Ga naar inhoud


[Televisie] NPO-baas wil kijk- en luistergeld terug


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Citaat:
AMSTERDAM - Voorzitter Henk Hagoort van de publieke omroep wil het kijk- en luistergeld weer invoeren.

Dat zegt hij in Inside TV.
Volgens Hagoort zou het opnieuw invoeren van het kijk- en luistergeld ertoe leiden dat de NPO zijn geld direct van de burger krijgt, waardoor de omroep niet langer 'de speelbal' is van de politiek.

Het kijk- en luistergeld werd in 2000 afgeschaft. Sindsdien leeft de NPO volgens Hagoort permanent op een tijdbom.
"Elk jaar weer moeten we met de minister onderhandelen, om pas laat in de herfst te ontdekken wat het budget voor het volgende jaar zal zijn. Dat is wurgend."
Afstand houden
In ruil voor het op deze wijze op afstand houden van de politiek belooft de omroepbaas dat zijn omroep zich verre van de commercie blijft houden. Diensten als uitzending Gemist blijven daarbij gratis, zegt hij.
Nog meer snijden in zijn budget in een poging het gat in de rijksbegroting te helpen dichten, kan volgens Hagoort verder niet. "Ga je nog meer snijden, dan raak je aan onze opdracht.
Je komt dan in scenario's waarbij we niet langer alle Nederlanders bereiken. We moeten de burger in zijn veranderend mediagedrag volgen, naar alle mogelijke platformen. Daarvoor is sowieso geld nodig."
© Novum


Bron: NU.NL
Datum: 10 april 2010 08:44
Auteur:kan het zo niet vinden laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

we gaan met alles weer terug naar vroeger

als het door gaat moet je ook weer voor de dokter gaan betalen

daar kan kijk en luister geld ook wel weer bij

ze moeten het toch ergens van betalen

de regering wil ook dat er maar 1 publijke omroep komt!

kost minder

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met de NPO eens dat veel politici ze zien als een begrotingspost waarmee de gaten in de begroting gedicht kunnen worden. Ook nu weer als je de verschillende verkiezingsprogramma's leest.

 

Kijk- en Luistergeld is echter niet de oplossing: Een aparte inningsdienst die ook nog eens moet controleren wie een TV heeft en wie niet is een verspilling van geld. De Belastingdienst doet de inning goed en efficiënt. Dat is een hele verbetering en moet absoluut zo blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We betalen toch al kijk en luister geld, alleen verwerkt in de belasting. Die NPO baas wil alleen dat de staat er geen toezicht op kan houden zodat hij nog meer over de balk kan smijten. Per direct vervangen die vent, laat hem maar een echte baan zoeken en daarna nog is 75% procent weg bezuinigen bij die publieke verspil machine.

 

Het grote geld zit bij management en de zogenaamde omhoog gevallen BN-ertjes. De mensen die werkelijk het programma maken, de redacties, technisch personeel etc krijgen vaak slecht betaald. Tevens hoe oneffecient ze daar te werk gaan, daarop kun je enorm besparen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de eerste zin las van het artikel, kreeg ik al een vieze smaak in mijn mond.

Die ambtenaar zegt dat hij iets wilt. En daar gaat het direct fout.

Zolang zijn (ongetwijfeld riant) salaris door ons burgers betaalt, mag hij alleen het woord mag in de mond nemen.

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij betalen jaren lang gewoon kijk en luistergeld. Dat is een aantal jaren geleden niet afgeschaft, maar overgeheveld naar de belastingen. Ook toen al duurder gemaakt, doordat een 1-persoons huishouden niet bestaat voor het kijk-en-luistergeld.

 

Nou niet komen met kijk en luistergeld invoeren, dat is er al.

 

Zeg dan gewoon dat je ook dat al weer duurder wilt maken. En nadien jaarlijks kunt verhogen. zoals CD dat ook al doet.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Ik ben het met de NPO eens dat veel politici ze zien als een begrotingspost waarmee de gaten in de begroting gedicht kunnen worden. Ook nu weer als je de verschillende verkiezingsprogramma's leest.

Kijk- en Luistergeld is echter niet de oplossing: Een aparte inningsdienst die ook nog eens moet controleren wie een TV heeft en wie niet is een verspilling van geld. De Belastingdienst doet de inning goed en efficiënt. Dat is een hele verbetering en moet absoluut zo blijven.


Ik ben er wel voor dat het weer apart wordt betaald. Dan is het duidelijk hoeveel er betaald wordt door elke huishouden en welk bedrag dit oplevert.
Volgens mij kan dit gewoon door de Belastingdienst worden geincasseerd en niet meer door een apart orgaan zoals dat vroeger was. Dit moet gewoon per woning worden gedaan. Dan kan je twee tarieven invoeren, voor alleenstaanden of met meerdere personen. Bij de zuiveringsheffing wordt deze onderscheid ook al gemaakt.

Al jaren heb ik grote twijfel of het geld dat via de inkomstenbelasting wordt geind wel wordt gebruik voor de media. Als ik zie hoeveel STER reclame en reclame voor eigen programma's wordt uitgezonden, en de grote hoeveelheid van herhalingen, zie ik dat als een bevestiging. Ik hoor nu al weer (half april) dat sommige programma's al weer ten einde komen en na de zomerperiode terugkomen. De zomervakantie bij de publieke omroep wordt maar groter en groter... frown

Uit het gebrek aan dit vertrouwen, dat het geld echt bij de media komt, vind ik het ook een goed voorstel van Hagoort.
De politiek hoort van de media af te blijven. Iedereen denkt dat dit vanzelfsprekend is, wil ik graag wijzen op de invloed die de politiek heeft gehad bij de ZDF in Duitsland. Dankzij de politiek werd een contract van een medewerker niet verlengd. Hieruit bleek dat de ZDF voor een gedeelte onder politieke controle staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De PO baas wilt dit alleen terug, zodat ze zelf kunnen beslissen hoeveel geld ze krijgen en waar het aan besteed word. Zo heeft politiek het niet meer onder controle en kunnen ze zelf vragen wat ze willen. Zeker door de dreigingen dat ze moeten bezuinigen en eventueel zenders moeten stoppen, thema zenders moeten uitschakelen enz... Dit idee van de PO baas zal het voor ons in ieder geval niet goedkoper maken....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was altijd al zo m.b.t. het zdf en de politiek

dus wat is daar het "FoX" gehalte van?

 

als kijk en luistergeld dan ook enkel aan de publieke omroepen gaat, vind ik dat prima

laat die commerciëlen maar zelf hun broek ophouden.

ciao

 

trailer wat straks komt

zo meteen ziet u bla bla

start programma

in dit programma behandelen we bla bla 1 bla bla 2 bla bla 3

start bla bla 1

bla bla 1

start reclame 15 minuten

daarna

in dit programma behandelen we bla bla 1 bla bla 2 bla bla 3

start bla bla 2

bla bla 2

start reclame 15 minuten

daarna

in dit programma behandelen we bla bla 1 bla bla 2 bla bla 3

etc

 

volgens mij kun je een uur tv kijken helemaal vullen met waar het programma zo meteen over zal gaan en de herhalingen van datzelfde

 

en voor de vergeetachtigen, kun je ook nog even herhalen na de reclame, wat er al gezegd werd

 

belachelijk.

 

 

 

 

No Blue Skies

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor kijk- en luistergeld. Kan je zelf kiezen of je wel of niet wil kijken. Nu heb ik die keuze niet. Ben voor een keuze vrijheid. Geld ook voor bijvoorbeeld hypotheekaftrek en ALLE subsidies. Maar goed nu neig ik naar eebn politiek onderwerp.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...