Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@body,

Citaat:
Als ik IP adres wil veranderen dan krijg ik de melding:

error fail to get samba information

Kijk, nu wordt het allemaal wat duidelijker.

Het grootste probleem is de voeding van de NSLU 2, het lijkt of deze voldoende spanning levert, dit moet 5 Volt zijn, maar in veel gevallen, als je de zaak door meet en blijft meten bij belasting, zakt de spanning in naar 3,5 Volt.

Dit probleem had ik ook en ik heb dat opgelost door een andere voeding te gebruiken die de zelfde waardes heeft als de originele voeding.

De defecte voeding is in veel gevallen te repareren door het vervangen van de elco's, dit moet bij mijn voeding nog gebeuren.

In mijn toen defecte NSLU 2 zijn de Elco's ook vervangen, zelfs toen bleef ik de zelfde melding van een fout in Samba krijgen zoals door jou aangegeven.

Uiteindelijk is het mij gelukt het apparaat weer werkend te krijgen na 2 - 3 weken stoeien, zie de link hier onder :

LINK

Bij het proberen om opnieuw software te flashen ging het in eerste instantie boij mij ook niet goed.

De oplossing voor mij was er eerst een oudere versie op te zetten en toen werkte het apparaat weer naar behoren.

Op dit moment draait de NSLU 2 dus met eeen oudere software versie en ik ben er van overtuigd dat hij nu wel goed te flashen zal zijn met een nieuwere of alternatieve versie.

Maar ik begrijp hoe jij je voelt, heb er zelf ook een aantal weken zo mee gezeten. Vandaar mijn opmerking laatst, het blijft een NSLU 2.

Voordeel van zo'n probleem is dat je er veel van opsteekt :D ..................

Gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zilverster
@body,

Citaat:
Als ik IP adres wil veranderen dan krijg ik de melding:
error fail to get samba information

Kijk, nu wordt het allemaal wat duidelijker.

Het grootste probleem is de voeding van de NSLU 2, het lijkt of deze voldoende spanning levert, dit moet 5 Volt zijn, maar in veel gevallen, als je de zaak door meet en blijft meten bij belasting, zakt de spanning in naar 3,5 Volt.

Dit probleem had ik ook en ik heb dat opgelost door een andere voeding te gebruiken die de zelfde waardes heeft als de originele voeding.

De defecte voeding is in veel gevallen te repareren door het vervangen van de elco's, dit moet bij mijn voeding nog gebeuren.

In mijn toen defecte NSLU 2 zijn de Elco's ook vervangen, zelfs toen bleef ik de zelfde melding van een fout in Samba krijgen zoals door jou aangegeven.

Uiteindelijk is het mij gelukt het apparaat weer werkend te krijgen na 2 - 3 weken stoeien, zie de link hier onder :

LINK

Bij het proberen om opnieuw software te flashen ging het in eerste instantie boij mij ook niet goed.
De oplossing voor mij was er eerst een oudere versie op te zetten en toen werkte het apparaat weer naar behoren.
Op dit moment draait de NSLU 2 dus met eeen oudere software versie en ik ben er van overtuigd dat hij nu wel goed te flashen zal zijn met een nieuwere of alternatieve versie.

Maar ik begrijp hoe jij je voelt, heb er zelf ook een aantal weken zo mee gezeten. Vandaar mijn opmerking laatst, het blijft een NSLU 2.

Voordeel van zo'n probleem is dat je er veel van opsteekt :D ..................

Gr.

Zilverster.

Langzaam komen we er wel.

Zoals je misschien weet heb ik ondertussen nu 2 nslu2 staan. De laatste krijg ik niet meer gereset (misschien heb jij nog een idee?). Toen de oude gepakt maar daarmee heb ik die Samba error. Deze Nslu2 heeft nog de eerste versie. Er staan nl achter firmware version een "V".

Moet ik dan ook onderstaande stappen volgen ivm met deze "V" versie? En waar moet ik het programma vandaan halen, programma Ugutil?
Alvast weer hartelijk dank.
mvg Body

Voor het flashen moet men proberen de NSLU 2 in de programmeer mode te krijgen door het apparaat opnieuw op te starten. Dit doet men op de volgende manier, door achter in het apparaat de RESET toets ingedrukt te houden en door dan de toets aan de voorkant in te drukken waarmee het apparaat opgestart wordt. Wanneer het ready/status ledje, de bovenste van de vier, oranje/rood begint te branden, kun je beide knoppen los laten.

Daarna het programma Ugutil opstarten en dan zoals in mijn geval Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC selecteren, daarna zal dit programma naar de NSLU 2 zoeken en wanneer deze gevonden is dit aangeven. Hierna kun je een file selecteren die je in de NSLU 2 wilt flashen. Daarna kun je selecteren Upgrade en zal het programma beginnen met het erasen van de Eprom, waarna het begint met flashen en een controle achteraf.
Geplaatst:

Citaat:

Daarna het programma Ugutil opstarten en dan zoals in mijn geval Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC selecteren, daarna zal dit programma naar de NSLU 2 zoeken en wanneer deze gevonden is dit aangeven. Hierna kun je een file selecteren die je in de NSLU 2 wilt flashen. Daarna kun je selecteren Upgrade en zal het programma beginnen met het erasen van de Eprom, waarna het begint met flashen en een controle achteraf.

Hallo Zilverster

Ik ben eerst alles goed aan het lezen voordat ik ga beginnen.

Welke file moet ik selecteren die ik moet flashen, misschien weet je dit toevallig?

mvg

Body

Geplaatst:
Origineel bericht van: body
Citaat:

Hallo Zilverster
Ik ben eerst alles goed aan het lezen voordat ik ga beginnen.
Welke file moet ik selecteren die ik moet flashen, misschien weet je dit toevallig?
mvg
Body

Hallo Zilverster

Ik krijg het nog niet voorelkaar. De links heb ik geopend en voor instal gekozen maar ik krijg dan niet Realteak te zien. Ik kan wel de setup doen en krijg dan het upgrade programme. Wanneer ik de upgrade start tijdens het flashen gebeurd er niets.
Het nslu2_fw krijg ik ook nergens te zien.

Misschien kan jij die links nog eens checken?
Bedankt
Body
Geplaatst:

@body,

Oeps, vergeten te vermelden ......

Wanneer ik Ugutil gebruik, maak ik ook gebruik van een crossover kabel, van Laptop naar de NSLU 2.

Gr.

Zilverster.

Geplaatst:
@body,

Oeps, vergeten te vermelden ......

Wanneer ik Ugutil gebruik, maak ik ook gebruik van een crossover kabel, van Laptop naar de NSLU 2.

Gr.

Zilverster.

Je bedoelt een gewone internet kabel toch? Ja dit heb ik ook gedaan.
gr
Body
Geplaatst:

@body,

Citaat:
Je bedoelt een gewone internet kabel toch?

Ja, maar dan kruislinks aangesloten.

Let op, hier zit wel verschil in !!!!

Gr.

Zilverster.

Geplaatst:
@body,

Citaat:

Gr.

Zilverster.

Ik sluit de NSLU2 rechtstreeks met een internet kabel aan de computer. Wat bedoel je met kruislings?
gr
Body
Geplaatst:
@body,

Citaat:

Gr.
Ik heb de NSLU2 rechtstreeks aangesloten met een internet kabel aan de computer zonder enige beinvloeding van het internet. Wat bedoel je met kruislinks aangesloten?
mvg
Body

Zilverster.
Geplaatst:

@body,

Even een voorbeeldje.

Normaal zitten de kleurtjes van de kabel op de stekker aangesloten :

1 - 1

2 - 2

3 - 3

4 - 4

Bij kruislings is dat :

1 - 4 > 4 - 1

enz.

Dus op de tweede stekker net anders om als op de eerste stekker, gr.

Zilverster.

Geplaatst:
@body,

Even een voorbeeldje.

Normaal zitten de kleurtjes van de kabel op de stekker aangesloten :

1 - 1
2 - 2
3 - 3
4 - 4

Bij kruislings is dat :

1 - 4 > 4 - 1

enz.

Dus op de tweede stekker net anders om als op de eerste stekker, gr.

Zilverster.

Ik heb een korte kabel en de kleurtjes zijn verschillend.
Wil je nog de links bekijken of de juiste bestanden erbij zitten want ik krijg het niet voor elkaar

mvg
body

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen