Gast kreijnen Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 ik ben reeds twee dagen aan het stoeien met mijn disecq instellingen, en krijg het niet werkend. Wie kan mij een duwtje in de richting geven ? Heb een Wavefrontier T90 keurig uitgericht op de volgende sattelieten : 0.8W Thor 4.8E Sirius 9.0E Eurobird 13.0E Hotbird 16.0E Eutelsat2 19.2E Astra1 23.2E Astra3 28.2E Astra2 Op alle LNB's afzonderlijk perfect signaal. Echter nu met diseqc schakeling weet ik geen raad meer. Heb een kabel naar buiten liggen vanuit DM800S naar een SPAUN SUR211F, de switch hiervan staat ingesteld op Uncommitted. Vanuit de 211 ga ik naar tweemaal SPAUN SAR 411F Hierop hangen mijn LNB's in bovengenoemde volgorde dus: voor Thor poortje 1 van de 411 poortje 1 van de 211 voor Sirius poortje 2 van de 411 poortje 1 van de 211 ........ ....... ...... voor Astra3 poortje 3 van de 411 poortje 2 van de 211 voor Astra2 poortje 4 van de 411 poortje 2 van de 211 In de dreambox draai ik een gemini image welke ik bij de tuner configuratie instel op geavanceerd met de volgende settings: Satteliet: Thor LNB: LNB1 Prioriteit: Auto LOF: Universeel LNB Spaningsmodus: Polarisatie Verhoogd voltage: nee Tone modus: band Diseqc modus: 1.1 Toneburst: geen Vastgelegd disecq commando: AA Snelle diseqc: ja Herhaal sequence: nee Commando volgorde: Uncommitted,committed,toneburst Uncommitted Diseqc commando: Input1 Diseqc herhaling: geen Tone amplitude: 800 mV Satteliet: Sirius LNB: LNB2 Prioriteit: Auto LOF: Universeel LNB Spaningsmodus: Polarisatie Verhoogd voltage: nee Tone modus: band Diseqc modus: 1.1 Toneburst: geen Vastgelegd disecq commando: AB Snelle diseqc: ja Herhaal sequence: nee Commando volgorde: Uncommitted,committed,toneburst Uncommitted Diseqc commando: Input1 Diseqc herhaling: geen Tone amplitude: 800 mV Satteliet: Eurobird9 LNB: LNB3 Prioriteit: Auto LOF: Universeel LNB Spaningsmodus: Polarisatie Verhoogd voltage: nee Tone modus: band Diseqc modus: 1.1 Toneburst: geen Vastgelegd disecq commando: BA Snelle diseqc: ja Herhaal sequence: nee Commando volgorde: Uncommitted,committed,toneburst Uncommitted Diseqc commando: Input1 Diseqc herhaling: geen Tone amplitude: 800 mV Satteliet: Hotbird LNB: LNB4 Prioriteit: Auto LOF: Universeel LNB Spaningsmodus: Polarisatie Verhoogd voltage: nee Tone modus: band Diseqc modus: 1.1 Toneburst: geen Vastgelegd disecq commando: BB Snelle diseqc: ja Herhaal sequence: nee Commando volgorde: Uncommitted,committed,toneburst Uncommitted Diseqc commando: Input1 Diseqc herhaling: geen Tone amplitude: 800 mV Satteliet: Eutelsat LNB: LNB5 Prioriteit: Auto LOF: Universeel LNB Spaningsmodus: Polarisatie Verhoogd voltage: nee Tone modus: band Diseqc modus: 1.1 Toneburst: geen Vastgelegd disecq commando: AA Snelle diseqc: ja Herhaal sequence: nee Commando volgorde: Uncommitted,committed,toneburst Uncommitted Diseqc commando: Input2 Diseqc herhaling: geen Tone amplitude: 800 mV Satteliet: Astra1 LNB: LNB6 Prioriteit: Auto LOF: Universeel LNB Spaningsmodus: Polarisatie Verhoogd voltage: nee Tone modus: band Diseqc modus: 1.1 Toneburst: geen Vastgelegd disecq commando: AB Snelle diseqc: ja Herhaal sequence: nee Commando volgorde: Uncommitted,committed,toneburst Uncommitted Diseqc commando: Input2 Diseqc herhaling: geen Tone amplitude: 800 mV Satteliet: Astra3 LNB: LNB7 Prioriteit: Auto LOF: Universeel LNB Spaningsmodus: Polarisatie Verhoogd voltage: nee Tone modus: band Diseqc modus: 1.1 Toneburst: geen Vastgelegd disecq commando: BA Snelle diseqc: ja Herhaal sequence: nee Commando volgorde: Uncommitted,committed,toneburst Uncommitted Diseqc commando: Input2 Diseqc herhaling: geen Tone amplitude: 800 mV Satteliet: Astra2 LNB: LNB8 Prioriteit: Auto LOF: Universeel LNB Spaningsmodus: Polarisatie Verhoogd voltage: nee Tone modus: band Diseqc modus: 1.1 Toneburst: geen Vastgelegd disecq commando: BB Snelle diseqc: ja Herhaal sequence: nee Commando volgorde: Uncommitted,committed,toneburst Uncommitted Diseqc commando: Input2 Diseqc herhaling: geen Tone amplitude: 800 mV Nu het resultaat op de eerste 4 signaal + beeld. De laatste 4 geen signaal en AGC knippert. Wie weet raad ?
vGnp Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: kreijnen Wie weet raad ? Ik heb een T90 met een 7025+, en heb alles net zo staan op deze na: Herhaal sequence: ja Ik heb trouwens die Tone amplitude setting er niet bij staan. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast kreijnen Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Dank voor je reactie ! Echter helaas géén resultaat. Althans hetzelfde als voorheen.
vGnp Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Mijn SUR 420 F staat op Mode 1. Is dat uncommitted? Heb de documentatie zo niet bij de hand. Edit: Lijkt wel goed te zijn. Probeer anders eerst eens alleen 4 LNBs met een SAR 411 F, en eenvoudige DiSEqC A/B/C/D Je hebt daar immers twee van, kun je makkelijker foutzoeken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast kreijnen Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Die van mij ook, dit is inderdaad mode1
edbe Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 heb je eens deze stelling genomen : Satteliet: Thor LNB: LNB1 Prioriteit: Auto LOF: Universeel LNB Spaningsmodus: Polarisatie Verhoogd voltage: nee Tone modus: band Diseqc modus: 1.1 Toneburst: geen Vastgelegd disecq commando: AA Snelle diseqc: ja Herhaal sequence: nee Commando volgorde: Uncommitted,committed,toneburst Uncommitted Diseqc commando: Input1 zelfde nummer als LNB nummer Diseqc herhaling: geen Tone amplitude: 800 mV 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
vGnp Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Ik had hierboven mijn posting gewijzigd. Had je dat gelezen? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast kreijnen Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Afzonderlijk werken beide SPAUN 411 switches.... Lijkt me of iets met instellingen in DM800 of op de 211 te maken te hebben.
Gast kreijnen Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Ik ga het nu ens proberen met mijn DM7000, wie weet...
Gast kreijnen Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 DM7000 krijg ik niet ingesteld. Kan het niet schakelen naat input2 op de uncommitted 211 te maken hebben met voeding van DM800 ? Als ik input 1 & 2 omwissel op de 211 dan heb ik op de laatste 4 sattelieten wel beeld. Hij schakelt gewoon niet naar input 2. Ding is hagelnieuw zo die toch kapot zijn ? Ik heb de DM800 ook uit elkaar gehaald om te kijken naar de tuner, ik las nl het volgende : UnCommitted switch & DM800 Zie: Na het nummer 'HIG003' staat 'REV:K' Schakel problemen indien de DM800 UnCommitted schakelaars aanstuurd ? (bv Spaun SUR211F of SUR420F of bij 10/1 switch in mode 5)Check Revisie code op achterkant Tunerprint •Revisie G of lager: melden aan leverancier of aan MultiMedia (fabrikant DM800) •Revisie K of hoger: in orde. •(zie FDSE blad: Juli/Aug2009) Echter ik blijk een REV:K te hebben, ok dus.
Gast kreijnen Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 DM7000 krijg ik niet ingesteld. Kan het niet schakelen naat input2 op de uncommitted 211 te maken hebben met voeding van DM800 ? Als ik input 1 & 2 omwissel op de 211 dan heb ik op de laatste 4 sattelieten wel beeld. Hij schakelt gewoon niet naar input 2. Ding is hagelnieuw zo die toch kapot zijn ? Ik heb de DM800 ook uit elkaar gehaald om te kijken naar de tuner, ik las nl het volgende : UnCommitted switch & DM800 Zie: Na het nummer 'HIG003' staat 'REV:K' Schakel problemen indien de DM800 UnCommitted schakelaars aanstuurd ? (bv Spaun SUR211F of SUR420F of bij 10/1 switch in mode 5)Check Revisie code op achterkant Tunerprint •Revisie G of lager: melden aan leverancier of aan MultiMedia (fabrikant DM800) •Revisie K of hoger: in orde. •(zie FDSE blad: Juli/Aug2009) Echter ik blijk een REV:K te hebben, ok dus.
vGnp Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Origineel bericht van: kreijnen Hij schakelt gewoon niet naar input 2. Ding is hagelnieuw zou die toch kapot zijn ? Eenvoudige Spaun switches zijn meestal simpel te openen. Zie je iets vreemds aan de binnen-/buitenkant? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast kreijnen Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Niks te zien, ik ga deze morgen maar eens ruilen... Heb trouwens mijn DM7000 nog aan de praat gekregen ook weer alleen input 1 van de 211 te bekijken.
Smile Geplaatst: 10 april 2010 Geplaatst: 10 april 2010 Volgens mij heb je de instellingen goed staan. Op mijn Dreambox 7025 heb ik de configuratie precies zo staan. Ik heb een T90 met 20 lnb's en ook Spaun switches. Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen