Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Enigma, Octagon, Fortis of welke firmware in de Rebox flashen!


TheWizard

Aanbevolen berichten


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast vandoorn

Op dit forum staat toch ook reclame?

Sorry voor de link, maar ik dacht er goed aan te doen. Weet ook niet hoe ik hem nu nog weg moet halen.

gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vandoorn
Weet ook niet hoe ik hem nu nog weg moet halen.

Je kunt het bericht nu niet meer verwijderen.
Ik zou de moderator vriendelijk verzoeken om de link of het bericht te willen verwijderen.
Scheelt je vast wel een reprimande.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast vandoorn
Origineel bericht van: vandoorn
Bedankt ook aan Remo.
Maar ik kan nu nog ff niet verder, (heb de verkeerde kabel) maar dat komt wel goed. Volgend weekend weer een kans.

Nogmaals BEDANKT
gr. Geert
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

hallo ik heb mijn rebox 4000hd geflasht met de octagon van geert.Nu heb ik op mijn stick de e2 staan .Als ik goed lees moet ik nu mat ART de id resetten en dan bij maxibootdesc defaults op set defaults drukken.Maar dan krijg ik dan een fout.en het booten wil niet lukken.ik krijg op mijn rebox 4000 geen usb endergelijke te zien.via putty krijg ik ook een fout .Wat die ik verkeert.ik ben van belgie.kan het zijn dat ik de verkeerde resseler gebruik??plz help

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft dat je de firmware van de Octagon op je Rebox RE-4000 HD heb geflasht.

Ik neem aan dat je de firmware van de Octagon SF-1008 hebt gebruikt.

Werkt deze op zich en kan je dus gewoon TV kijken??

Om de firmware van de Octagon SF-1008 te kunnen flashen, moet je de bijbehorende reseller gewijzigd hebben.

Deze is voor de Octagon SF-1008: 20 02 03 00

Het maakt niet uit in welk land je woont.

E2 zou vanaf een USB stick gewoon moeten werken, als je de instructie van Geert hebt gevolgd.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedenk wel, dat er geen weg terug is.

Bij (hardware) problemen kan je problemen krijgen met service en garantie.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je niet helemaal goed gelezen. De strekking van dat draadje is dat je op slechts twee manieren de reseller-ID kunt aanpassen:

 

- Maxi Uboot installeren via AAF en daarna ID aanpassen;

- Reseller-ID-plugin draaien met originele bootloader.

 

Dat laatste werkt op een RE-4000 (of een andere Rebox) niet want Rebox firmware heeft geen plugin-mogelijkheid. Dus moet je eerst Maxi Uboot installeren en andere firmware met plugin-mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen. En heb je de weg terug dus weer dichtgetimmerd.

 

En wat schiet je hier allemaal mee op als je toch geen Enigma2 wilt draaien? Andere skin (Octagon)? Plugin-interface (enige zinnige argument dat ik kan bedenken)? Een wellicht niet langer, of alleen via een plugin en/of CI-module werkende CanalDigitaal-smartcard? Of precies dezelfde bugs en problemen hebben die ook in de Rebox firmware zitten?

En waarom koop je dan niet direct een goedkopere Octagon of Atevio waar de plugin interface al in zit en de reseller-ID direct al niet op Rebox staat?

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laagste prijs op Internet voor een Rebox RE-4000HD is € 159,--.

Daar koop je geen soortgelijke Octagon of Atevio voor.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in. Maar voor de RE-9000 en "bau-gleiche" ligt dat heel anders.

 

En als je kans ziet met afwijkende firmware/plugins de CD-smartcard zonder CI-module aan de praat te krijgen, is een RE-4000-kloon van de vreemde merken opeens toch economisch interessant (met behoud van garantie dus). Lap je de garantie via gepatchte bootloaders aan je laars, dan is de RE-4000 inderdaad de goedkoopste keuze.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Audioniek,je hebt gelijk.Dagoe,alle firmware op een AV 700 instaleren is kinderwerk,de support van atevio is niet kinderachtig elke dag kun je vragen stellen,zowel tel als per email,per email binnen 24 uur,nette mensen.heb je met de box zoveel problemen,dat je er niet uitkomt,stuur hem op,ik had hem in 3 dgn terug terwijl ik er octagon firmware erop had.

kost in germany 185 euro,en het geld voor een ci module heb je niet nodig,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
Audioniek,je hebt gelijk.Dagoe,alle firmware op een AV 700 instaleren is kinderwerk,de support van atevio is niet kinderachtig elke dag kun je vragen stellen,zowel tel als per email,per email binnen 24 uur,nette mensen.heb je met de box zoveel problemen,dat je er niet uitkomt,stuur hem op,ik had hem in 3 dgn terug terwijl ik er octagon firmware erop had.
kost in germany 185 euro,en het geld voor een ci module heb je niet nodig,


Zo een service had ik ook verwacht van REBOX Haarlem, en dat is ook een van de redenen waarom ik voor de RE-8000 heb gekozen.

"Nederlandse handleiding, menu, software, garantie en SUPPORT" dit komt van de REBOX site af, gecopieerd uit de specificatie's van de RE-8000,

Vooral van dat support zie ik niets terug, stelt ze een simpele vraag via de mail, (wanneer de 2e int.kaartslot wordt vrij gegeven), krijg je een rot antwoord terug, "Bij EEN VOLGENDE sw update", bel je ze na de 2e, of 3e update na dat antwoord,word je gewoon afgezeikdt. dat is de service die je krijgt van de heren uit Haarlem. BAH....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...