Gast body Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 Een jaar geleden had ik een NSLU2 aangeschaft met als doel daar een HD aan te hangen. Helaas is deze stuk gegaan heb inmiddels een andere gekocht, weliswaar 2e hands. Met de oude NSLU2 ging het eenvoudig om de boel aan de praat te krijgen maar met de nieuwe niet. Wat is echter het probleem. De NSLU2 is aangesloten aan mijn router (kpn expierebox) met een HD op poort 1. In mij netwerk zie ik het icoontje “NSLU2” De HD heb ik opnieuw geformatteerd In “mijn computers” heb gekozen voor “nieuwe netwerkverbinding maken”. Daar kan je een station selecteren en kiezen voor een map: admin, disk, gast en \\Lkg7f613b\hdd_1_1_1. Met de laatste krijg ik geen verbinding, zo had ik het verleden keer gedaan. Met de anderen mappen lukt het wel d.m.v admin/admin in te voegen. Maar als ik de laptop opnieuw opstart dan is de verbinding verbroken met guest of admin. Wanneer ik op bv op guest klik moet ik weer het wachtwoord invullen, admin admin. Hoe kan ik het nu oplossen om de verbinding te behouden met mijn externe HD die aangesloten is aan de NSLU2? Het betreft de Version: V2.3R63-uNSLUng-6.8-beta Ik ben al een paar weken bezig en hoop dat jij mij kan helpen. Alvast veel dank
Zilverster Geplaatst: 9 april 2010 Geplaatst: 9 april 2010 @body, kijk eens naar je rechten op de PC waarmee je de NSLU 2 benaderd, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast body Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Het schijnt aan de versie van de NSLU te liggen maar daar kom ik maar niet achter, iemand?
Terror Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 wat doet ie met \\ip_van_je_nslu2\hdd_1_1_1 ? of alleen \\ip_van_je_nslu2 Dit doen bij start ==> uitvoeren -- Alle wijzen komen uit het oosten -- -- En de rest is er gebleven -- VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s
Zilverster Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 @Terror, Citaat: Dit doen bij start ==> uitvoeren En dan niet vergeten er Ping voor te zetten : Ping xxx.xxx.xxx.xxx Idd goed idee om dat even te testen, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast body Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Origineel bericht van: Terror wat doet ie met \\ip_van_je_nslu2\hdd_1_1_1 ? of alleen \\ip_van_je_nslu2 Dit doen bij start ==> uitvoeren Bedankt Bij de eerste krijg ik de melding om het wachtwoord in te vullen. Na het invullen hiervan krijg ik de melding dat ik geen toegang kan krijgen. \\ip_van_je_nslu2 Bij de tweede optie, dan weer wordt er gevraagd naar wachtwoord maar dan kom ik wel op de Externe schijf. Dus het tweede werkt maar wat nu?
Zilverster Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 @body, Vul eens bij "Server Name:", http:// jou IP adres/Management/setup.cgi, exact de juiste naam in die je voorheen ook had, toen e.e.a. nog goed werkte. Let wel op grote en kleine letters en evt. tekens, dat ook deze exact gelijk zijn, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast body Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 Origineel bericht van: Zilverster @body, Vul eens bij "Server Name:", http:// jou IP adres/Management/setup.cgi, exact de juiste naam in die je voorheen ook had, toen e.e.a. nog goed werkte. Let wel op grote en kleine letters en evt. tekens, dat ook deze exact gelijk zijn, gr. Zilverster. Bedankt maar wat bedoel je met server name, waar moet ik dit tikken in de browser? Als ik dit doet dan gebeurd er niets
Zilverster Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 @body, Met je internet browser : http:// jou IP adres/Management/setup.cgi Bij jou IP adres, jou IP adres intikken. Bij setup kun je een naam voor je NSLU 2 opgeven, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Zilverster Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 @body, Kijk eens hoe de hardeschijf geformateerd is, waarschijnlijk zie je Disk 1 Status > Formatted (FAT16/32) staan, optie : http:// Jou IP adres/Management/disk_fs.htm Het kan zijn dat je dan opnieuw moet formateren, heb je de hardeschijf laten formateren met de NSLU 2 of door een Laptop/PC. Wanneer dit door de NSLU 2 gebeurd is geeft hij n.l. direct het juiste formaat. Wat je zou moeten zien is Disk 1 Status > Formatted (EXT3), of Disk 1 Status > (Formatted). Wanneer je dit laatste ziet staan, dan kunnen we dit probleem uitsluiten, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Zilverster Geplaatst: 15 april 2010 Geplaatst: 15 april 2010 @body, Wat je ook nog eens kunt proberen de bewuste drive een drive letter toe te wijzen. Optie van uit windows : Verkenner Optie Extra Optie netwerk verbinding maken Via de optie bladeren kun je op je netwerk omgeving komen en dus bij de bewuste drive, deze kun je nu een drive letter toekennen, bijv. X Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast body Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Origineel bericht van: Zilverster @body, Kijk eens hoe de hardeschijf geformateerd is, waarschijnlijk zie je Disk 1 Status > Formatted (FAT16/32) staan, optie : http:// Jou IP adres/Management/disk_fs.htm Het kan zijn dat je dan opnieuw moet formateren, heb je de hardeschijf laten formateren met de NSLU 2 of door een Laptop/PC. Wanneer dit door de NSLU 2 gebeurd is geeft hij n.l. direct het juiste formaat. Wat je zou moeten zien is Disk 1 Status > Formatted (EXT3), of Disk 1 Status > (Formatted). Wanneer je dit laatste ziet staan, dan kunnen we dit probleem uitsluiten, gr. Zilverster. Hallo Zilverster Bedankt voor je tips weer! Ik heb een paar keer geformateerd via de NSLU2, dus via jou advies. Het gekke is dat er een testmap blijft staan dus hij formateerd niet goed. Ik kan ook niet de map deleten als ik op de schijf kom. Als ik de NSLU2 reset komt deze dan in de fabrieksinstellingen terug? Want dit probeerde ik al bij de aanschaf maar ik behield de laatste versie. Hoop nog op advies Alvast bedankt
Gast body Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 Origineel bericht van: Zilverster @body, Wat je ook nog eens kunt proberen de bewuste drive een drive letter toe te wijzen. Optie van uit windows : Verkenner Optie Extra Optie netwerk verbinding maken Via de optie bladeren kun je op je netwerk omgeving komen en dus bij de bewuste drive, deze kun je nu een drive letter toekennen, bijv. X Gr. Zilverster. Dit heb ik dus allemaal een paar keer netjes gedaan. Nadat ik dit heb gedaan moet ik wel een wachtwoord intikken om op de schijf te komen. Na herstarten kan ik alvorens niet meer op de HD komen.Als ik erop klik dan moet ik weer het wachtwoord intikken. Iets zit dus niet goed. Gr Body
Zilverster Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 @body, Het is en blijft een NSLU 2 ......... Citaat: Als ik de NSLU2 reset komt deze dan in de fabrieksinstellingen terug? Want dit probeerde ik al bij de aanschaf maar ik behield de laatste versie. De fabrieks instellingen zetten geen software versie terug, het enigste wat er gebeurd is bij het kort indrukken van de RESET knop aan de achterkant, dat de standaard inlog optie wordt terug gezet naar admin - admin. Wanneer je deze knop langer ingedrukt houd, iets van 10 seconden, wordt ook je IP adres terug gezet naar de standaard waarde, 192.168,1.77. Wat voor merk hardeschijf gebruik je, ik kan dat zosnel niet terug vinden in het topic, maar misschien lees ik er wel overheen, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Zilverster Geplaatst: 20 april 2010 Geplaatst: 20 april 2010 @body, Lees ook onderstaande link eens door, gezien jou NSLU 2 gebruikt gekocht is, weet je niet wat er mee is gebeurd. Het kunnen flash-en kan wel eens problemen geven. LINK Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen