Ga naar inhoud

HDMI signaal lost... (Logitech?)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gebruik de VU+ nu ongeveer 6 weken, maar opeens doet mijn HDMI out het niet meer.

Er zit een Aten HDMI splitter tussen, dus die gelijk maar ff omzeild en direct op TV HDMI ingang aangesloten. Niets dus...

Toen Composite (CVBS, gele tulp) getest: wel beeld.

Het lijkt wel dat er iets mis is sinds ik de juiste Harmony instellingen heb gebruikt voor de 1000. (gebruikte eerst de codes van de MaxDigital die niet echt overeen kwam). In de details van de activity list staat steeds "VU+ PVR is set to "Tuner"". Volgens mij hoort die actie er niet echt in, maar goed hoe kan het dat composite het wel doet???

Zal de HDMI out echt stuk zijn? Heb eigenlijk niets gedaan met de kast, niet eens laten vallen -;). Hoop dat het iets stom is en gewoon via AB kan worden opgelost!

By the way, ik heb een Full HD Sony, draai op 1080i

Geplaatst:

VU+ staat op DVI...(zoals aangegeven in menu, dus geen HDMI)

Geplaatst:

Ik denk dat ik weet wat het wellicht is... tijdens een firmware update had ik een netwerk probleem. Mogelijk is die update mislukt waardoor nu de VU+ in de soep is gelopen.

Wat kan ik het beste doen? Laatste firmware op de USB zetten en opnieuw flashen?

Geplaatst:

Opnieuw flashed via USB. Geen HDMI beeld. Setup op HDMI gezet 1080i...

Kortom ik krijg nu dus de zenuwen... toch de HDMI poort stuk? Hoe kan ik dit nu het beste testen voordat ik het terugstuur naar leverancier?

Geplaatst:

Voor alle zekerheid, probeer eerst eens een andere HDMI kabel.

Ik heb er al verschillende stuk gehad.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Geplaatst:
Origineel bericht van: Roobert

Ben ik ut helemaal mee eens. De meegeleverde HDMI kabel is niks waard. Ik had toen ik um voor ut eerst aansloot alleen groene strepen. Met een nieuwe goede kabel meteen beeld. Probeer het eens.

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Geplaatst:

dan is het bewijs geleverd:goedkope kabel=brol. mad

monster duur maar GEEN problemen.

cool

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Origineel bericht van: juleke21
dan is het bewijs geleverd:goedkope kabel=brol. mad
monster duur maar GEEN problemen.
cool

Voor de prijs van 2 monster HDMI kabels heb je al een nieuwe VU+ Duo met 1 TB HDD.
Stond even te kijken bij een niet nader te noemen winkel, daar hing zo'n lullig kabeltje voor maar € 249,- frown

Is de HDMI kabel wel diep genoeg erin gedrukt, dit kan een probleem zijn bij de VU+

En als je beeld hebt via de composite kabel, kijk dan eens in het menu onder Menu -> VCR Scart. Als je die keuze kiest verdwijnt het beeld als je de HDMI gebruikt misschien dat die geactiveerd is (ik zeg ook maar wat geks)
Geplaatst:

Zo'n dure kabel is ook echt helemaal nergens voor nodig:

1. Je beeld wordt er nog niet een heel klein beetje niet beter op

2. kost een hoop geld

3. Zit achter je TV dus zie je niets van:-))

Goedkope HDMI kabels gaan alleen mechanisch mogelijk iets eerder kapot of oxideren eerder in extreme temperatuur of luchtvochtigheid schommelingen.

Dus in de huiskamer waar zo'n kabel 1 x vastgemaakt wordt en daar meestal een paar jaar blijft hangen is het zinloos 110 euro uit te geven voor een achterlijk dure monster kabel als een kabel van nog geen 10 euro het exact net zo goed doet.

Ron

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Mijn Blu-ray speler hangt momenteel aan een HDMI kabel van, ik geloof, een euro of 4 van een bekende winkel keten met aktie-artikelen.

Iedereen is vol lof dat het zo'n mooi beeld is met een blu-rayspeler, dus de kabel zal ook niet slecht zijn!

Zeker met korte kabels maakt het allemaal niet zoveel uit

Geplaatst:

Natuurlijk hoeft het geen kabel te zijn van meer als een euro of 10. Maar de kabel die erbij zit, teminste bij mij was echt geen drol waard. Kon de plug maar met moeite in de vu krijgen. In de tv hetzelfde. Koop een kwalitatief goede kabel. dat zie je snel genoeg als je hem in de hand houd. Dit geld overigens voor alle kabels. Goed is goed!

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Geplaatst:

ik had toch al een keer eerder de kabels verwisseld, maar geen resultaat. Nu nog een keer gedaan (pfff, dat gewring in die krappe kast) en ja hoor het is toch de kabel. Balen, heeft me al veel tijd gekost. moet na de flash ook weer alles opnieuw instellen...

Ik weet alleen niet meer 100% zeker of het de VU+ Duo originele kabel is die kapot is, maar een nieuwe moet ik bestellen en had er juist net diverse ingekocht (de vraag is nu welke is van slechte kwaliteit)... Heb geen zin om van die dure Monster kabels te kopen, het is tenslotte toch allemaal digitaal en doen is dan doen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen