Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Enigma, Octagon, Fortis of welke firmware in de Rebox flashen!


TheWizard

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: User001
Ah, OK, dat was dus een gevalletje RTFM: heb de AAF image inmiddels draaien en hij lijkt op het eerste gezicht best fijn te werken. Cardreader ook geinstalleerd (plugin), benieuwd of die naast een andere cam kan draaien...


Geef ook even aan welke firmware je nu draait. Ik inmiddels de eerste vastloper al weer gehad met de versie die ik heb geinstalleerd. mad Waarom hebben jullie een Cam plugin geinstalleerd? Bij mij werkt de C+ kaart prima.

Ik heb de Fritzmon Plugin geinstalleerd deze zou nummerweergave van mijn Fritzbox (7170) moeten weergeven op het scherm. Er gebeurd niets de Plugin draait wel met de juiste instellingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik had de handleiding niet gevolgd door te proberen om de image middels USB Image tool op de stick te zetten. Dat werkt dus niet: het moet via de Maxiboot tool van AAF zelf. Ik heb versie 0.1 gebruikt en die wil nog wel eens bokken; gewoon opnieuw proberen en het werkt wel.

 

Overigens heb ik de cardreader plugin nog niet aan het werk (start wel, doet niets). Ben nu in de FTP aan het zoeken waar de configfiles precies staan om eens te kijken of ik kan zien wat er fout gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het voorlopig nog even bij de octagon firmware omdat mijn wederhelft graag gewoon TV wil kunnen kijken.

 

 

 

Bij deze even wat screenshots gemaakt van een Webserver Plugin voor de (ATEVIO) Box waar mee je heel veel kan beheren en gegevens kan opvragen. Werkt erg leuk:

Atevio-web1.jpg

Atevio-web2.jpg

Atevio-web3.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai nu met OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_V10809__06_04_10 deze versie accepteert plugins. Plugins voor de Fortis, Octagon en Atevio werken allemaal. Uiteindelijk is het volgens mij allemaal dezelfde firmware. Alleen heeft Rebox de Plugin functie er uit gesloopt om naar mijn idee de box goedgekeurd te krijgen door C-digitaal omdat er een hoop Cam emulator plugins in omloop zijn waar ze natuurlijk niet zo blij mee zijn.

Mij gaat het niet om CC-cam en andere emulators ik heb geen tijd om alle andere en te kijken en heb voldoende aan mijn huidige abbo. Ik vind het echter wel leuk om met door andere geschreven plugins/software te klooien. smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, nou dankzij die cds-doctrine kan ik mijn legaal gekochte tntsat-kaart niet gebruiken op de rebox, heb daar met hen ook over gecommuniceerd en inderdaad een antwoord gekregen dat conform je stelling is, men kiest voor een cds- klandizie die een verzekerde ontvangst wil en de wat ruimere toepassingen sluiten ze af.

Dit is overigens geheel in lijn met de sfeer van onzekerheid en risicomijdend gedrag van dit moment in Nederland, men tracht zich overal van/ voor/ tegen te verzekeren.

als ik dat eerder had geweten had ik de rebox niet gekocht maar dit staat niet in de folder.

dus ga ik eens trachten de rebox te rebranden, ik weet van het aaf forum dat met de atevio soft de tntsat kaart wel werkt, dat heeft men mij desgevraagd bevestigd (=verzekerd :D).

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog ff om het helemaal te snappen:

je gebruikt het aaf recovery tool om de loader te vervangen door de maxi-u-boot loader?

(kan je weer terug??)

daarna kun je de octagon software gewoon per usb key laden zoals je gewend bent?

stick erin, schermpje op tv met inhoud, en rooode knop?

 

of zie ik dit te simpel?

 

heb inmiddels een ander probleem, mijn pc heeft een com-poort die het niet schijnt te doen, danwel de flatcable maakt geen contact. nadat niets werkte eens een loopback erop gezet en die werkte ook niet mad

nu een andere pc gevonden met een connecter onboard en die moet het doen. maar die heeft geen dotnet erop zitten dus aaf boot niet...dus updaten meer weer, je bent wel van de straat!

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg absoluut geen seriele verbinding.

wat zou dat kunnen wezen?

behalve de cross-cable alles gechecked met de loop-through, dat deel is ok, dus of de cross deugt niet of er is wat anders loos.

ook met de hyprterm-truc als beschreven loopt de rebox gewoon door. confused

 

aanvulling: tweede crosscable gevonden, die erachter gehangen, en verbinding is ok, dus

als twee crossen in serie terugverbinden zal de eerste dus goed moeten wezen.

 

wat dan?

firewall, antivirus etc is uit.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
ik krijg absoluut geen seriele verbinding.
wat zou dat kunnen wezen?
behalve de cross-cable alles gechecked met de loop-through, dat deel is ok, dus of de cross deugt niet of er is wat anders loos.
ook met de hyprterm-truc als beschreven loopt de rebox gewoon door. confused

aanvulling: tweede crosscable gevonden, die erachter gehangen, en verbinding is ok, dus
als twee crossen in serie terugverbinden zal de eerste dus goed moeten wezen.

wat dan?
firewall, antivirus etc is uit.


Connecten moet altijd lukken ook met firewal en virusscanner deze moeten uit i.v.m. de netwerkverbinding.

Ik heb een gewone cros kabel en die werkte in één keer. Je COM poort zou stuk kunnen zijn. Test dit even met Hyperterminal. Hardware control even uit zetten en pin 2 en 3 doorverbinden aan het eind van de cros of COM. Je getypte tekst moet je dan kunnen zien.

succes
Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je, maar dat gaf ik al aan,

de com poort en de kabel doen het.

inderdaad, even doorlussen aan het einde en dan zie je wat je typt in HT.

dat werkt. dus de poort en de kabel moeten het doen,

dan stop ik die kabel in de rebox en die boot doodleuk door tot beeld, met of zonder HT, putty en AAF-RT.

 

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
dank je, maar dat gaf ik al aan,
de com poort en de kabel doen het.
inderdaad, even doorlussen aan het einde en dan zie je wat je typt in HT.
dat werkt. dus de poort en de kabel moeten het doen,
dan stop ik die kabel in de rebox en die boot doodleuk door tot beeld, met of zonder HT, putty en AAF-RT.


Je krijgt geen foutmelding dat je COMport in gebruik is oid? En gebruik je de juiste versie? Je moet een AAF Recovery Tool gebruiken voor de Atevio 7000 / Fortis 9000/ Octogon 1018 box, anders werkt het niet. Via die tool kun je vervolgens de bootloader vervangen en evt de device code veranderen, maar bij wij werd die automagisch gewijzigd toen ik de andere bootloader erin flashte.

En inderdaad, het is even knutselen. Dit is niet geschikt voor de gemiddelde gebruiker ;-).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...