j.f.otten Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Ik heb sinds gisteren ook een Vu+ en het werkt goed. Hiervoor had ik een dreambox 7025, dus alles ziet er heel vertrouwd uit. Maar nu heb ik een vraag. Als ik naar de spaanse zenders ga, dan heb ik op alles beeld behalve op de HD zenders. Weet iemand hoe het kan? groet, Jeroen
Satdorus Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Waarschijnlijk wil je kijken naar gecodeerde zenders. Daarvoor heb je een abbo nodig.
j.f.otten Geplaatst: 11 april 2010 Auteur Geplaatst: 11 april 2010 Origineel bericht van: Satdorus Waarschijnlijk wil je kijken naar gecodeerde zenders. Daarvoor heb je een abbo nodig. ja maar de andere gecodeerde zenders kan ik wel zien. Alleen bij de HD zenders komt een pagina in beeld met daarop de zenders die nu in hd te bekijken zijn.
Gast schotelkop Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Origineel bericht van: Satdorus Waarschijnlijk wil je kijken naar gecodeerde zenders. Daarvoor heb je een abbo nodig. Maar ook een kaart abbo alleen werk niet
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Origineel bericht van: j.f.otten Origineel bericht van: Satdorus Waarschijnlijk wil je kijken naar gecodeerde zenders. Daarvoor heb je een abbo nodig. ja maar de andere gecodeerde zenders kan ik wel zien. Alleen bij de HD zenders komt een pagina in beeld met daarop de zenders die nu in hd te bekijken zijn. Dus je hebt wel beeld op die HD zenders (een stilstaand beeld met zender logo's?) Ik snap het niet helemaal, maak eens een schermafdruk van wat je ziet?
j.f.otten Geplaatst: 11 april 2010 Auteur Geplaatst: 11 april 2010 ja ik heb inderdaad wel beeld, maar dus kleine logo's met in het spaans de tekst, deze kanalen zijn nu ook in HD beschikbaar. En dat vind ik raar. Dus wie weet wat er is? Ik kan nog geen screenshot maken omdat ik het apparaat net heb en ik nog niet weet hoe het moet. groet, Jeroen
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 11 april 2010 Geplaatst: 11 april 2010 Je zit niet naar HD kanalen te kijken maar naar een advertentiepagina van de provider die er reklame voor maakt. Maar welke Spaanse HD-kanalen op welke satelliet zou je dan willen kijken. Als je bv HD kanalen op 19.2 wilt kijken kan je eens in DEZE lijst kijken. Ga eens via menu naar zenders zoeken en kies dan handmatig en voer de gegevens in van de HD kanalen die je wilt zien en laat deze scannen. Je kan ze dan bekijken in het boeket LAST SCANNED (als je tenminste een geldige smartcard hebt)
j.f.otten Geplaatst: 13 april 2010 Auteur Geplaatst: 13 april 2010 Origineel bericht van: Pedro Newbie Je zit niet naar HD kanalen te kijken maar naar een advertentiepagina van de provider die er reklame voor maakt. Maar welke Spaanse HD-kanalen op welke satelliet zou je dan willen kijken. Als je bv HD kanalen op 19.2 wilt kijken kan je eens in DEZE lijst kijken. Ga eens via menu naar zenders zoeken en kies dan handmatig en voer de gegevens in van de HD kanalen die je wilt zien en laat deze scannen. Je kan ze dan bekijken in het boeket LAST SCANNED (als je tenminste een geldige smartcard hebt) Ik ben eruit. De zenders staan 2x in de lijst als ze ingescant worden. De bovenste is dan inderdaad de advertentie zender en de 2de is het juiste kanaal. Dank jullie wel voor de hulp!!! Het is echt een super apparaat. groet, Jeroen
RJCfan Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Met mijn VU+ Duo kijk ik het meest naar HD zenders. Raar is dat met het abonnement van Canaaldigitaal RTL4HD op zwart blijft. Zelfs de laatste nieuwe HD zenders zoals bijv. RTL 7HD en NET5HD geven sinds vandaag perfect beeld. Weet misschien iemand hoe dit komt.
Dennis DaMenaCe Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Heb je een HD abbo bij Canaldigitaal?
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Probeer de zender eens handmatig in te scannen DVB-S2 Freq. 11856 Verticaal 27500 FEC 5/6 Als het goed is krijg je zo'n 6 HD zenders zoals Een HD, Ned 1 HD, Brava TV etc. Je kan dan de zender terug vinden in je boeket LAST SCANNED, grote kans dat ie het dan wel doet. Ik denk dat er een waarde verkeerd staat in VPID etc.
klapkonijn Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 Origineel bericht van: Pedro Newbie Probeer de zender eens handmatig in te scannen DVB-S2 Freq. 11856 Verticaal 27500 FEC 5/6 Als het goed is krijg je zo'n 6 HD zenders zoals Een HD, Ned 1 HD, Brava TV etc. Je kan dan de zender terug vinden in je boeket LAST SCANNED, grote kans dat ie het dan wel doet. Ik denk dat er een waarde verkeerd staat in VPID etc. heb hier idd zelfde probleem echter heb ik helemaal geen boeket last scanned, en wat zouden dan de goede waardes zijn in vpid ect en waar kan ik die veranderen?
Gast SatMann Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 nou, ik heb gewoon op de VU een handmatige scan gedaan op bovenstaande gegevens en ik krijg ze mooi binnen. Ik spreek dan wel over de RTL5HD/RTL7HD/NET5HD/VeronicaHD tes wel zo dat dit "juister" is : 23.5 (12.188 Horizontaal 27500 5/6 DVB-S2/QPSK) dus DVB-S2/QPSK probeer maar eens.
j.f.otten Geplaatst: 14 april 2010 Auteur Geplaatst: 14 april 2010 Origineel bericht van: SatMann nou, ik heb gewoon op de VU een handmatige scan gedaan op bovenstaande gegevens en ik krijg ze mooi binnen. Ik spreek dan wel over de RTL5HD/RTL7HD/NET5HD/VeronicaHD tes wel zo dat dit "juister" is : 23.5 (12.188 Horizontaal 27500 5/6 DVB-S2/QPSK) dus DVB-S2/QPSK probeer maar eens. Satmann, als ik jou gegevens gebruik dan vind ik inderdaad de zenders. Maar als ik op deze manier zoek op 11856 of 11739 of 12129 dan vind hij niets!! zou het kunnen zijn dat mijn LNB dan niet helemaal goed staat? groet, Jeroen
klapkonijn Geplaatst: 14 april 2010 Geplaatst: 14 april 2010 Origineel bericht van: SatMann nou, ik heb gewoon op de VU een handmatige scan gedaan op bovenstaande gegevens en ik krijg ze mooi binnen. Ik spreek dan wel over de RTL5HD/RTL7HD/NET5HD/VeronicaHD tes wel zo dat dit "juister" is : 23.5 (12.188 Horizontaal 27500 5/6 DVB-S2/QPSK) dus DVB-S2/QPSK probeer maar eens. klopt ik heb ze gevonden via de scan,maar waar zet hij de zenders naar toe als je geen last scanned map hebt?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen