Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Gevoeligheid DVB-S tuner


sattools

Aanbevolen berichten

Vrienden, kan iemand mij iets zeggen over de gevoeligheid van de dvb-s tuner? Ik was mijn schotel aan het uitrichten en had altijd 70% signaal ookal had ik de lnb in de hand en aangesloten op de box. Dit maakt uitrichten wel heel erg moeilijk! Bij toeval schoot ik een keer in de roos en kreeg ik een lock en ben toen maar gaan uitrichten op de quality. Is dat altijd zo bij een azbox?

 

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


AZbox gebruikers verkiezen het comfort van een LNBhouder en een schotel. smile

 

Over de gevoeligheid van de tuners zijn voor zover ik weet geen structurele klachten.

 

Zelf vond ik de gevoeligheid van de AZboxHD/+ tuners een verademing t.o.v. wat ik met mijn Dreamboxen (500/7000/7025)gewend was.

Zenders werden met de AZbox meer en sneller ingelezen.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL! Mijn vraag is of het normaal is dat, ookal richt je nergens op, dat ie dan toch 70% signaal geeft? Dat maakt het uitrichten wel erg lastig...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
LOL! Mijn vraag is of het normaal is dat, ookal richt je nergens op, dat ie dan toch 70% signaal geeft? Dat maakt het uitrichten wel erg lastig...
Ja dat is normaal, dat is trouwens ook met andere merken zo. Je kunt het vergelijken met een oude radio: tussen de zenders heb je ook signaal in de vorm van ruis. Je moet tijdens het uitrichten dan ook dat basissignaal als drempel beschouwen en de sat signalen zullen een nog hoger signaalniveau geven.

Groet Niek

 

Xtrend ET 9000, Amiko Alien SHD-8900, Azbox Elite HD (DVB-C), Azbox Premium HD (DVB-S2), Azbox Premium HD (DVB-S2 en DVB-C),

3 x Kathrein Ufs910, Kathrein Ufs922, SAB 97 cm offset Schotel met 2 smart Quad LNB's voor Astra's 19.2 en 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...