tuuttuut Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Ik heb al jaren een satelliet installatie. Heb enkele ontvangers gehad; de laatste paar jaar ben ik overgestapt op twintuners met opnamemogelijkheid (eerst een arion en nu lemon). En sinsdien heb ik regelmatig problemen; de laatste tijd moet ik heb regelamtig aan- en uitzetten om tv te kijken. Als ik eerst radio luister en dan tv wil kijken moet ik hem weer aan en uitzetten omdat ik geen beeld heb. Af en toe freezes en dan moet ik hem weer aan en uit zetten. Ik kan geen bestanden overzetten naar een PC ondanks dat er wel een usb aansluiting op zit; etc, etc. En zo is er altijd wel weer wat. Het is allemaal zo amateuristisch ........... Hoe zit dat nu met die VU+ duo? Is dit inderdaad zorgenvrij kijken of is het ook daar meer een hobby dan gewoon tv kijken? Elke dag weer nieuwe updates, fixes, patches, etc. Wat ik niet zal doen is allerhande nieuwe features toevoegen. En dat kan denk met die machine prima. Maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon tv kijken .............. En is dan de VU+ een goede keus. De prijs interesseert me niet. Of hebben jullie een beter alternatief? Xtrend ET9000 Multytenne Twin
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 12 april 2010 Geplaatst: 12 april 2010 Ik ben ook een ex inverto gebruiker. Mijn Inverto gaf niet echt heel veel problemen, de dame had wel eens nukken maar al met al heb ik redelijk probleemloos kunnen kijken. De VU+ is van een hele andere orde, gewoon veel beter. Je hoeft er niet veel mee te hobbyen, je hoeft hem helemaal niet dagelijks te updaten ed. De basisfunctionaliteit is gewoon goed, alleen de VU+ kan veel meer en daar wordt volop in ontwikkeld. De VU+ heeft wat mediaplayer achtige mogelijkheden maar dat is nog volop in ontwikkeling. Als je geen DVD's af wilt spelen via je VU+ of gedownloade DIVX filmpjes wilt streamen van PC naar VU+ ed. is dat allemaal niet nodig, de basisfuncties werken probleemloos. De updates etc maken wel het leven makkelijker, je hoeft zelf niet in de weer met kanaleneditors ed. je download gewoon een kant en klare lijst, eventueel wat aangepast naar eigen smaak. Ook een mooi bijkomend voordeel, lekker HD kijken! Mijn advies: gewoon doen! Als je hem tenminste te pakken kan krijgen want de levering kan wel eens wat problemen opleveren.
Roobert Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Over de VU wordt nauwelijks technisch gesproken want hij werkt gewoon, geen gekl°°. Maar hij is moeilijk te pakken. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
Gast lot Geplaatst: 13 april 2010 Geplaatst: 13 april 2010 Ook ik heb jarenlang met veel plezier de Inverto gebruikt (heb er nog steeds 1 staan). Sinds twee maanden een Vu+. Werkt prima, de beeldkwaliteit is perfect en aan de bediening ben je snel genoeg gewend. Ben ook geen wiz-kid dus gebruik de VU alleen voor tv-kijken en voor opnames (dus niet aangesloten op internet). Gaat allemaal probleemloos. Van de week toch nog zelf wat aan het "klooien" geweest met updates enzo en met wat hulp op het forum kom ik daar (met twee linkerhanden) ook wel uit. Mijn advies: Kopen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen