 8gb moet gaan installeren. Maar ja ik heb die er dan ook speciaal voor gekocht.
Lucky_Luke Geplaatst: 10 april 2010 Geplaatst: 10 april 2010 Puppy Linux, draait na de install vrijwel volledig vanuit het geheugen. 'Gewone' distro's gebruiken de USB stick als harde schijf en dat is gewoon veel trager. Gebruik wel een Puppy variant voor de EEE als je alle hardware werkend wil zien. Suc6
Lamko Geplaatst: 10 april 2010 Geplaatst: 10 april 2010 Om nog even op je vraag terug te komen op de kleine laptops zonder hardeschijf. Hier zit een ssd schijf in deze is vele malen sneller dan een sd kaartje. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
ruwebol Geplaatst: 10 april 2010 Geplaatst: 10 april 2010 Origineel bericht van: gattaccio Nu zou ik graag een linux distro erop willen installeren die zou moeten opstarten via het sd slotje. Gattaccio geeft aan via een SD kaartje te willen booten en uiteraard geen dure SSD schijf te kopen. Puppy start via de SD ook snel en draait daarna in het RAM geheugen en het voordeel van je 8 GB SD of USB is dat je ook nog wat bestanden kan opslaan tijdens het surfen of tekstverwerken op een andere computer. Het installeren gaat bijna vanzelf als je maar duidelijk alle tekst/instructie leest bij het installeren. Met name of je gelijk <enter> doet of eerst elke andere toets en dan <enter> DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
Lamko Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Beantwoord ook alleen puur zijn vraag waarom in zo'n mini laptop het wel snel gaat. ik probeer hem geen dure ssd schijf aan te smeren Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen