Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Opnemen / Afspelen is dramatisch


Wiend

Aanbevolen berichten

Ik had een leuke Eycos ontvanger. Maar Eycos ging failliet en daarna ging de ontvanger ook nog maar kapot. Ter vervanging heb ik een Lemon 070 PVR gekocht, want vooral opnemen en later kijken doen we veel.

 

Opnemen zal wel goed gaan, maar programma's kijken is dramatisch slecht. Ten eerste weigert het ding categorisch automatisch te decoderen (ook in de standby stand niet). Vaak komt het voor dat een programma wat 's ochtends opgenomen is 's avonds niet meer bekeken kan worden (omdat de codering alweer gewijzigd is?). Of ik kijk een programma kort na de opname. Dat werkt, maar kijk ik dezelfde opname na een paar dagen nog een keer, dan kan ik na een minuut of 35 niet meer verder kijken want de opname stopt gewoon.

 

Doe ik iets heel erg verkeerd of is er een oplossing voor dit probleem? Is er een twin PVR ontvanger aan te bevelen die wel goed opneemt en die wel automatisch decodeert (beetje in dezelfde prijsklasse. De Lemon gaat eruit maar satelliet Tv kijken gaat zo een beetje dure grap worden. OK had ik maar meteen iets goeds moeten kopen ;-)....).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Wiend
OK had ik maar meteen iets goeds moeten kopen ;-)....).


Zelf heb ik voeger ook een inverto gehad.
Een idl 7000,was toen net uit.
Wat een drama was dat ding zeg!
na een jaar maar weer verkocht,
steeds maar weer die bugs erin.
Nu is dat alweer erg lang terug
en wellicht is 't nu beter,
maar die eerste indruk raak ik gewoon niet meer kwijt.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je een tweetal dingen aanraden:

1- de IDL: terug naar fabrieksinstellingen, inclusief het formatteren van de HDD. Daarna bidden (en uiteraard je instellingen weer maken);

2- de toekomst: koop een VU+ (zie het betreffende forum).

 

Succes en wijsheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wiend

Opnemen zal wel goed gaan, maar programma's kijken is dramatisch slecht. Ten eerste weigert het ding categorisch automatisch te decoderen (ook in de standby stand niet). Vaak komt het voor dat een programma wat 's ochtends opgenomen is 's avonds niet meer bekeken kan worden (omdat de codering alweer gewijzigd is?). Of ik kijk een programma kort na de opname. Dat werkt, maar kijk ik dezelfde opname na een paar dagen nog een keer, dan kan ik na een minuut of 35 niet meer verder kijken want de opname stopt gewoon.


Dit probleem heb ik ooit ook gehad, van alles gedaan, niets hielp.
Het bleek niet aan de ontvanger maar aan de CAM te liggen, in mijn geval de Aston CAM met fw 2.17.
Heb je toevallig ook die CAM?????
Dan is er een oplossing mogelijk.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het waarschijnlijk dat de CAM is teruggevallen naar de default (standaard) firmware.

Dan kun je nog wel gecodeerde programma's zien, maar automatisch decoderen gaat dat te snel voor de CAM, met het bekende gevolg.

Als je bij de instellingen kijkt bij Common Interface, zie je als het goed is de FW versie 2.17.

Zoniet de veel lagere 1.03 o.i.d. da's dan de reden.

 

Er zijn op dit forum gebruikers met een Topfield 5500 PVR, die de mogelijkheid hebben om de juiste FW er weer in te zetten.

Zo heb ik dat destijds ook laten doen.

Die info kan ik alleen via PM of mail doen.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn Aston CAM staat:

 

- Applicatieversie: 2.2300T

- Hardwareversie .0000

- Cicas versie: 1.0003

- Boot versie 1.0300

 

Heb ik dus de CAM met de verouderde firmware? Ik heb de CAM laten updaten door de leverancier toen ik de Lemon kocht. Als ik de oude firmware heb, hoe is die dan te upgraden (ik neem aan dat de leverancier dat toch ook moet kunnen?).

 

Ik hoop dat je nog even wil antwoorden, want mijn vrouw is ondertussen in staat dat ding in vieren te breken, nadat ze gisteravond effe lekker op programma wilde kijken wat ze het weekend opgenomen had en het beeld op zwart bleef....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dan heb je duidelijk een nieuwer type met versie 2.23 erop.

Deze is dus niet teruggevallen naar de "Virgin" state.

Wat dan het probleem veroorzaakt is moeilijk te zeggen.

Als je weinig op je harddisk heb staan, zou ik deze eerst formatteren, is een fluitje van een cent.

Anders zou je een fabrieksreset uit moeten voeren, waar bij je alle instellingen verliest (schrijf vooral eerst de antenneinstellingen op).

Daarna een reboot door de netschakelaar aan de achterkant en de kanalen en instellingen weer terugzetten.

Er blijft dan uiteraard nog steeds een kleine kans bestaan dat de CAM het probleem veroorzaakt. Helaas kun je dat alleen bepalen met een andere CAM (van de buurman?).

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...