Ga naar inhoud


DVB-t - Storing


ippa

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb weinig ervaring met DVB-t-ontvangst.

 

Graag enig advies in verband met volgende vraag:

 

 

* Met een buitenantenne (König):

 

......+ goede ontvangst bij wolkenloze hemel

......+ bij wolken veel uitval

 

 

Zijn er mogelijkheden om dit te verbeteren? Andere antenne of... andere mogelijkheden?

 

Bedankt voor jullie advies,

JLD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Uitrichten van je antenne is eerste zaak die goed moet zijn.

Als het goed is staat hij ook een beetje (+/- 5°) naar boven gericht.

Ook poleratie juist uiteraard (horizontaal/vertikaal)

Hoogte is ook van belang, vanwegen opstakels tussen antenne en zendmast.

 

Als het met mooi weer goed gaat zal het hier boven vermelde wel min of meer goed staan.

 

Een lijn versterker kan je probleem dan oplossen. Probeer deze zo dicht mogelijk bij de antenne (niet leterlijk) op de coax te zetten.

Wat ook niet onbelangrijk is, is de lengte van je kabel. Deze moet je binnen de 30 meter houden. m.a.w. als je de lijn versterker op 30 meter van de mast zet (als het signaal op 30 meter nog goed is bij slecht weer) dan kan je nog eens 30 meter van daar uit verder.

Dit geld voor een gewone coax 7 mm!, maar dat zal wel het geval zijn.

 

mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als het goed is staat hij ook een beetje (+/- 5°) naar boven gericht.

Ik zie niet helemaal de zin van deze tip in.
Verder is de weersgesteldheid in tegenstelling tot satellietontvangst in het 10-12 GHz bereik, bij UHF ontvangst niet van invloed op de ontvangst (Afgezien van atmosferische condities en omstandigheden).

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schotel antenne wel. Een normale televisie antenne niet.