lujo Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Ik heb mijn 78cm schotel vervangen voor een 88cm schotel in de hoop om op die manier geen last van te hoge BER te hebben. Opstelling die te zien is is nog met 78 cm schotel: Met 78cm had ik op 16.0E op 11177.58 V 27500 3/4 transponder last van hoge BER waardes, rond 65000 BER. Nu met 88cm heb ik op die zelfde transponder BER van rond 2000. Het schommelt rond 2000 Op de meeste andere zenders/transponders heb ik op 16.E 0 BER of rond 10 a 20 BER. Is die transponder (11177.58 V 27500 3/4) zo erg slecht of is er iets anders aan de hand. Ik heb elevatie elke ker met kleine stapjes geprobeerd in te stellen (heel nauwkeurig). Azimuth heb ik ook in kleine stapjes geprobeerd in te stellen. Maar toch heb ik die (in mijn ogen) enorme BER van rond 2000 Ik weet dat 16.0E niet de sterkste satelliet is maar zulke hoge BErw aardes met een 88cm schotel had ik niet verwacht....
RVP Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Je praat over "een te hoge BER" Ik kan je vertellen dan je NOOIT een BER waarde mag hebben als er niks aan de hand is. Dus je wok staat niet goed of een boom in de weg. Zoiets, want een BER van 1 b.v. mag nog niet eens zonder regen of andere ellende.
maja Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Als ik zo jouw schotel bekijk dan is deze in de midden beschadigd. Ik hoop dat jouw nieuwe schotel dat niet heeft. Want dat kan al voldoende zijn voor een slecht signaal.
voodoodoll Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Die TP lijkt mij inderdaad nogal zwak te zijn. Sinds de grote uitval op 16°O is heel die positie trouwens zwakker... Heb er op diverse forums al klachten over gelezen, er zijn er zelfs die denken dat het signaal tijdens het weekend lager wordt gezet ivm de voetbalwedstrijden op DigitAlb.
lujo Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 @ maja: Schotel wat je ziet is ouwe 78 cm. Die heeft geen beschadiging, misschien dat het zo op de foto lijkt (waar zie jij die beschadiging?) maar ik zie hier geen beschadiging. Nu heb ik dus een 88 cm en bij die kan ik ook geen beschadiging waarnemen. Als er inderdaad ene ebschadiging was dan zou ik toch een probleem moeten hebben met meerdere transponders? Maar ik ervaar voornamelijk probleem op die ene transponder. @Sjaak(k): Ik ben nog niet zo ver gekomen om die constructie te maken. Ik wou het proberen met een 88 cm om te kijken of dat gaat helpen. Maar waar zie jij ook die beschadiging? @ voodoodoll: Het lijkt inderdaad dat het an die transponder ligt maar daar staan betaalde zenders op dus ik zou verwachten dat die met een 88 cm zonder problemen te ontvangen zijn.... Waar kan ik iets over die grote uitval op 16.0E lezen en wanneer is dat gebeurd?
Ou-Tannu Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 tijdje terug is de sat die daar officieel thuis hoort heen gegaan, en nu hangt er een verzamelingetje bij elkaar geschraapte "zooi" wat ook eigenlijk ver EOL is. en waarschijnlijk uit veiligheids overwegingen ( vroegtijdige uitval voor er een nieuwe is ) op een lager vermogen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
lujo Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 Origineel bericht van: Ou-Tannu tijdje terug is de sat die daar officieel thuis hoort heen gegaan, en nu hangt er een verzamelingetje bij elkaar geschraapte "zooi" wat ook eigenlijk ver EOL is. en waarschijnlijk uit veiligheids overwegingen ( vroegtijdige uitval voor er een nieuwe is ) op een lager vermogen Dat zou wat kunnen verklaren. Ik kan trouwens nergens vinden dat er plannen zijn om die satelliet weer te vervangen. Heb jij misschien nog informatie of dat in de planneng staat. Volgende verschijnsel doet zich voor: Ik zat net te kijken/testen op 12600.00 V 6771 1/2 op zender RTCG Sat Rond 15:00 had ik daar een BER van 0 Nu zat ik dus rond 19:00 te kijken en ik zie opeens BER van 800, 1200, tegen 1600 aan.... Ging even naar de schotel kijken maar die was niet veschoven. Ik liet het even zo en om 19:30 begint daar ook nieuws en ik zie die BER langzaam zakken. Naar 300 a 200 dan naar rond 100 dan langzaam richting 0 tot die 0 werd. Nu heb ik iets van 0 tot 2 a 4 BER. Ik begin te geloven dat het inderdaad aan de satelliet zelf ligt en sommige transponders. Maar ja ik heb daar geen uitsluitsel over helaas.
edbe Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 zal het niet aan de LNB liggen, dat ze misschien wat te gevoelig voor zijn ?? 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
lujo Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 Origineel bericht van: edbe zal het niet aan de LNB liggen, dat ze misschien wat te gevoelig voor zijn ?? Ik heb ook met een andere oudere lnb (duoblock) getest en dat hielp ook niet. Daarnaast heb ik 2 van die 3 Inverto LNB's omgewisseld om te kijken of het niet aan 1 LNB lag, maar wat was niet het geval.
Henksat Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Origineel bericht van: lujo @ maja: Maar waar zie jij ook die beschadiging? En ik ook. Ik kan zien dat het een merkloos wokje is van pisbakkenstaal met enkele deuken ter hoofte van de schroeven. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
lujo Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 Origineel bericht van: Henksat En ik ook. Ik kan zien dat het een merkloos wokje is van pisbakkenstaal met enkele deuken ter hoofte van de schroeven. Die is dus vervangen door 88 cm Triax, maar hoe dan ook die "deukjes" die jullie misschien zien zal door het fototoestel komen want in het echt zie ik geen deukjes.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Ik denk dat de deukjes komen door: a. te hard vastdraaien of (wat waarschijnlijker is b. te draaien aan de schotel om deze bij te richten terwijl de bouten te vast zijn gedraaid om de schotel horizontaal of verticaal te bewegen. (zomaar een gokje)
ferrarisat Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Origineel bericht van: lujo Heren, Schotel heeft geen deukjes. plaats dan een foto van je nieuwe schotel ben je van gezeur af de oude foto heeft wel deukjes DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
lujo Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 Origineel bericht van: ferrarisat plaats dan een foto van je nieuwe schotel ben je van gezeur af de oude foto heeft wel deukjes Ik zal morgen kijken of het lukt om een foto te maken van de nieuwe schotel. Oudere foto heeft ook geen deukjes. Ik heb die schotel die nu afgehaald is paar keer nagekeken maar geen deukjes. Het lijkt misschien zo op de foto maar in het echt zie/voel ik geen deukjes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen