lujo Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Ik zie op de website van Triax zelf dat hun schotels of van aluminium of van gegalvaniseerd staal zijn. Wat kan ik het best nemen en maakt het in dit geval wel uit of het aluminium of gegalvaniseerd staal is? Ik zie bij webshops bijna nergends aanduiding of het om een aluminium of een stalen versie gaat.
Gast wanderer Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 staal: zwaar, eerder roestvorming aluminium: lichtgewicht
Mr DVB Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Ik geloof dat van de standaard aan de Nederlandse markt geleverde schotels de 54, 64, 78 en 88 cm van aluminium zijn en de 110 cm van gegalvaniseerd staal. NB Gegalvaniseerd staal is welliswaar zwaarder dan aluminium maar zal, zolang niet beschadigd, net als moderne auto's niet gaan roesten. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
TokeMUp Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Aan het type nummer/benaming herken je het gebruikte materiaal. TDA = Alu TDS = Staal mvg
lujo Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 Bedankt voor de antwoorden. ik heb een 88 cm gekocht in Beverwijk op de "Zwarte Markt" (Bazaar). Het was eentje uit bulk packed ik ga vanuit dat het een stalen Triax is en geen Aluminium. Nu alleen nog ergens een magneet vinden om dat uit te testen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen