sattv4iedereen Geplaatst: 10 april 2010 Geplaatst: 10 april 2010 Dag computerfreaks. ik heb problemen met mijn ibm thinkpad a21m. ik heb in de bios een paswoord ingesteld.ik had problemen met het opstarten,en ik had daarbij de batterij van de cmos verwijderd,dat ik dacht dat ik het probleem zou zijn opgelost. er is waarschijnlijk een slecht contact,want als ik eronder op klop starte die op. helaas,ik begrijp niet,dat bij een cmos reset het bios paswoord plotseling niet meer aanvaard.of,hoe ik met een bios reset,niet meer in mijn eigen laptop kan. kan ik via iets te doen,het paswoord eruit krijgen,of is het helaas naar een pc boer doen? graag u reactie a.u.b. bedanktr voor u hulp. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast yuppie Geplaatst: 10 april 2010 Geplaatst: 10 april 2010 normaal gesproken,als je de bios reset,doormiddel van bv de baterry,zou er geen passwoord meer in moeten staan. mvg
Gast Kimble Geplaatst: 10 april 2010 Geplaatst: 10 april 2010 Bij een EEProm kan je het dus vergeten. Zie dan helaas één oplossing, Eeprom eruit, in de programmer en een nieuwe BIOS erin.
Lucky_Luke Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Kennis heeft onderstaande ooit succesvol uitgeprobeerd (overigens op ander model): http://sodoityourself.com/hacking-ibm-thinkpad-bios-password/ Suc6
Gast Kimble Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Ook een manier, uitlezen die handel met wat behulp van een home-brew interface.
Big fellow Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Het is inderdaad de wat "grovere" manier. Maar werkt wel waarschijnlijk... In het artikel op die website refereren ze aan een Atmel 24RF08 0446 . Die "0446" is de productie datum, week 46 in 2004... Dus dat nummber kan anders wezen... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator Matchless Geplaatst: 11 april 2010 Moderator Geplaatst: 11 april 2010 Citaat: Atmel 24RF08 0446 . Dat is gewoon een atmel eeprom die ze ook op funkaarten e.d gebruiken. 24c08 dus. dat is een 8kB seriele eeprom. Kan je uitlezen met verschillende proggers die ook voor de sat gebruikt wordt. Bijv ponyprog of willemprog. Je zou ook kunnen kijken naar een funkaart printje. Dan zet je daar je eeprom op en leest hem dan uit met bijv mastera en chipcat. Wel opletten dat je de eeprom alleen lees en niet beschrijft. Daarna zou ik een andere 24c08 of hoger proggen en in de laptop solderen. De orginele chip zou ik veilig wegleggenzou het achteraf toch niet werken. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Kimble Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Origineel bericht van: Matchless Citaat: Atmel 24RF08 0446 . Dat is gewoon een atmel eeprom die ze ook op funkaarten e.d gebruiken. 24c08 dus. dat is een 8kB seriele eeprom. Kan je uitlezen met verschillende proggers die ook voor de sat gebruikt wordt. Bijv ponyprog of willemprog. Je zou ook kunnen kijken naar een funkaart printje. Dan zet je daar je eeprom op en leest hem dan uit met bijv mastera en chipcat. Wel opletten dat je de eeprom alleen lees en niet beschrijft. Daarna zou ik een andere 24c08 of hoger proggen en in de laptop solderen. De orginele chip zou ik veilig wegleggenzou het achteraf toch niet werken. Inderdaad de beste optie. Ik zou de "oude" er even afhalen in de Willem stoppen en hem uitlezen. Nieuwe BIOS van de thinkpad erin zetten en op het mobo zetten. Zeker veiliger dan die home-brew oplossing.
verkerkbr Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Een aantal biossen hebben naast een eigen ingesteld wachtwoord ook nog een enige standaard wachtwoorden. Die worden bijvoorbeeld gebruikt, voor het uitvoeren van een reparatie aan het apparaat. Soms in combinatie met het indrukken van enige toetsen. Zou hier naar op zoek gaan. Eventueel in overleg met service afdeling van de betreffende fabrikant. Ik heb dit ook enige malen zo opgelost. Is ook logisch. Als een apparaat aangeboden wordt voor reparatie of garantie, is er niet altijd een wachtwoord bij. Soms moet je hiervoor ook het serienummer aangeven. Men is wat beducht voor het openen van gestolen apparatuur. Groet, Bram
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen