marcel25 Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Ik heb zaterdag een complete set gekocht met als satellietontvanger de DM 500 HD. Nu heb ik het probleem dat ik wel BVN heb maar de Nederlandse zenders niet. Ik heb al meerdere keren de smartcard bij Canaldigitaal geheractiveerd en de ontvanger op SBS-6 gezet maar ik krijg geen beeld (wel werkt de teletekst en krijg ik in beeld welk programma er nu wordt uitgezonden). In eerste instantie had ik de smartcard verkeerd geplaatst (hoe dom kan je zijn) Nu is de vraag heb ik een instelling over het hoofd gezien? Groet, Marcel25
Happy2000 Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Wat voor cam heb je geinstalleerd? VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Cobus R Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Zet er eerst maar eens bv newnigma in dan weet je niet wat je overkomt. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
marcel25 Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 Vind ik een goede vraag, maar wat is een cam en waar kan ik dit zien. Ik ben namelijk een totale newbe op dit gebied
Happy2000 Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Wat voor image (software) heb je in de dm500? Normaal kun je onder Menu > Applicatie > (dan groene knop indrukken) Downloaden Een softcam downloaden bv CCcam. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
vGnp Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Begin eens met ons te vertellen welk image er geïnstalleerd is (In lekentaal: Wat komt er in beeld direct nadat je de box opnieuw opgestart hebt) vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
marcel25 Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 Ik krijg dan een afbeelding van de dreambox in beeld. Ik hoop dat is wat je bedoeld. En op dit moment heb ik de dreambox nog niet aangesloten op het internet.
Happy2000 Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Tja dit schiet niet op Sluit eerst eens internet aan! Kijk eens bij menu onder Informatie > Uw dreambox wat staat daar dan? Hoop voor je dat de standaard image van dream er niet in zit, anders kun je een nieuwe image inzetten. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
vGnp Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Dat zal dan ongetwijfeld nog de originele software van Dream zijn, want zo'n plaatje heb ik nog nooit gezien. Het beste is om toch maar de box aan het internet te hangen, en er eerst fatsoenlijke software op te zetten. Gaat dat aan internet hangen lukken denk je? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
marcel25 Geplaatst: 12 april 2010 Auteur Geplaatst: 12 april 2010 Nee helaas moet ik de bekabeling hiervoor nog kopen, was eigenlijk gepland voor aankomend weekend. Maar als ik morgen tijd heb ga ik er meteen werk van maken. Anders is het voor jullie ook onbegonnen werk om mijn te helpen. Of we moeten iets met een USB stick kunnen doen? Marcel25
Cobus R Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Nee je moet hem aan het netwerk hangen om hem te flashen (andere firmware erin zetten) De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
vGnp Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Origineel bericht van: marcel25 Of we moeten iets met een USB stick kunnen doen? Ik ben niet bekend genoeg met de originele Dream software om te weten of dat gaat lukken. Heb je niet een ander apparaat dat, naast jouw PCtje, ook aan je modem/router hangt waarmee we dit kunnen doen? Edit: Of bij de buren even een kabel lenen? Het duurt maar even. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gerard 76 Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Waarom koop je eigenlijk een dreambox? Dit zijn voor een beginnende satellietkijker niet de handigste apparaten... Je moet hiervoor wel een beetje kennis in huis hebben. Kijk eens op de site van DMM (Dream Multimedia) Daar staat hoe je software in je box moet doen. Als ik jou was zou ik zoals eerder genoemd Newnigma of OpenPLi erop zetten. Ik heb je een PM gestuurd.
Gast Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Origineel bericht van: marcel25 Ik krijg dan een afbeelding van de dreambox in beeld. Dat is inderdaad de originele fabriekssoftware die er op staat. Dan zal je eerst een andere image moeten flashen en vervolgens via menu>applicaties>settings>softcam CCcam 2.1.4 moeten installeren. Reboot vervolgens je ontvanger met de schakelaar achterop en voila
bigtwin Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Marcel, het is allemaal niet zo moeilijk. Zoek even in de database, als je er echt niet uitkomt, PM me maar, ik sleep je er wel doorheen. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen