Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@body,

Citaat:
Dit heb ik dus allemaal een paar keer netjes gedaan.

Nadat ik dit heb gedaan moet ik wel een wachtwoord intikken om op de schijf te komen. Na herstarten kan ik alvorens niet meer op de HD komen.Als ik erop klik dan moet ik weer het wachtwoord intikken.

Iets zit dus niet goed.

Gr

Body

Soms kan het helpen dan even je PC/Laptop uit te schakelen, daarna opnieuw aan te schakelen en even een tijdje te wachten zodat opnieuw het netwerk wordt doorzocht.

De kans bestaat dat het dan n.l. wel werkt, waarschijnlijk heeft dit te maken met de rechten die gegeven zijn op PC/Laptop en NSLU 2, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zilverster
@body,

Lees ook onderstaande link eens door, gezien jou NSLU 2 gebruikt gekocht is, weet je niet wat er mee is gebeurd.

Het kunnen flash-en kan wel eens problemen geven.

LINK

Ik heb dus V2.3R63-uNSLUng-6.8-beta, welke versie raad jij mij dan aan om te flashen?

Gr.

Zilverster.
Geplaatst:
@body,

Citaat:
Dit heb ik dus allemaal een paar keer netjes gedaan.
Nadat ik dit heb gedaan moet ik wel een wachtwoord intikken om op de schijf te komen. Na herstarten kan ik alvorens niet meer op de HD komen.Als ik erop klik dan moet ik weer het wachtwoord intikken.
Iets zit dus niet goed.
Gr
Body

Soms kan het helpen dan even je PC/Laptop uit te schakelen, daarna opnieuw aan te schakelen en even een tijdje te wachten zodat opnieuw het netwerk wordt doorzocht.

De kans bestaat dat het dan n.l. wel werkt, waarschijnlijk heeft dit te maken met de rechten die gegeven zijn op PC/Laptop en NSLU 2, gr.

Zilverster.

Nadat ik de pc herstart krijg ik de melding dat er geen netwerk gevonden kan worden, ook al wacht ik een tijdje. Wel als ik op het desbetreffende station klik en het wachtwoord weer intik.
Ik heb een Lacie schijf eraan hangen.
Geplaatst:

De situatie is nu helemaal veranderd.

Gisteravond kon ik helemaal niet meer op de HD komen via de NSLU2. Deze heb ik toen losgekoppeld en aangesloten aan de laptop en tot mijn verbazing kon ik ook niet met mijn laptop op de HD komen. Ik zie niet eens een drive staan. Daarna heb ik de NSLU2 gecheckt en deze ook gekoppeld aan de laptop. Na het opstarten kwam er geen piepje en krijg ook geen toegang via IP.

Is alles nu defect geraakt?

Wat moet ik doen, opnieuw resetten?

mvg

Body

Geplaatst:

@body,

Je kan de HD zeker niet met de laptop benaderen omdat deze anders geformateerd is ( EXT3 ), hier kan window's niets mee.

Je zou idd even de NSLU kunnen resetten, let er wel even op dat je IP adres terug gezet wordt naar de standaard waarde 192.168.1.77, gr.

Zilverster.

Geplaatst:
@body,

Je kan de HD zeker niet met de laptop benaderen omdat deze anders geformateerd is ( EXT3 ), hier kan window's niets mee.

Je zou idd even de NSLU kunnen resetten, let er wel even op dat je IP adres terug gezet wordt naar de standaard waarde 192.168.1.77, gr.

Zilverster.

Ok vandaar, ja dat had ik moeten weten. Ik hoop dat de NSLU2 niet stuk is gegaan. Vanavond probeer ik de NSLU2 te resetten. Het is wel zo dat de HD steeds uitviel gisteren toen het aan de NSLU2 hing.
Geplaatst:

@body,

Is je hardeschijf aangesloten met een eigen ( externe ) voeding of haal je de voedingspanning via USB van de NSLU 2, gr.

Zilverster.

Geplaatst:
@body,

Is je hardeschijf aangesloten met een eigen ( externe ) voeding of haal je de voedingspanning via USB van de NSLU 2, gr.

Ik heb een HD aangesloten met eigen voeding.

Vandaag heb ik geprobeerd om de NSlU2 te resetten maar ik krijg deze niet meer aan de praat. Rode lampje gaat wel aan maar blijft hangen als het oranje gaat knipperen. Als ik hem opnieuw opstart blijven de 2 bovenste groene lampjes branden maar komt geen piepje. Ook kan ik de NSLU2 niet benaderen met de installatie disk. Zelfde als de eerste NSLU2 dus. Ik kan hem ook niet benaderen via ip adres.
Betekend dit dat de NSLU2 nu ook stuk is gegaan, ik begrijp het niet meer.

gr
Body
Geplaatst:

@body,

Citaat:
Ook kan ik de NSLU2 niet benaderen met de installatie disk. Zelfde als de eerste NSLU2 dus. Ik kan hem ook niet benaderen via ip adres.

Je moet wel je PC/Laptop in de zelfde range zetten wat betreft IP.

De NSLU 2 heeft in fabrieks instellingen 192.168.1.77

Je PC/Laptop zet je bijv. op 192.168.1.7

Nog even iets anders, de voeding van de NSLU 2 geeft als eerste problemen, maar dat lijkt mij in dit stadium bij jou niet het geval, gr

Geplaatst:
@body,

Citaat:
Ook kan ik de NSLU2 niet benaderen met de installatie disk. Zelfde als de eerste NSLU2 dus. Ik kan hem ook niet benaderen via ip adres.

Je moet wel je PC/Laptop in de zelfde range zetten wat betreft IP.

De NSLU 2 heeft in fabrieks instellingen 192.168.1.77

Je PC/Laptop zet je bijv. op 192.168.1.7

Nog even iets anders, de voeding van de NSLU 2 geeft als eerste problemen, maar dat lijkt mij in dit stadium bij jou niet het geval, gr

Bovenstaande heb ik gedaan.
Ik krijg de NSLU2 niet gereset meer. Toen heb ik de oude gepakt en deze ook geprobeerd. Wonder boven wonder de oude nslu2 resette. Maar nu:

Wanneer ik dan de NSLU2 aansluit en alvorens de IP range heb aangepast lukt het niet om met de installatie disk de nslu2 te benaderen. Dit lukt me wel als ik via start 192.168.1.77 tik.
Ik ben echt anderhalf uur bezig geweest. Pc herstarten, range aangepast etc maar de installatie disk vind hem niet.
Heb jij nog tips?
Gr
Body
Geplaatst:

@body,

Werkt dan ook niet met die CD !!

Je moet bijv. met Windows internet explorer intypen :

http//192.168.1.77 en dan kom je als het goed is in het door jou gezochte menu, gr.

Zilverster.

Geplaatst:
@body,

Werkt dan ook niet met die CD !!

Je moet bijv. met Windows internet explorer intypen :

http//192.168.1.77 en dan kom je als het goed is in het door jou gezochte menu, gr.

Zilverster.

Kan ik dan zomaar via de explorer het IP adres veranderen in de NSLU2? Ik dacht dat dit alleen kon via de installatie cd?
Mvg
Body
Geplaatst:

@body,

Citaat:
Kan ik dan zomaar via de explorer het IP adres veranderen in de NSLU2?

Op deze manier kom je in het zelfde menu van de NSLU 2, daarom zeg ik ook stees dat je met je PC/Laptop en de NSLU 2 in de zelfde IP range moet gaan zitten, deze is standaard en dus ook na een reset van de NSLU 2, 192.168.1.77.

Wanneer je jou PC/Laptop bijv. op 192.168.1.7 zet kun je via Windows Internet Explorer via volgende regel :

http//192.168.1.77

weer benaderen en aanpassingen maken.

Let wel, zodra jij je IP adres aangepast hebt op je NSLU 2, zul je deze ook op je PC/Laptop weer moeten aanpassen, anders is de NSLU 2 weer niet te vinden.

Gr.

Zilverster.

Geplaatst:
@body,

Citaat:
Kan ik dan zomaar via de explorer het IP adres veranderen in de NSLU2?

Op deze manier kom je in het zelfde menu van de NSLU 2, daarom zeg ik ook stees dat je met je PC/Laptop en de NSLU 2 in de zelfde IP range moet gaan zitten, deze is standaard en dus ook na een reset van de NSLU 2, 192.168.1.77.

Wanneer je jou PC/Laptop bijv. op 192.168.1.7 zet kun je via Windows Internet Explorer via volgende regel :

http//192.168.1.77

weer benaderen en aanpassingen maken.

Let wel, zodra jij je IP adres aangepast hebt op je NSLU 2, zul je deze ook op je PC/Laptop weer moeten aanpassen, anders is de NSLU 2 weer niet te vinden.

Gr.

Zilverster.

Bedankt voor de uitleg!
Gisteravond heb ik dit namelijk ook gedaan maar dan via start/uitvoeren en kon toen niet de wijzigingen opslaan.
Ik zal het vanavond nu direct via de browswer proberen.

Mvg
Body
Geplaatst:

Ik begrijp maar niet waarom het zo tegen moet zitten.

Als ik IP adres wil veranderen dan krijg ik de melding:

error fail to get samba information

Ik ben toen wezen googlen en sommige hadden succes met

Restore Default config in Sestem page, maar helaas zonder succes voor mij.

Ik heb de nslu2 opnieuw gereset, 10 seconden, maar ook dit werkte niet.

Ik geef het nog niet op:-) en hoop dat jij het ook niet doet:-)

Alvast bedankt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen