Ga naar inhoud


Windows 7 - Map 'Mijn Documenten' verplaatsen van C:\ naar D:\


Jürgen

Aanbevolen berichten

In XP had ik mijn map 'Mijn Documenten' van C:\ naar D:\ verplaatst.

De reden hiervoor is dat ik op C:\ in feite geen persoonlijke data wil plaatsen.

Ik maak elke week van de systeem schijf (C:\) een image en wil deze zo klein mogelijk houden.

 

Ik kan echter nergens in Help vinden hoe ik de map 'Mijn Documenten' naar schijf D:\ kan verplaatsen.

Het is in feite de bedoeling dat 'Mijn Documenten' fysiek op D:\ staat maar aan de systeemmap 'Mijn Documenten' is gekoppeld zodat de inhoud van de map onder Bibliotheek in Documenten zichtbaar is.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Jürgen
In XP had ik mijn map 'Mijn Documenten' van C:\ naar D:\ verplaatst.
De reden hiervoor is dat ik op C:\ in feite geen persoonlijke data wil plaatsen.
Ik maak elke week van de systeem schijf (C:\) een image en wil deze zo klein mogelijk houden.

Ik kan echter nergens in Help vinden hoe ik de map 'Mijn Documenten' naar schijf D:\ kan verplaatsen.
Het is in feite de bedoeling dat 'Mijn Documenten' fysiek op D:\ staat maar aan de systeemmap 'Mijn Documenten' is gekoppeld zodat de inhoud van de map onder Bibliotheek in Documenten zichtbaar is.


Dit is makkelijker dan je denkt. Je werkt nu met bibliotheken.

Als je Mijn documenten opent zie je Bevat x locaties.

Als je daarop klikt zie je alle locaties die daar zichtbaar zijn. Maak nu op D: je map aan Mijn documenten of hoe je die ook wil noemen. Deze map kun je toevoegen aan deze bibliotheek. Je kunt er ook de standaard locatie van maken (rechtermuisknop), zodat documenten daar worden opgeslagen. De inhoud van de oude map op C: verplaats je naar de nieuwe locatie op D:

Verwijder de C: map uit je bibliotheek.

Het is even wennen maar enorm flexibel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met je rechter muistoets op Mijn Documenten klikt en daar de map aanpast, dan wordt alles toch per direct verplaatst? confused

Was vroegah wel zo laugh

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Als je met je rechter muistoets op Mijn Documenten klikt en daar de map aanpast, dan wordt alles toch per direct verplaatst? confused
Was vroegah wel zo laugh

vGnp


In XP ja....

In win 7 staat daar een verkorte uitgave van wat ik boven beschreef...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Als je met je rechter muistoets op Mijn Documenten klikt en daar de map aanpast, dan wordt alles toch per direct verplaatst? confused
Was vroegah wel zo laugh

vGnp


Bibliotheken zijn inderdaad flexibel en werken erg prettig, maar ook in Win7 werkt dit nog zo.

Je moet alleen even opletten waar je dit doet. In XP open je de verkenner en pas je botweg meteen de mappen 'Mijn Documenten ; Bureaublad' etc aan.

Onder Win7 werkt nog steeds hetzelfde principe. Open de verkenner maar pas de mappen aan op deze locatie: C:\Users\jouw_gebruikersnaam

Vu+ Uno OpenPLi & DM600PVR OpenPli, Triax 88 met 4x Inverto Black Ultra twin op 13, 19.2, 23.5 & 28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...