Ga naar inhoud

[DM800HD] Is het beeld mooier met een HD LNB

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn vraag is laats zag ik een HD ready Lnb,is het beeld dan mooier of is dit onzin.Ik heb zelf nu een 0.2 db Lnb.

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Geplaatst:

Was dat misschien op 1 April?

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:
Origineel bericht van: sat_swat
Mijn vraag is laats zag ik een HD ready Lnb,is het beeld dan mooier of is dit onzin.Ik heb zelf nu een 0.2 db Lnb.

Wacht tot je een 3D LNB ziet.
Je hebt dan wel een speciaal brilletje nodig :D
Geplaatst:

@ sat_swat: Ik denk dat er een Astra1 / Astra3 duo LNB werd bedoeld. De Ned. HD zenders zitten nl. op Astra3 (23.5°)

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Sommige merken zetten ook "HD" op hun schotels, deze zijn natuurlijk veel beter geschikt voor HD ontvangst dan andere merken. wink

Het schijnt er mee te maken te hebben dat een HD signaal door de lucht een bepaalde defractie van omgevingsmoleculen bewerkstelligt, een HD schotel elimineert dat door het gebruik van een speciale carbonformule in het materiaal. Hierdoor gaat de snr er een paar % op vooruit. smile

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740
een HD schotel elimineert dat door het gebruik van een speciale carbonformule in het materiaal

Je vergeet nog de 35 eurietjes die bij de prijs opgedrukt worden... laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Nu eens een "normaal" antwoord op je vraag.

Er is geen verschil voor een schotel, LNB of de kabel of deze een in HD uitgezonden uitzending ontvangt. Alleen je ontvanger moet wel geschikt zijn voor HD, anders kan hij er niets mee.

See Yahhh!!

ED

See Yah !!!!! (dont wanna bee yah....)

Geplaatst:
Origineel bericht van: sat_swat

Dat noemen ze : verkooptechnieken.
Trap er niet in. Maakt niets uit.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

het is onzin.....een o,2dB is goed genoeg.....HD-reade....geweldig.....staat ook op mijn switches ik merk er niets van als ik naar sd of hd kijk.

Het is wel zo dat je ontvangst goed moet zijn anders krijg je artefacts ofwel vreemd beeld/blokjes/kraakje/piepjes. er zijn zelfs 0,1 dB lnb's die zijn alleen wat gevoeliger dus misschien wat beter ontvangst.

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Geplaatst:
Citaat:
er zijn zelfs 0,1 dB lnb's die zijn alleen wat gevoeliger dus misschien wat beter ontvangst.

Te gevoelig loop je weer het risico op storing iedere keer als je buurman een scheet in de tuin laat. :D
Geplaatst:

want die scheet heeft invloed op de omgevingstemperatuur waardoor de luchtvochtigheid naar beneden gaat en dus de geleiding afneemt

kortom onzin zoals eerder benoemd.

Alleen een HD ontvanger zorgt voor een HD beeld

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Geplaatst:

Het is pure reclame voor de buurt, hey de buurlui hebben HD televisie. Het wordt tijd dat wij dat ook inslaan.

En hoe meer hd klanten des te sneller zullen hd kanalen toegevoegd gaan worden. Het verbetert dus weldegelijk je hd ontvangst smile

Geplaatst:

Tja, als fabrikant kun je een hoop mensen iets wijsmaken.

mensen zijn immers nooit tevreden, ze willen alsmaar meer, meer en beter hebben..

Wanneer je echt goed zuiver beeld wil hebben, zonder spikkels, blokjes, artifacs en andere storende elementen in je beeld, dan moet je een stukje aluminiumfolie over de kop van je schotel vouwen.

Het werkt echt en zelfs is het niet alleen goed voor HDTV, maar ook voor analoog en digitaal SD.

Echt, zo'n mooi beeld zal je zelden zien op je tv!!

...sommige beweren dat het ook tegen tv-reclames werkt.

De theorie is heel simpel, aluminiumfolie geleid electromagnetische golven, precies die golven waar je schotelapparatuur gebruik van maakt.

Dus geloof mij dat dit 100% effect heeft!!

Probeer het maar!! :D

wink

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:
Origineel bericht van: drz
Tja, als fabrikant kun je een hoop mensen iets wijsmaken.
mensen zijn immers nooit tevreden, ze willen alsmaar meer, meer en beter hebben..

Wanneer je echt goed zuiver beeld wil hebben, zonder spikkels, blokjes, artifacs en andere storende elementen in je beeld, dan moet je een stukje aluminiumfolie over de kop van je schotel vouwen.
Het werkt echt en zelfs is het niet alleen goed voor HDTV, maar ook voor analoog en digitaal SD.
Echt, zo'n mooi beeld zal je zelden zien op je tv!!

...sommige beweren dat het ook tegen tv-reclames werkt.

De theorie is heel simpel, aluminiumfolie geleid electromagnetische golven, precies die golven waar je schotelapparatuur gebruik van maakt.

Dus geloof mij dat dit 100% effect heeft!!

Probeer het maar!! :D
wink

stuur hier een foto met jou schotel en alu folie

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Geplaatst:

Ik heb net een nieuw Astra 1+3 duoblock binnen voor een kennis en daar staat inderdaad op het doosje: "HDTV DVB-S2 Compliant". En verder: "0.1 dB".

Een hele geruststelling :-)

Ciao, Henk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen