Ga naar inhoud

[DM800HD] 1e keer flashen, wat praktische vraagjes...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Medehobyisten:

Ik heb al een tijdje een dm800 waarin gem2-420-dm800-bu met Barry Allen inzit. Tenminste als ik het goed heb, ik heb met DCC een back-up gemaakt en daar staat : gem2-420-dm800-bu

Volgens de verkoper (particulier) zit er nog een andere firmware in, maar hoe ik daar bij kom.....weet ik niet.

Nu lees ik veel goede verhalen over openPli en ik denk er aan om die er in/bij te zetten.

Kan ik die er bij zetten? Blijft de gem2-420-dm800-bu er dan nog op, want die werkt ook prima.

Maar wat ik me vooral afvroeg is : ben ik dan mijn settings ook kwijt? En mijn c-regel?

Of heeft dat niets met de fw te maken?

Alvast bedankt!

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst:

Als je een nieuwe image flashed dan ben je alles kwijt.

Dus vooraf een copy maken van de CCcam.cfg file, want daar staat je c regel in.

Voor de kanalen setting kan je DreamBoxEdit gebruiken om deze veilig te stellen.

Maar dat is van minder belang dan de eerste.

Geplaatst:

Je zult sowieso opnieuw moeten flashen, multibooten met Barry Allen werkt niet als de images verschillend zijn (is een tekortkoming van BA, en al uitgebreid besproken).

Je kunt een settings backup maken vanuit het software menu op de box zelf en deze herstellen in OpenPLi. Hier kun je via de extra opties /etc/CCcam.cfg in opnemen om je "C regel" te bewaren.

/etc/CCcam.cfg kun je naar /media/usb/backup/ kopieren (mag ook /hdd/ invullen voor /usb/ als je een interne harddisk hebt), dan wordt deze vanzelf terug geplaatst.

Kwijt ben je nooit iets, alles zit al in je backup.

Geplaatst:

Beste satdr,

Ik heb sterk het vermoeden dat je verkoper je een clone box heeft aangesmeerd. Vooral omdat je zegt particulier.

De BU wordt gebruikt juist voor die doeleinden. Want normaal zit daar gewoon een standaard image op, of dat nou de cvs versie is of een willekeurige hobby image als Gemini of PLi.

Ik zou dus als ik jou was niet zomaar flashen als je niet weet hoe je dit soort dingen kunt oplossen. Waarschijnlijk ga je met een recente image je box vernaggelen of iig niet opstarten.

Ik zou maar eens de genuinedreambox plugin gebruiken en kijken of je serienummer ook klopt en of je een origineel hebt. Je kunt ook deze link gebruiken om te kijken.

Succes

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Obi Wan
Beste satdr,

Ik heb sterk het vermoeden dat je verkoper je een clone box heeft aangesmeerd. Vooral omdat je zegt particulier.

Mede gezien de gebruikte versie van Gemini wink

Geplaatst:

@Milo,

Het backup maken is mij wel gelukt, ook word de backup automatisch teruggezet bij het opnieuw instaleren.

Echter niet mijn cccam en cccam.cfg, deze moest respectievelijk downloaden en handmatig terugzetten.

Hoe stel ik in dat de .cfg ook door de backup word terug gezet?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:
Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Obi Wan
Beste satdr,

Mede gezien de gebruikte versie van Gemini wink

Yup... 4.2 was de laatste he? smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Bedankt allemaal voor de behulpzame antwoorden!

Ik schrok wel eerst even maar : ik heb geen kloon. adhv de link lijkt alles er op dat het een echte is, pfjoee das boffen

Settings lijsten erin en eruit al meerdere malen gedaan, dan zal je voor de rest nog wat tuner/disecq instellingen moeten veranderen wellicht, dus dan moet een andere image erop zetten wel gaan lukken!

Thnx!

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Geplaatst:

Hmmm, ik had er duidelijk nog geen kaas van gegeten hoor, kom er nu achter dat in de flash nabilo blackhole zat en dat ik die dus had draaien, die 4.2 was de "tweede flash" in barry allen, die 4.2 ook even opgestart maar die is idd wel erg "out-of-date"

Heb nu de openpli erin, en als ik dan bij BA kies voor de openpli dan start ie gewoon op, en draait als een tierelier

Erg prettig die "openpli" , ben er blij mee smile

toch wel handig die BA met meerdere images waar je dan uit kunt kiezen...

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Geplaatst:
Origineel bericht van: satdr
Heb nu de openpli erin, en als ik dan bij BA kies voor de openpli dan start ie gewoon op, en draait als een tierelier

Dan heb je meer geluk dan anderen smile want deze combinatie leidt normaal gesproken tot de meest exotische problemen.
Geplaatst:

vreemd, draait nog steeds prima...mocht het anders worden laat ik het even weten..

Vu+ Ultimo4k

OpenPli 7

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen