Ga naar inhoud

kan een LCD monitor met HDMI ingang overweg met sat ontvanger?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

HI guys,

een technische vraag waar ik niet durf ja of nee op te antwoorden gezien ik dat niet zelf kan testen.

Ik zag dat er een nieuwe ACER monitor uitkwam een S243HLbmii type, das een full HD monitor 16:9 FHD LED met speakers en al,

das een greenpower lcd scherm met 2X hdmi en 1X vga.

GEEN TV tuner.

nu is mijn vraag, als je via dreambox of VU kijkt heb je ook een hdmi uit.

kan je dus die hdmi uitgang connecteren naar die LCD monitor en zal je dus in principe hetzelfde kwaliteitsbeeld krijgen?

want de tv tuner in lcd tv's dient volgens mij enkel voor het direct aansluiten van een coax kabel.

de hdmi is gewoon signaal.

wie weet of deze redenering klopt of niet klopt :-)

update :

dus de vraag is, krijg je op een 24" pc monitor met HDMI ingang een even mooi beeld dan op een 24" LCD TV FULL HD met HDMI?

Geplaatst:

ja dat kan.

MAAR.....

Het beeld kan wel eens flink tegenvallen: monitoren gaan uit van videokaarten en native aansturing en hebben zelf weinig aan boord om van tv signalen mooie plaatjes te toveren.

Straks ga je dus praktisch altijd interlaced materiaal toevoeren naar je monitor en dat gaat niet zo'n mooi plaatje opleveren, ik spreek uit ervaring.

Dus JA, het kan, maar NEE, is niet waarvoor het bedoelt is en het kan daarom ook tegenvallen kwa plaatje. Wees daarop bedacht.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:

bedankt voor jullie antwoorden.

ik heb nu de sjanse dat ik toch eentje mag testen :-)

dus ik ga het effen vergelijken met een dm800HD en samsung lcd tv van 24" en een acer 24" inch led lcd.

ik zal zeker mijn bevindingen hier neerpennen, dat helpt de rest dan ook een stap vooruit.

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann

ik zal zeker mijn bevindingen hier neerpennen, dat helpt de rest dan ook een stap vooruit.

Graag want dit wil ik ook wel weten... Vooral hoe de interlacnig gaat.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
ja dat kan.
....
Straks ga je dus praktisch altijd interlaced materiaal toevoeren naar je monitor en dat gaat niet zo'n mooi plaatje opleveren, ik spreek uit ervaring.
....

Heeft Dreambox of VU+ zelf geen deinterlacerc onboard? Dan zouden die het beeld kunnen deinterlacen? Of zijn die deinterlacers in praktijk erg slecht te noemen?
Geplaatst:

zoals afgesproken heb ik de test gedaan.

beeld is niet goed.

zeker minder dan een lcd tv.

dus obi wan was er patat op :-)

het beeld is niet slecht enkel korrelig, en full hd beeld was beter, geen zweem, maar toch minderwaardig tov lcd tv.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen